بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
ارزش کنونی سهام بیش از ۲برابر کل دارایی‌های شرکت؛

"وصنعت" و سودی که احتمالا تقسیم نخواهد شد

اکنون و در روز گذشته شاهد انتشار گزارش حسابرسی نشده شرکت سرمایه گذاری توسعه تجارت و صنعت با اعلام سودی ۲.۱۱۹ ریالی مطابق با پیش‌بینی‌ها عمل کرد.
کد خبر : ۲۲۸۹۴۰

ارزش کنونی سهام

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، درست در تاریخ ۴ فروردین سال جاری مقاله‌ای با عنوان "چرا این روز‌ها "وصنعت" می‌خرند! " در بورس‌نیوز منتشر شد که در آن گزارش سود خالصی ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ ریال به ازای هر سهم پیش‌بینی شده بود.

ارزش کنونی سهام

اکنون و در روز گذشته شاهد انتشار گزارش حسابرسی نشده شرکت سرمایه‌گذاری توسعه تجارت و صنعت با اعلام سودی ۲.۱۱۹ ریالی مطابق با پیش‌بینی‌ها عمل کرد.

شناسایی بیش از ۱.۶۲۱ میلیارد ریال سود خالص از شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت در گزارش حسابرسی نشده سال مالی ۱۳۹۹، در مقایسه با ۷۱۵ میلیارد ریال سود خالص دوره مشابه سال گذشته، تعدیل مثبت ۱۲۶ درصدی را برای سهامدارانش به ارمغان آورد.

ارزش کنونی سهام

اما شناسایی بیش از ۱۱.۲۲۶ میلیارد ریال درآمد حاصل از خرید و فروش سهام در عملکرد سالانه شرکت سرمایه گذاری توسعه تجارت و صنعت منجر به شناسایی بیش از ۸.۸۸۱ میلیارد ریال درآمد‌های ناخالص این درآمد‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شده است. بخش عمده‌ای از درآمد‌های فروش سهام شرکت‌های موجود در پرتفوی این سرمایه گذاری مربوط به سهام ذکر شده در جدول ذیل است:

ارزش کنونی سهام

اما همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌شود سهم بزرگی از سود خالص ۱۲.۷۱۳ میلیارد ریالی، مربوط به سود کل حاصل از فروش سرمایه گذاری و با احتمال بالا غیر قابل تقسیم از مهمترین دغدغه‌های سهامداران این شرکت است.

شاید با نگاهی گذرا و سطحی نگرانه تحقق سودی ۲.۱۱۹ ریالی از سهمی با قیمت‌های ۸.۰۰۰ تا ۹.۰۰۰ ریالی عملکردی فوق العاده و پر پتانسیل برای سرمایه گذاری باشد، اما با دقیق‌تر شدن روی کیفیت سود محقق شده و همچنین ارزش روز دارایی‌های شرکت می‌توان دید که نه سود امسال قابل تقسیم بوده و نه با دارایی‌های عمدتا اوراق درآمد ثابت و صندوق‌های افت کرده در بازار کنونی، می‌توان بر سودآوری این شرکت در سال آتی حسابی ویژه باز کرد.

شاید با محاسباتی حتی خوش‌بینانه می‌توان یافت که ارزش بازار بیش از ۵۱.۰۰۰ میلیارد ریال این روز‌های شرکت بیش از ۲ برابر ارزش فروش کل دارایی‌های شرکت بوده که این موضوع توجیه سرمایه گذاری را در سهام این شرکت سرمایه‌گذاری از بین می‌برد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
در سال های گذشته در اکثر سهام DPS پیشنهادی از طرف شرکت اعلام میشدکه باعث شفافیت سهم برای سهامداران میشد لذا شرکت ملزم به روشنگری است.شایان ذکراست من سهامدار این شرکت هستم و40 درصد در ضرر م.مسول محترم بامنت گذاشتن بر سرسهامداران است که به خواست سهامداران افزایش سرمایه دادیم درحالیکه باید از سهم حمایت میکردند .این از الزامات شرکت است است تا ابهامات رابرطرف کند که تقسیم سود 212درصداست یا212ریال؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
این شرکت بسیار کدر وخاکستری است در حالیکه شفافیت وروشنگری از وظایف اولیه هر شرکت میباشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
درشرکت های سرمایه گذار اعتماد سرمایه شرکت است وسهامدار ولی نعمت شرکت میباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
مسولان باید با مصاحبه باجراید استراتژی وراهبرد شرکت رابرای سهامدار خردروشن نمایند نه اینکه حتی برای سایت تخصصی مانند بورس نیوز ایجاد ابهام وتشکیک گردد .شرکت امانتدار سرمایه سهامداران است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
سلام میشه راهنمایی کنید که سود سالیانه رو از کدوم بانک برم برداشت کنم
حبیب اله چترایی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
با سلام پبشنهاد دارم مسئولین و مدیران شرکت تدابیری بیندیشند و افزایش و سود سهام و اتفاقاتی که مربوط به سهامداران میشود را بوسیله ارسال پیامک به عموم سهامداران برسانند