بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
سود ۴۹۱ ریال به ازای هر سهم این بیمه‌ای کسب شد؛

رشد محسوس ۲۰۳ درصدی سودآوری "پارسیان"

این شرکت پیش بینی کرده که در نیمه دوم سال جاری نیز مبلغ ۱۶ هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال حق بیمه جدید صادر کند.
کد خبر : ۲۲۹۴۱۴

رشد محسوس ۲۰۳ درصدی سودآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت بیمه پارسیان در سه ماهه دوم سال جاری عملکرد مثبتی را ثبت کرده و بر اساس صورت‌های مالی ۶ ماهه منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری، سود خالص این شرکت به یک هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ افزایش جالب توجه و محسوس ۲۰۳ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد محسوس ۲۰۳ درصدی سودآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته

سود خالص هر سهم محقق شده این شرکت در این دوره به ۴۹۱ ریال به ازای هر سهم و بر اساس سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومانی محاسبه شده است.

لازم به ذکر است، قیمت فعلی سهام شرکت که در محدوده ۱.۳۰۰ تا ۱.۴۰۰ تومان بوده، با لحاظ کردن افزایش سرمایه در جریان شرکت و سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی بوده و با احتساب سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی سود هر سهم شرکت در حدود ۳۹۰ ریال است.

جمع حق بیمه صادره این شرکت در این بازه زمانی به ۱۴ هزار و ۹۲۲ میلیارد ریال رسیده است. رشته‌های بیمه‌ای اصلی این شرکت در این مدت شامل بیمه شخص ثالث به مبلغ ۵.۵۴۶ میلیارد ریال، بیمه نفت و انرژی ۱.۶۰۹ میلیارد ریال، بیمه زندگی ۱.۵۰۰ میلیارد ریال، بیمه بدنه خودرو ۱.۶۰۳ و بیمه درمان ۱.۶۱۸ میلیارد ریال بوده است.

سود ناخالص فعالیت بیمه‌ای شرکت به ۳ هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد محسوس و چشمگیر ۲۸۲ درصدی را نشان می‌دهد. در واقع می‌توان عنوان کرد که تغییر ترکیب رشته‌های بیمه‌ای تحت فعالیت این شرکت به نفع رشته‌های با حاشیه سود بالاتر از جمله بیمه زندگی، درمان و نفت و انرژی منجر به افزایش قابل توجه سود عملیاتی بیمه‌ای (بدون در نظرگرفتن سود سرمایه گذاری ها) و در نهایت رشد ۲۰۳ درصدی سود خالص شرکت شده است.

این شرکت پیش بینی کرده که در نیمه دوم سال جاری نیز مبلغ ۱۶ هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال حق بیمه جدید صادر کند.

در نمودار زیر، آیتم‌های اصلی صورت سود و زیان این شرکت در دو فصل ابتدایی سال جاری و به صورت مقایسه‌ای ارائه شده است. همان گونه که مشخص است در فصل دوم سال جاری و با توجه به رشد حاشیه سود ناخالص و عملیاتی شرکت، علیرغم ثبات نسبی در حق بیمه‌های صادره شاهد رشد محسوس سودآوری شرکت هستیم.

رشد محسوس ۲۰۳ درصدی سودآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شرکت بیمه پارسیان خبر داد؛

"پارسیان" موسس شرکت بیمه اتکایی پارس

در پی برگزاری مزایده شرکت بیمه پارسیان؛

"پارسیان" به بانک پارسیان وکالت فروش داد

«ثالث اجباری»، بیشترین میزان حق بیمه صادر شده آبان ماه بوده است؛

رشد ۱۹ درصدی حق بیمه صادر شده "پارسیان"

«ثالث-اجباری» بیشترین حق بیمه صادر شده سالانه بود؛

افزایش ۳۰ درصدی حق بیمه صادر شده پارسیان

ارسال نظر