بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
صنعت خودروی ایران با شدیدترین تحریم‌ها رو به رو است که همه دنیا را تحت تاثیر قرار داده و از آن پیروی می‌کنند. در این تحریم‌ها که از سوی آمریکا و به صورت یکجانبه بر صنعت خودروی ایران اعمال شد، حتی قدیمی‌ترین شرکای خودروسازان نیز قطع همکاری کردند و بازار داخلی به یکباره خالی از خودرو شد. گروه بهمن نیز از این قاعده مستثنی نبود و با از دست دادن شرکای تجاری دیرینه خود مانند مزدا، ایسوزو، هاوال و... روز‌های سختی را گذراند، اما از تکاپو دست نکشید و اکنون تیمی از مهندسان و طراحان داخلی در تولید خودرویی با نام دیگنیتی مشارکت داشته اند که به زودی به بازار عرضه می‌شود. این حاصل زحمات مهندسان شرکت بهمن موتور بوده و از سویی دیگر فعالیت هدفمند در قطعه سازی داخلی برای تولید داخل قطعات این خودرو در حال انجام است.
کد خبر : ۲۲۹۰۹۷

به گزارش بورس نیوز،مجتبی نظری مدیر بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن گفت: آنچه که عرضه محصول جدید گروه بهمن را حائز اهمیت کرده تحریم‌ها است، چرا که صنعت خودروی ما زیر ذره بین قرار دارد و تحریم کنندگان کشور هرگونه فعالیت این صنعت را زیر نظر دارند.
مدیر بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن با اشاره به دستاورد‌های این شرکت در زمان تحریم‌ها اظهار کرد: در همه زمان آینده نگری را سرلوحه کار خود قرار دادیم و در زمان اعمال تحریم‌ها و فروکشی بازار با آموزش همه جانبه پرسنل، استاندارد سازی نمایندگی ها، بازسازی خطوط تولید و ساخت سالن‌های جدید، توسعه فضای کارخانه بهمن موتور و بهمن دیزل، افزایش سطح کیفیت محصولات و... تحریم‌ها را برای توسعه بهمن تبدیل به یک فرصت کردیم.
نظری ادامه داد: حتی در این بازه دو ساله در حوزه محصولات تجاری، خودروی شیلر ایرانی را رونمایی و به تولید انبوه رساندیم و فعالیت خود در زمینه کاربری سازی را نیز با تولید ۲۰۰۰ کاربری در سال گسترش دادیم و این محصولات حاصل چابکی و توجه به تحقیق و توسعه در گروه بهمن است.
مدیر بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن با اشاره به سختی روند تولید در شرایط تحریم‌های شدید دوجانبه تصریح کرد: حرکت خوبی در تولید و عرضه یک خودروی جدید با همه سختی‌هایی که وجود داشت، انجام شد و توانستیم با تلاش و همت مهندسان و طراحان شرکت در طراحی این خودرو مشارکت داشته باشیم و با ایجاد تغییراتی خاص، یک خودروی جدید با ظاهر و طراحی متمایز تولید کنیم که به زودی به بازار کشور عرضه می‌شود؛ اینکه اصرار دارند تا نام کمپانی خاصی را ببرند و منتسب به برند یا مجموعه‌ای نمایند، مایه تعجب است. مهم این است که یک خودروی با کیفیت و امکانات ویژه در یکی از خطوط تولید داخلی تولید می‌شود و نباید آدرس‌هایی دهیم که تحریم کنندگان با جاسوسی در به در دنبال آن‌ها هستند.
وی ادامه داد: برنامه ما داخلی سازی درصد قابل توجهی از این خودرو تا پایان امسال است و حتی برخی قطعات آن توسط قطعه سازان داخلی تامین می‌شوند.
نظری با اشاره به اینکه کسانی که به فکر کشور هستند باید از تن دادن به حواشی امتناع کنند، گفت: بر این مبنا دو جریان تحریف و تحریم، سیاه‌نمایی نسبت به دستاورد‌ها و یأس نسبت به آینده سبب توقف حرکت اقتصادی کشور می‌شوند و همچنین سیاه نمایی از طریق ارائه آمار و اطلاعات نادرست و القای ناتوانی و ناکارآمدی به نوعی حرکت در راستای تحقق توطئه دشمنان علیه کشور است و دوستداران کشور باید از آن ابا کنند.
گفتنی است گروه بهمن یکی از نخستین شرکت‌های خودروسازی داخلی است که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و تولید داخلی چنین خودرویی در زمان تحریم‌ها نشات گرفته از سیاست گذاری و مدیریت صحیح این مجموعه است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر