بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کسب سود ۸.۷۸۲ ریالی به ازای هر سهم در دوره ۶ ماهه کسب شد؛

رشد ۹۶ درصدی سودآوری "آریا"

بخش مهمی از سود ناخالص محقق شده ناشی از فروش دو محصول پلی اتیلن سبک و سنگین صادراتی بوده است.
کد خبر : ۲۲۹۴۱۵

رشد ۹۶ درصدی سودآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت پتروشیمی آریاساسول در دوره ۶ ماهه منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۴۰ هزار و ۲۵۷ میلیارد ریالی شده که این سود که معادل ۸.۷۸۲ ریال به ازای هر سهم بوده، نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد محسوس و چشمگیر ۹۶ درصدی را داشته است.

رشد ۹۶ درصدی سودآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته

جمع کل درآمد‌های شرکت در این دوره به ۶۰ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال رسیده و مقادیر فروش شرکت در این مدت به ۵۶۲ هزار تن رسیده که نسبت به ۶ ماهه پارسال ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

محصولات اصلی شرکت شامل اتیلن، پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سنگین بوده که در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش می‌رسند. همچنین، شرکت پیش بینی کرده که در نیمه دوم سال جاری موفق به فروش ۵۴۳ هزار تن محصول شود.

حاشیه سود ناخالص محقق شده در این دوره زمانی به ۳۰ هزار و ۱۷۲ میلیارد ریال و معادل ۵۰ درصد فروش محقق شده رسیده است.

بخش مهمی از سود ناخالص محقق شده ناشی از فروش دو محصول پلی اتیلن سبک و سنگین صادراتی بوده است.

لازم به ذکر است، متوسط نرخ فروش پلی اتیلن سبک و سنگین صادراتی در نیمه نخست امسال به ترتیب معادل ۱۳۸.۶ و ۱۲۸.۵ میلیون ریال به ازای هر تن بوده است.

این در حالی است که بر اساس آخرین نرخ‌های محقق شده شرکت که مربوط به شهریور ماه است، نرخ این دو محصول به ترتیب معادل ۲۰۸ و ۱۷۴ میلیون ریال بوده و مشاهده می‌شود که با توجه به ادامه روند افزایشی نرخ محصولات شرکت، احتمال رشد سودآوری در نیمه دوم سال مالی جاری بالا است.

این شرکت در ۶ ماهه نخست سال جاری مبلغ ۱۳.۵۰۰ میلیارد ریال درآمد بابت سود تسعیر دارایی‌های ارزی خود شناسایی کرده و به این ترتیب جمع کل سود عملیاتی شرکت به ۳۹ هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال رسیده است. همچنین در بخش سایر درآمد‌های غیرعملیاتی مبلغ ۱.۶۴۳ میلیارد ریال سود سپرده بانکی ثبت و شناسایی شده است.

در نمودار زیر مبالغ درآمد، سود ناخالص، سود عملیاتی و سود خالص شرکت در دو فصل گذشته ارائه شده است. همانگونه که در نمودار نیز مشخص است با توجه به افزایش محسوس نرخ‌های فروش محصولات در سه ماهه دوم سال جاری، رشد درآمدزایی و در نهایت سودآوری شرکت نسبت به سه ماهه اول محسوس است.

رشد ۹۶ درصدی سودآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مهر تایید حسابرس بر سود ۸.۷۸۲ ریالی هر سهم در ۶ ماهه اول ۱۳۹۹؛

حاشیه سودعملیاتی ۶۵درصدی آریا با سود تسعیر

پارس کمتر از هفت دهم درصد سهام آریاساسول را واگذار کرد
سود۲ هزار و ۹۱۷ میلیاردی پارس از این واگذاری

پارس کمتر از هفت دهم درصد سهام آریاساسول را واگذار کرد

گزارش بورس نیوز از برگزاری مجمع پتروشیمی آریاساسول؛

تقسیم سود ۸.۷۴۰ ریالی "آریا"

ارسال نظر