بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

عوامل نوسان بازار سرمایه/آمارهای عرضه سهام عدالت شفاف نیست

مدیرعامل کارگزاری ملل پویا گفت: ریزشی که طی حدود دو ماه اخیر در بازار صورت گرفت موجب به وجود آمدن بی اعتمادی در بازار شده و عمده سرمایه گذاران به دنبال نوسانگیری کوتاه مدت هستند.
کد خبر : ۲۲۹۶۴۹

عوامل نوسان بازار سرمایه/آمارهای عرضه سهام عدالت شفاف نیست

کمال خانزاده در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره نوسان بورس اظهار کرد: یکی از دلایل این موضوع پیش رو بودن انتخابات آمریکا است که بازار تحت تاثیر آن قرار دارد و با انتخاب رییس جمهور آمریکا تا حدودی وضعیت و مسیر اقتصاد کشور مشخص می شود.

مدیرعامل کارگزاری ملل پویا افزود: در این شرایط برخی ها ریسک نکرده و از بازار خارج می شوند اما برخی با پذیرفتن ریسک در بازار باقی می مانند و حتی برای کوتاه مدت خرید هم می کنند.

وی گفت: همچنین ریزشی که طی حدود دو ماه اخیر در بازار صورت گرفت موجب به وجود آمدن بی اعتمادی در بازار شده و عمده سرمایه گذاران به دنبال نوسانگیری کوتاه مدت در بازار هستند.

خانزاده بیان کرد: از نظر بنیادی با توجه به نرخ ارز شرکت های صادراتی وضعیت خوبی دارند و گزارش های فصل پاییز این شرکت ها بسیار خوب خواهد بود، از نظر ارزش بازاری نسبت به وضعیت دلار، ارزش بسیاری از شرکت‌های بزرگ و بنیادی ارزش پایینی دارند در حالی که ظرفیت رشد بسیار خوبی دارند.

کارشناس بازار سرمایه درباره عرضه اوردرها که به صورت آبشاری توسط حقوقی ها صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: حقوقی ها و شرکت هایی که پرتفوی بزرگ دارند به دلیل P/E بالای بازار طبیعی است با پیش بینی هایی که دارند و با توجه به سودی که در سهام داشتند به دنبال شناسایی آن هستند تا نقدینگی برای آینده در اختیار داشته باشند.

مدیرعامل کارگزاری ملل پویا تصریح کرد: سرمایه گذارانی که در یکسال اخیر به بازار ورود کردند به سرمایه گذارانی هوشمند تبدیل شدند و اکثرا با نوسانات کوتاه مدت خرید و فروش می کنند، در حال حاضر حدود 35 هزار میلیارد تومان پول در کارگزاری ها دپو شده و سرمایه گذاران فعلا با توجه به شرایط احتیاط می کنند.

خانزاده درباره عرضه سهام عدالت گفت: آمارهای عرضه سهام عدالت شفاف نیست و شرکت بورس باید حجم عرضه و ارزش فروش را روزانه اعلام کند تا به بازار کمک شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

حقوقی‌های غیرعاقل بلای جان بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

زنگ حرکت بورس ...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
سلام .کاش حرف مفت زدن اکیدا ممنوع میشد.توجیه سیو سود توسط حقوقی ها خنده دار نیست؟شما به سهامدارن خرد میگید سرمایه گذاری بلند مدت کنید اونموقع حقوقی شرکت ها شروع به این نوع حرکت ها میکنند .خیلی شرکت ها هستند با p/eکم هم در حال حاضر درجا میزنند اونم به واسطه حقوقی ها.حالا بازار گردان هم که معلوم نیست کارش چی هست کاری از پیش نمیبره در برابر عرضه های آبشاری حقوقی ها.