بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ساماندهی بازار خودرو اولویت کار وزیر صمت باشد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هر چند شاخص‌هایی مانند نرخ ارز، قیمت فولاد و ... بر قیمت تمام شده خودرو موثر است، اما نباید با این بهانه‌ها از ساماندهی بازار خودرو غافل شد.
کد خبر : ۲۲۸۸۲۵

ساماندهی بازار خودرو اولویت کار وزیر صمت باشد

به گزارش بورس نیوز، حجت‌اله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو در بازار، اظهار کرد: در هفته‌های اخیر بی‌توجهی به نظارت، رشد نقدینگی و تقاضا‌های کاذب و رها کردن بازار موجب نابسامانی بازار چهارچرخ‌ها شده و از آنجایی که بهای خودرو بر قیمت سایر کالا‌ها نیز اثرگذار بوده، ساماندهی بازار خودرو باید به عنوان اولویت در دستور کار وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد.

نماینده مردم فسا در خانه ملت از برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ساماندهی بازار خودرو و فولاد خبر داد و افزود: آقای رزم حسینی در روز‌های گذشته جلساتی با خودروسازان و مسئولان مرتبط به حوزه خودرو برگزار کرده و برگزاری این جلسات با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نمایندگان وزارت صمت و خودروسازان تداوم دارد تا راهبرد‌های حوزه خودرو تبیین و تعریف شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بخشی از افزایش قیمت خودرو را ناشی از رشد هزینه‌های تولید دانست و ادامه داد: هر چند شاخص‌هایی مانند نرخ ارز، قیمت فولاد و ... بر قیمت تمام شده خودرو موثر است، اما نباید با این بهانه‌ها از ساماندهی بازار خودرو غافل شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از کاهش قیمت خودرو در بازار در روز‌های آینده خبر داد و تصریح کرد: با برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش بینی می‌شود که تعدیل بهای چهارچرخ‌ها و ساماندهی در انتظار بازار خودرو باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر