بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
سود خالص ۵۵۹ ریالی به ازای هر سهم در ۶ ماهه؛

رشد درآمد‌های "وپاسار" ناشی از تسعیر ارز

رشد محسوس درآمد‌های مشاع، سهم بانک از درآمد‌های مشاع و همچنین سود خالص در سه ماهه دوم سال در مقایسه با سه ماهه اول مشهود است.
کد خبر : ۲۲۹۴۱۳

افزایش حاشیه سود عملیاتی در کنار رشد درآمد‌های ناشی از تسعیر ارز

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بانک پاسارگاد در نیمه نخست سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی ۶ ماهه منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری، موفق به کسب سود خالص ۳۶ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریالی شده که این سود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد محسوس ۳۸۲ درصدی را نشان می‌دهد، معادل ۵۵۹ ریال به ازای هر سهم است.

افزایش حاشیه سود عملیاتی در کنار رشد درآمد‌های ناشی از تسعیر ارز

جمع کل درآمد‌های مشاع این بانک به ۹۳ هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال رسیده که شامل ۸۸.۳۲۹ میلیارد ریال سود و وجه التزام تسهیلات اعطایی (با ۵۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته) و ۵.۳۷۷ میلیارد ریال سود ناشی از سرمایه گذاری‌ها و سپرده گذاری‌های بانک (با بیش از ۱۲۰ درصد افزایش نسبت به ۶ ماهه سال گذشته) است.

به این ترتیب جمع درآمد‌های مربوط به سهم بانک از درآمد‌های مشاع به ۲۳ هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال رسیده که ۶۱۰ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. این رشد سنگین در این بخش از درآمد‌های بانک ناشی از کنترل هزینه‌های مربوط به بهای تمام شده پول از لحاظ نرخ سود پرداختی به سپرده گذاران بوده است.

همچنین این بانک در این دوره مبلغ ۲۶ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال نتیجه مبادلات ارزی شناسایی کرده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته در این بخش درآمدی مبلغی کمتر از ۴.۰۰۰ میلیارد ریال شناسایی شده بود.

یکی دیگر از موارد مثبت گزارش عملکرد این بانک را می‌توان در بخش درآمد‌های کارمزد مشاهده کرد. درآمد‌های کارمزد بانک پاسارگاد در نیمه نخست امسال به ۸ هزار و ۵۰۸ میلیارد ریال رسیده که ۹۲ درصد افزایش را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

در بخش هزینه‌ای نیز رشد محسوس هزینه مطالبات مشکوک الوصول را شاهد هستیم. هزینه شناسایی شده مطالبات مشکوک الوصول در نیمه نخست امسال به ۱۷ هزار و ۶۸۵ میلیارد ریال رسیده که ۲۹۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. سایر بخش‌های هزینه‌ای نیز با رشد محسوس همراه نبوده اند.

در نمودار زیر اقلام اصلی صورت سود و زیان بانک پاسارگاد در دو فصل بهار و تابستان امسال به صورت مقایسه‌ای ارائه شده است. رشد محسوس درآمد‌های مشاع، سهم بانک از درآمد‌های مشاع و همچنین سود خالص در سه ماهه دوم سال در مقایسه با سه ماهه اول مشهود است.

افزایش حاشیه سود عملیاتی در کنار رشد درآمد‌های ناشی از تسعیر ارز

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
انتخاب هیات مدیره جدید
در مجمع این بانک تصمیم گیری می‌شود؛

انتخاب هیات مدیره جدید "وپاسار" در مجمع

"سپرده بلند مدت یک ساله" بیشترین حجم سود را زد؛

رشد ۳۱درصدی سود سپرده‌ سرمایه‌گذاری "وپاسار"

کاهش محسوس هزینه مطالبات مشکوک الوصول؛

رشد ۲۹ درصدی سودآوری "وپاسار"

ارسال نظر