بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تا زمانی صفر تا صد مسائل مرتبط با پالایشگاه‌ها در انحصار دولت باشد ساخت پالایشگاه‌ها به کندی ادامه خواهد یافت، هزینه‌ها بالا رفته و بهره‌برداری از آن‌ها در جهت رشد اقتصاد کشور محقق نخواهد شد.
کد خبر : ۲۲۹۶۴۱

 

به گزارش بورس نیوز، عبدالعلی رحیمی مظفری با اشاره به عدم بهره‎برداری از طرح‌های پالایشی، اظهار کرد: در حالی از میان ۷ طرح پالایشی همچون پالایشگاه‌های هرمز، خوزستان، پارس شیراز، آناهیتا کرمان، شهریار تبریز و کاسپین تنها ستاره خلیج فارس به بهره‌برداری رسیده که با گذر از تفکر خام‌فروشی، ساخت پالایشگاه در این برهه زمانی برای کشور ضروری است، اما تفکر و اراده‌ای در میان مدیران حوزه نفت مبنی بر تحقق این مهم وجود ندارد.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در خانه ملت با بیان اینکه باید پالایشگاه‌سازی از تصدی دولت خارج شود و بخش خصوصی پای کار آید، افزود: تا زمانی صفر تا صد مسائل مرتبط با پالایشگاه‌ها در انحصار دولت باشد ساخت پالایشگاه‌ها به کندی ادامه خواهد یافت، هزینه‌ها بالا رفته و بهره‌برداری از آن‌ها در جهت رشد اقتصاد کشور محقق نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه خصوصی‌سازی در مسیر ساخت پالایشگاه‌ها باید به درستی اتفاق افتد، ادامه داد: بسیاری از هلدینگ‌های به ظاهر خصوصی در اشراف بسیاری از مدیران دولتی هستند و به نوعی خود آن‌ها دست کمی از یک دولت ندارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش افزوده به منظور جلوگیری از خام فروشی و خام‌سوزی باید مهمترین هدف دولت باشد، افزود: مهمترین اقدام برای جلوگیری از خام‌فروشی تکمیل زنجیره‌های ارزش‌افزوده به منظور دستیابی به محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر