بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
نائب رئیس هیات مدیره بانک خاورمیانه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

نقش مثبت مجمع سهامداران حقیقی در آینده بورس

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: ایجاد مجمع سهامداران حقیقی و حضور افرادی از این مجمع در شورای عالی بورس اگر بتواند نقطه نظرات بخش حقیقی بورس را به شورای عالی بورس انتقال بدهد موثر و مفید خواهد بود.
کد خبر : ۲۲۸۷۲۰

تاثیر نمایندگان بخش حقیقی در شورای عالی بورس

به گزارش بورس نیوز، پس از مدت‌ها پیگیری و درخواست سهامداران حقیقی برای داشتن یک تشکل صنفی و نماینده در شورای عالی بورس سرانجام این تلاش‌ها به ثمر رسید و طرح ایجاد این تشکل در مجلس کلید خورد تا سهامداران حقیقی نیز دارای تشکلی قانونی شوند.

این خبر روز پنجشنبه توسط قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس اعلام شد و در صورت تصویب این طرح، سهامداران حقیقی دو نماینده در شورای عالی بورس خواهند داشت و مجمع سهامداران حقیقی می‌تواند تخلفات بازار سرمایه را رصد و به نهاد‌های ذی صلاح گزارش نماید.

همچنین ساماندهی، نظارت و اعطای مجوز فعالیت در فضای مجازی به این مجمع واگذار می‌شود و طبق این طرح صدور مجوز آموزشگاه‌های بازار سرمایه و تصویب استاندارد‌های آموزشی بر عهده این مجمع خواهد بود.

حسین سلیمی نائب رئیس هیات مدیره بانک خاورمیانه در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: ایجاد مجمع سهامداران حقیقی و حضور افرادی از این مجمع در شورای عالی بورس اگر بتواند نقطه نظرات بخش حقیقی بورس را به شورای عالی بورس انتقال بدهد موثر و مفید خواهد بود.

عضو اتاق بازرگانی تهران افزود: با توجه به اینکه حقیقی‌ها بخش زیادی از بازار سرمایه را شامل می‌شوند اگر نماینده‌ای در شورای عالی بورس داشته باشند می‌توانند ایفای نقش کنند و مسائل را به گونه‌ای در شورای عالی بورس مطرح کنند که تصمیم گیری‌ها بهتر و پخته‌تر صورت بگیرد.

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان با بیان اینکه البته تشکیل چنین مجمعی که همه حقیقی‌ها را در بر بگیرد مشکل است، گفت: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی در شورای عالی بورس حضور دارد و بخش حقیقی نیز می‌توانند با اتاق همسو شده و به عنوان نماینده به شورا معرفی شوند.

سلیمی بیان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی کشور است ودارای ۱۹۰ تشکل ثبت شده است، سهامداران حقیقی بورس نیز می‌توانند به عنوان یک تشکل در اتاق بازرگانی ثبت شوند و از این طریق نماینده آن‌ها در شورای عالی بورس حضور پیدا کند.

گفتنی است، در صورت تشکیل این مجمع دارای ۷ عضو هیئت مدیره خواهد بود که به وسیله انتخابات مجازی توسط سهامداران انتخاب می‌شوند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
نماینده مجلس در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

جیب حقوقی‌ها گشادتر شد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"کانون حقیقی‌ها" یا حیاط خلوت پدرخوانده‌های "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازار سرمایه در فاز اصلاح زمانی/ حقوقی‌ها پاشنه آشیل بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
مجمع سهامداران حقیقی یا هرنام دیگری در صورتی مفید خواهدبود که بی دخالت دولت یا مجلس یا سازمان بورس یا هرنهاد دیگر توسط خود سهامداران تشکیل شود والا میشود محلی برای رانت و فامیل بازی وهزارمشکل دیگر !
کریم حمیدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
بور سنیوز عزیر مسئله این است که خیلی از کسانیکه سالها در بورس معامله کردند وخاک این بازار را خوردند شاید اصلا مدرک کارشناسی نداشته باشند در عوض سواد مالی بالای در زمینه بورس واقعیتهای بورس داشته باشند متاسفا با این شرط طیف غظیمی از انها از گردانه خارج می شود راستی اگر دانشگاهدیده های ما می توانستند کاری بکنند که که به فور در بورس وسازمان هستند نمونه اقای قالیباف از وقتی سکان سازمان به دست گرفته بازار سیر نزولی خود را درپیش گرفته با عجله بازار گردان درست می کنند وادار کردن حقوقی به خرید در صورتی که بازار را عرضه وتقاضا به تعادل می رساند که متاسفا دربازار بورس ایران این تعادل هر گز دیده نخواهد شد واکر ما ایرانیها اگر هر روز به هر بهانه صف نبینیم روزمان شب نمی شود از همه راه کارها صحبت می کنند اما هیچ کس در فکر عوض کردن ساختار بازار نیست تا ماهرگز صفی نداشته باشیم چه فرقی می کند وقتی این مجمع هم زیر نظر سازمان باشد ومستقل نباشد کسانیکه دواطلب می شود باید صلاحیت سازمان تایید کند فقط می شود ابزار اضافی بورس نیوز عزیز به جای مدرک گرایی بهتر است به همه اجازه داده شود در ازمون بازار سرمایه شرکت کنند وانجا قابلیت خود را به ثبوت برسانند هرکسی با هر مدرکی بازار بورس انقدر که می گویند سخت نیست بازار بورس باید بازار استا وشاگردی باشد یعنی انها که خاک این بازار خوردند دردهای بسیار ازاین بازار را در دل دارند کم کاستی بازار راه حل این بازار اما متاسفا همه فکر می کنند مثلا فلانی دکتر است که خیلیهای از این دکترها بیکار هم هستند وچه بسا پیش کسانیکه خاک این بازار خوردند اموزش دیده اند مگر نه این است در کلاسهای اموزشی ما چه چیزی درس میدهند که حتی یکی ازانها مستقیما وارد بازار کار نمی شود ومدتها به هیچ تخصصی تنها با مدرک کارشناسی بیکار می گردند بیایید به جای مدرک گرایی درک گرایی سر لوح کار قرار دهیم وبه همه یک فرصت بدهیم که چه بسا ممکن کلید حل این معمای بازار دران باشد