بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
بازار متعادل پیش روی سهامداران در هفته آینده؛

فرش زیر پای بازارگردانان، قرمز یا سبز ...

در حالی که بازار در دو روز آخر هفته گذشته روند مثبتی را در پیش گرفت، پیش بینی می شود در هفته آینده روند متعادلی داشته باشد.
کد خبر : ۲۲۸۶۶۰

تت

به گزارش بورس نیوز، بازار طی هفته گذشته نیز روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت به گونه ای که در روزهای ابتدایی هفته بازار با روند ریزشی همراه بود اما در دو روز پایانی روند منفی بازار به سمت مثبت بازگشت و شاخص روند صعودی به خود گرفت.

در بررسی شرایط هفته آتی بازار سرمایه و روند شاخص، بورس نیوز به گفت‌وگو با کارشناسان و تحلیل‌گران پرداخته که در ادامه می‌خوانید:

محمدگودرزی،مدیرعامل کارگزاری آریا نوین

بازار هفته آینده نوسانی و متعادل خواهد بود، شاید فشار صف فروش کم شود اما روند صعودی زیادی هم نخواهد داشت.

بازارگردان ها باید به بازار پول تزریق کنند و مهم نقدینگی است که وارد می شود در حالی که شاهد این روند نیستیم، مصوب شد یک درصد از صندوق توسعه ملی به بازار تزریق شود اما پس از چند هفته هنوز اتفاقی در این باره صورت نگرفته است.

اگر صندوق های بازارگردان راه اندازی شود شاید از نظر روانی بر بازار تاثیر بگذارد اما مهم تزریق نقدینگی است که باید صورت بگیرد.

گزارش 6 ماهه شرکت ها هم که در حال ارائه است گزارشات خوبی است و آینده بازار امیدوارکننده است.

هنوز اعتماد حقیقی ها به بازار برنگشته و به دلیل اینکه کد حقوقی ها بسته است معاملات بازار مصنوعی است و شرایط بازار زیاد قابل اتکا نیست.

محمد کفاش،مدیرعامل شرکت سبدگران اعتبار

اگر تصمیمات جدید و خلق الساعه ای گرفته نشود بازار هفته آینده مثبت خواهد بود.

با توجه به روند معاملات سه شنبه و چهارشنبه پیش بینی می شود این روند طی هفته آینده نیز ادامه داشته باشد.

همچنین افزایش نرخ دلار در بازار بر عملکرد شرکت ها اثرگذار خواهد بود و موجب می شود وضعیت خوبی داشته باشند.

بازار گردان هایی که در بازار  وجود دارد به مثابه رفع تکلیف است و حجم کمی در بازار خرید می کنند اگر این بازارگردان ها از رفع تکلیفی خارج شوند حضورشان خوب خواهد بود.

قیمت های سهم ها با ریزشی که داشته برای خرید جذاب شده و همین موضوع موجب مثبت شدن روند بورس طی دو روز آخر کاری هفته گذشته شد.

ناصر کشاورز،مدیرعامل کارگزاری سپهر باستان

مقرر شده هفته آینده تمام شرکت‌ها بازارگردانی انجام بدهند و وظایفی بر عهده آت‌ها قرار دارد که باید این دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.
با توجه به اینکه خرید و فروش روزانه ممنوع شده، استنباط این است بازار از هیجان کاذب برخوردار نباشد و به سمت خرید و فروش عقلایی و با یک استراتژی خاص همراه باشد.

اگر وضعیت بازار در شنبه و یکشنبه هفته آینده همانند روز چهارشنبه باشد، بازار بر روی مدار مثبت با یک شیب ملایم و منطقی‌تر جلو خواهد رفت.

با توجه به افزایش نرخ ارز که بر بسیاری از شرکت‌ها مانند فلزی ها، معدنی ها، پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها اثرگذار خواهد بود به همین دلیل پیش بینی می‌شود شنبه و یکشنبه هفته آینده بازار، کف سازی درستی را انجام خواهد داد و خرید و معاملات معقول با یک شیب ملایم مقداری از ریزش‌ها را جبران خواهد کرد.

به نظر می رسد بازار هفته آینده با حجم معاملات خوب و مطمئن همراه باشد و دچار هیجان نخواهد شد.

روند فعلی شاخص دلیلی بر ریزش بازار نیست، تحریم‌ها مسئله تازه‌ای نیست و افزایش قیمت دلار نیز که پیش بینی می‌شد وجود دارد و همه این موارد کمک می‌کند شرکت‌ها از وضعیت خوبی در مباحث صادراتی برخوردار باشند.

در مجموع بازار طی هفته آینده متعادل رو به مثبت خواهد بود.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کیاوش
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
سلام باتوجه به ضرر وزیان سهامداران خرد نزدیک به 70درصد در بعضی از نمادها امیدوارم این بار پیش بینی این عزیزان وفق مراد سهامداران خرد باشد .باتشکر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
انشاالله که همین طورکه کارشناسان میگویندباشد ماهم خوشحالیم که حدالاقل ضررها مون برگرده اگردولت تدبیروامیداجازه بده
صالح
Romania
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
بیشتر پول دولت با کمک حقوقیها از غارت پول مردم خارج کردن بودن حقوقی دربازار بد نیست به شرطی که قانونی باشد تا از تخریب روند و عمال خلاف آنها جلو گیری شود در صورت تخلف بلادرنک بر خورد شدید اعمال شود اصلاح حق بازار است نه این طوری چرا در دلار وطلا ومسکن از این اصلاها خبری نیست چون آنجا حقوقی وراند موجود نیست کارسناسان خبر هم نمی تواند مثل بورس تخریب کنند
صالح
Romania
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
بیشتر پول دولت با کمک حقوقیها از غارت پول مردم خارج کردن بودن حقوقی دربازار بد نیست به شرطی که قانونی باشد تا از تخریب روند و عمال خلاف آنها جلو گیری شود در صورت تخلف بلادرنک بر خورد شدید اعمال شود اصلاح حق بازار است نه این طوری چرا در دلار وطلا ومسکن از این اصلاها خبری نیست چون آنجا حقوقی وراند موجود نیست کارسناسان خبر هم نمی تواند مثل بورس تخریب کنند