بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
یک شرکت نوپا در منطقه سوپات لهستان، فیلتری حاوی نانومواد ساخته که قادر به تصفیه آب شور مانند آب دریا است.
کد خبر : ۲۲۹۵۶۰

به گزارش بورس نیوز، نانوسین (Nanoseen) به‌ عنوان یکی از ۱۵ استارتاپ برتر جهان از سوی مجله ولپ انتخاب شد. نانوسین یک شرکت نوپای لهستانی است که رهیافت‌هایی برای نمک‌زدایی آب شور و آب دریا با استفاده از فناوری ‌نانو دارد.

نانوسین توسط بارتوسز و میلکولاج گرانوسوزکی تاسیس شده تا با نوآوری از نانومواد برای ساخت فیلتر استفاده کند. این فیلترها که به NanoseenX شهرت دارند از بازیافت ویفرهای فلزی ایجاد شده‌اند.

این گروه در حال حاضر روی ایجاد راه‌حل‌هایی برای تجزیه نانو و میکروپلاستیک‌ها در بندرها و سواحل کار می‌کنند.

یکی از دست اندرکاران این پروژه توضیح داد: «بدون شک قرار گرفتن در این لیست باعث ایجاد احساسات بسیار مثبت و انگیزه زیاد در ما شده‌است. در سطح جهان، ۸۸۴ میلیون نفر به آب تمیز دسترسی ندارند و خانواده‌ها و جوامع بدون دسترسی به آب تمیز به‌سر می‌برند.»

کروشا افزود: «نانوسین شرکتی است که از مهندسان و دانشمندان حوزه فناوری‌نانو تشکیل شده تا از خواص نانومواد برای حل مشکلاتی نظیر کمبود آب و آلودگی پلاستیک استفاده کند.»

وی یادآور شد: «محصولات نانوسین به حل بسیاری از مشکلات مربوط به محیط‌زیست کمک می‌کند.»

تولید انبوه فیلتر آب نانوسین از اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود و این محصول در دسترس شرکاء تجاری و صنایع قرار می‌گیرد.»

این محقق تصریح کرد: «ما می‌خواهیم ساخت نمونه اولیه فیلتر NanoseenX را برای تصفیه و نمک‌زدایی آب به پایان برسانیم تا آبی مناسب نوشیدن به‌دست آوریم. همچنین می‌خواهیم در مورد روش‌ آسیب‌رساندن به میکرو و نانوپلاستیک‌های موجود در آب با استفاده از NanopowderX تحقیق کنیم.»

کروشا افزود: این فیلتر می‌تواند به محصول اساسی برای تیم‌های امدادرسانی در برابر حوادث تبدیل شود و به مردمی که دچار زلزله، سیل، گردباد، طوفان و جنگ شده‌اند کمک کرد.

این گروه به دنبال تولید محصولی است که به حذف آلاینده‌های هوا کمک کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر