بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
مدیرعامل کارگزاری امین سهم گفت: یکسال اخیر بانک‌های بزرگ شبه دولتی و سایر بانک‌ها توانستند عملکرد خود را بهبود ببخشند و از فضای منفی خارج شوند.
کد خبر : ۲۲۹۲۰۰

تحریم‌های جدید تاثیری در عملکرد بانک‌ها در بورس ندارد/ نوسان و ابهام بر بازار سایه انداخته است

امیر سیدی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: صبح امروز بازار با منفی آغاز شد، اما برخی سهام از جمله بانکی و پالایشی از منف به مثبت برگشتند و بازار از منفی به سمت مثبت برگشت.

مدیرعامل کارگزاری امین سهم با بیان اینکه امروز حقیقی‌ها سمت خرید بازار بودند که خرید باکیفیتی هستند، افزود: بازار امسال رشد بالایی داشته و در حال حاضر که اصلاح زیادی داشته طبیعی است که بازار حالت نوسانی به خود بگیرد.

وی گفت: در حال حاضر بازار نوسانی است و اصولا اینکه بخواهیم بر اساس لحظه تصمیم بگیریم کار بسیار اشتباهی است و افرادی که در بازار سرمایه گذار‌های هوشمندی هستند در حال شناسایی فرصت‌ها برای خرید هستند و فارغ از این نوسانات در حال انجام این کار هستند و به همین دلیل نماد‌های بانکی صبح در پیش گشایش در حالی منفی شدن بودند، اما در ادامه به آستانه بالای قیمت برگشتند.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: انتخابات آمریکا را در پیش رو داریم و بازار هم با اصلاحی که انجام داده با ابهاماتی نیز روبه رو است و تاثیر نوسانی بودن و ابهام بر بازار سایه انداخته است.

سیدی تصریح کرد: اشتباهی که افراد صورت می‌دهند این است که انتظار دارند که رشدی که در بورس طی ۶ ماهه نخست سال صورت گرفت مجددا تکرار شود در حالی که این اتفاق هر ۵ یا ۱۰ سال یکبار صورت می‌گیرد.

مدیرعامل امین سهم با بیان اینکه بازار در حال سپری کردن یک روال منطقی است، بیان کرد: روال منطقی طبیعتا دارای مثبت و منفی است و افراد باید بر اساس ارزندگی سهام اقدام به سرمایه گذاری کنند و موقعیت خوبی در بازار وجود دارد.

وی افزود: زمانی که نرخ تسعیر در عملیات بانکی وارد می‌شود می‌توان گفت؛ نرخ دلار هیچ زمان از این عدد کمتر نخواهد شد و زمانی که در ۶ ماهه این عدد اعلام شده در ۱۲ ماهه نیز این عدد بالاتر خواهد رفت.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: یکسری از بانک‌ها از پوزیشن ارزی قابل توجهی بر خوردار هستند هر چند که به آن دسترسی ندارند، اما جزو دارایی‌های آن‌ها محسوب می‌شود.

مدیرعامل امین سهم تاکید کرد: یک سالی است که سیستم بانکی در وضعیت خوبی قرار دارند و از نظر عملیاتی دچار تحول شدند.

وی با اشاره به تحریم‌های جدید بانکی افزود: بانک‌های ما عمدا روی سپرده تسهیلات داخلی عملکرد باکیفیت‌شان در حال رخ دادن است که به دلیل اینکه نرخ بهره در سال‌های گذشته بالا بود عملا بانک‌ها همه زیانده بودند، اما یکسال اخیر بانک‌های بزرگ شبه دولتی و سایر بانک‌ها توانستند عملکرد خود را بهبود ببخشند و از طرفی قیمت دارایی‌های آن‌ها افزایش یافته و توانستند از فضای منفی خارج شوند.

سیدی گفت: این موضوع مهم‌تر از تحریم‌ها است به دلیل اینکه تحریم‌ها از گذشته وجود داشت و ضرر بیشتر آن برای بانک‌ها نیست بلکه برای صنایع تحریمی کشور است که می‌توانستند از این بانک‌ها استفاده کنند.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: امروز یک منفی به مثبت جذابی زد و هر زمان که این اتفاق صورت بگیرد احتمال اینکه روز آینده مثبت به منفی رخ دهد و در روز پس از آن از منفی به مثبت برگردد و در مجموع بازار یک کف قیمتی را برای سهام پیدا کرده و به صورت نوسانی در حال فاصله گرفتن از کف است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فروهر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
همچنان معتقد هستند تحریمها بر اقتصاد بی اثره...!!!!
احمدی نژاد هم میگفت کاغذ پاره اس..!!! دلار 30000 تومنی امروز و 500000 تومنی فردا نتیجه همین تحریمهاس...امیدوارم مسئولان از خواب بیدار شوند....ایران به ونزوئلا تبدیل شده...!!
سامان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
سکه 15 میلیون و 400 هزار تومن......مرگ بر امریکا
راستی باور میکنید من حدودا 10 سال میشه سکه ندیده ام... چه شکلیه