بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
مسئول کارگروه خودرو کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد؛

افزایش کیفیت خودرو به دلیل عرضه در بورس

مسئول کارگروه خودرو کمیسیون صنایع مجلس گفت: عرضه خودروی تولید شده در بورس بحث افزایش کیفیت خودرو را هم در بر دارد، بر اساس این طرح تمامی خودرو‌های تولید داخل صرفا از طریق بورس کالا عرضه می‌شوند و این مکانیزم راحتی است.
کد خبر : ۲۲۹۲۱۵

افزایش کیفت خودرو به دلیل عرضه در بورس

به گزارش بورس نیوز، روح الله ایزدخواه، مسئول کارگروه خودرو کمیسیون صنایع مجلس اظهار کرد: وضعیت گرانی خودرو یک بیماری بوده و هدف اصلی طرح ارائه شده به مجلس، خارج کردن خودرو از یک کالای سوداگری و سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی است.

وی افزود: هم اکنون ظرفیت تولید در سال بیش از دو میلیون خودرو و به اندازه نیاز کشور بوده و مشکل اصلی در سفته بازی و سوداگری است.

مسئول کارگروه خودرو کمیسیون صنایع مجلس درباره فرایند عرضه خودرو در بورس ادامه داد: عرضه خودروی تولید شده در بورس بحث افزایش کیفیت خودرو را هم در بر دارد، بر اساس این طرح تمامی خودرو‌های تولید داخل صرفا از طریق بورس کالا عرضه می‌شوند و این مکانیزم راحتی است.

ایزدخواه خاطرنشان کرد: خریداران خودرو در بورس حق فروش خودرو را تا دو سال بعد نخواهند داشت و خریداران خودرو تا بازه زمانی دو ساله ملزم به پرداخت مالیات سنگینی خواهد شد، تمام خودرو‌های سبک صفرکیلومتر داخلی و برخی خودرو‌های خارجی هم مشمول این طرح می‌شوند.

مسئول کارگروه خودرو کمیسیون صنایع مجلس گفت: هرکس در سال تنها یک خودرو از یک مدل می‌تواند از بورس خریداری کند، در بورس کالا، خودرو با قیمت تمام شده و واقعی معامله می‌شود و قیمت پایه را سازمان حمایت از مصرف کننده مشخص می‌کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر