بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
افت بازار با فروش حقوقی‌ها؛

نظر کارشناسی یا توهم تئوری توطئه

کل ارزش معاملات روز یک‌شنبه ۹۷.۵۰۰ میلیارد ریال بوده و جمع کل ارزش معاملات ۳۰شرکت پرمعامله ذکر شده در جدول زیر معادل ۳۹.۵۰۰ میلیارد ریال و معادل ۴۰ درصد از کل ارزش معاملات این روز است.
کد خبر : ۲۲۹۷۶۶

مسئولیت پذیری تصمیمات، شرط اول حضور در بازار سرمایه

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در ماه‌های اخیر بار‌ها توسط برخی به اصطلاح کارشناسان و تعداد کثیری از افراد تازه وارد در بازارسرمایه، بخشی از افت بازار سهام به گردن حقوقی‌ها و عرضه‌های مربوط به این نهاد‌ها انداخته شده و در واقع استدلال این گونه بوده که با عرضه‌های سنگین اشخاص حقوقی که تعداد زیادی از سهام شرکت‌ها را در اختیار دارند، روند مثبت و عالی یک سهم یا یک گروه از سهام را به روند منفی تبدیل می‌کنند و به این گونه سهامداران مظلوم حقیقی از سود به حق خود محروم می‌شوند.

این در حالی است که پیش شرط نخست ورود به بازار سرمایه قبول ریسک‌های آن و مسئولیت پذیری تصمیمات مربوط به خرید و فروش توسط شخص سرمایه گذار است.

در این بین نیز می‌بایست زیرساخت‌های نظارتی و کارکردی بازار به گونه‌ای باشد که تصمیم گیری‌ها و تحلیل‌ها در فضایی شفاف و خارج از رانت اطلاعاتی صورت بگیرد.

روز یک شنبه ۲۷ مهرماه نیز شاهد روند نزولی بازار سرمایه و افت ۳ درصدی شاخص کل بودیم. اما متاسفانه و به مانند همیشه پس از این روند نزولی که عمدتا مربوط به نگرانی اکثریت سرمایه گذاران نسبت به آینده بازار سرمایه بر اساس تحولات بازار پول و احتمال افزایش نرخ سود بانکی و همچنین ریسک‌های مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ابهامات ناشی از آن بود، شاهد تکرار خسته کننده و تقریبا بچگانه عنوان کردن فروش حقوقی‌ها و انداختن مسئولیت این افت قیمت طبیعی به گردن این نهاد‌های حقوقی بودیم. شنیدن این گونه اظهارات آماتور و بچه گانه از اشخاص تازه وارد نیز ناراحت‌کننده بوده، چه برسد به افرادی که نام کارشناس بر خود می‌گذارند و سابقه کاری زیادی در بازار سرمایه دارند.

به همین دلیل و در جدول زیر، ۳۰ شرکت پر معامله روز معاملاتی یکشنبه ۲۷ مهر ماه را ارائه کرده‌ایم. در این جدول مبلغ خرید و فروش حقوقی‌ها نیز به صورت جداگانه ارائه شده است.

کل ارزش معاملات روز یک شنبه ۹۷.۵۰۰ میلیارد ریال بوده و جمع کل ارزش معاملات ۳۰ شرکت پرمعامله ذکر شده در جدول زیر معادل ۳۹.۵۰۰ میلیارد ریال و معادل ۴۰ درصد از کل ارزش معاملات این روز است.

بر اساس آمار معاملات خرید و فروش حقوقی در این ۳۰ نماد مشخص می‌شود که شرکت‌های حقوقی مبلغ ۱۱ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال خرید انجام داده اند و کل فروش شرکت‌های حقوقی معادل ۳ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال بوده است.

به این ترتیب مشاهده می‌شود که خرید حقوقی‌ها معادل ۳ برابر فروش این شرکت‌ها بوده و پُر واضح است که اینگونه آمار‌ها و این دست اطلاعات می‌بایست مهر سکوتی باشد برای اشخاصی که با هر منفی بازار به دنبال تئوری توطئه و مقصر جلوه دادن بقیه از جمله دولت، سازمان بورس و حقوقی‌ها و زمین و زمان هستند، خواهد بود.

در ادامه، جدول معاملات ۳۰ نماد پر معامله روز یک شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ به تفکیک خرید و فروش حقوقی ارائه شده و باتوجه به اینکه ارقام جدول به میلیارد ریال است.

مسئولیت پذیری تصمیمات، شرط اول حضور در بازار سرمایه

مسئولیت پذیری تصمیمات، شرط اول حضور در بازار سرمایههمان گونه که در جدول نیز مشاهده می‌شود، حاصل جمع خرید و فروش حقوقی‌ها در جریان معاملات یکشنبه منجر به خرید خالص ۷ هزار و ۸۴۲ میلیارد ریالی شده و خرید حقوقی‌ها در حدود ۲۰۰ درصد بیشتر از فروش آن‌ها بوده و هیچ گونه بهانه‌ای در خصوص فروش حقوقی‌ها پذیرفتنی نیست.

امیدواریم که مسئولیت پذیری در بین فعالین بازار سرمایه وجود داشته باشد و به یاد داشته باشیم که بازار سرمایه همچون بانک نیست که سود تضمینی ارائه شود و به طور پیوسته و همیشگی شاهد رشد قیمت‌ها باشیم و امیدواریم که منظور این دست از فعالین بازار از حمایت‌های دولتی، رشد چند صد درصدی قیمت‌ها بدون تحمل هیچ گونه ریسکی نباشد، چرا که اگر این گونه باشد به نظر می‌رسد که این دوستان می‌بایست به آدرس دیگری مراجعه نمایند!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

ارزانی بی‌حکمت در بورس تهران

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

حقوقی‌های غیرعاقل بلای جان بازار

مدیرعامل سبدگردان آسال در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

عدم تمکین از دستورالعمل بازارگردانی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
عزیز جان چرا آمار روزها و هفته های قبل که حقوقی ها در پیک قیمت سهم میفروختن نشون نمیدی!؟! واقعا که؟ مگر همین حقوقی هایی که داری براشون یقه نازنینتو پاره میکنی عامل اصلی افت قیمت ها و به گند کشیدن بازار نبودن؟ بابا انصافتو شکر!! حالا که بازار به مرحله ریزشی 50 درصدی رسیده! و حقیقی های بازار از اقدامات مسئولین بورس و ... به تنگ اومدن و دیگه امیدی به برگشت روند بورس را احساس نمیکنن ... اومدی از یک روز معاملاتی کم جون زیر 10 هزار میلیارد تومن دنبال مقصر و کشف تئوری توطئه میگردی!! بورس نیوز عزیز قبلا مصداق انصاف و حمایت از حقیقی ها را یدک میکشیدی! ولی با این گزارشت نشون دادی که خیلی هم با انصاف و مدافع حقیقی ها نبودی.
جلیل
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
من نمیدونم شماها واقعا فکر میکنید که حقوقی (مثلا صندوق های سرمایه گذاری که پوله مردم رو جمع کرده) باید تو پیک قیمتی هم نفروشه تا شما سود کنید؟ من خودم معامله گر حقیقی هستم ولی اگرم ضرر کنم به خودم مربوطه . خوب حقیقی ها هم اگه دانششو داشتن می تونستن تو پیک بفروشن. مگه کسی جلوشونو گرفته بود. توجیه کردن آخرین فکریه که باید بهش فکر کنی تو بازار سرمایه نه اولیش
ناشناس
Malaysia
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
همیشه به مطالب و گزارش های تحلیل سایت بورس نیوز که بصورت هدفدار ارائه میشد شک داشتم. ولی الان متوجه شدم شماها هم آرهههههه! به نظرم بورس نیوز به دنبال صید ماهی های چاق و چله خودشه در این آشفته بازار.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
گزارش عالی. بلکه این دوستان و کارشناسان به اصطلاح بازاردون دست از این توجیه های غیر منطقی بردارن.
ناشناس
United States of America
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
با این گزارش عجیب و غریب مو را از ماست کشیدی بیرون! دمت گرم که ملاک نتیجه گیری بورس نیوز فقط دیروز بود. توقع داری با این تحلیل صد من یه غاز و سراسر بی محتوا مثل گذشته حقیقی ها که در حال فرار هستن با اعتماد به نفس بیشتر به بازار برگردن؟؟؟؟؟؟؟ دست بردارین از این کارهاتون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
...... باید فروش حقوقی چهارشنبه رو بررسی کنی. بازار یکشنبه نتیجه فروش چهارشنبه حقوقیه. برو شپنا رو ببین چهارشنبه ومهان چقدر فروخته ، روند سهم که منفی شد یکشنبه پله ای شروع کرده داره میخره.
مهدی
United States of America
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
این دیگر اظهر من الشمس است که سایه دولت و بازیگران دولتی در بازار مثل بختک افتاده بر روی بازار،
این چه جوربازاریست که یه سهم در اون امروز صف میلیاردی خرید دارد و فردا صف میلیاردی فروش،
لطفا همه را ... فرض نفرمایید!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
سلام.
از سایت خوبی مثل شما بعیده این گزارشات خرید فروش حقیقی و حقوقی در یک روز و اونم روزهای منفی رو بگذارید.
همه افراد به نظر نویسنده غیر کارشناس و آماتور و ایشان علامه دهر می باشند.
به گفته دوستمان چرا تهاتر خرید و فروش حقوقی در روز سه شنبه و چهارشنبه را نمی گذارید. معلومه که در روز منفی حقوقی می خره و در روز مثبت میفروشه خوبم می فروشه. به نظرم میزان خرید فروش حقوقی معیار خوبی می تونه باشه برای حمایت سهم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
جالب بود.بعضيا فك كردن بورس گوي جادوييه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
حرفه ای بودن شما از این گزارش کاملا مشخص است البته حرفه ای بودنتان در ...
دقیقا رویکرد دولت را به کار گرفته اید که از مردم طلبکار است
ارایه گزارش یک روز و استناد کردن به آن حرفه ای است و یا نحوه نگارش مقاله تان
p.a
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
کارشناس محترم خرید و فروش حقوقی ها در روزهای مثبت مثال بزنید ببینید چگونه نمادها رو به منفی می کشانند نه روزهای فروش که حقوقی ها فقط در قیمت پایین حریدارندو اردرهای خرید و فروش غیر قانونی که باعث رعبو ووحشت می گردد برهیچ کس چه آماتور چه کارشناسان خبره پوشیده نیست
reza
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
تحلیل های آبکی بورس نیوز ....... شورشو دیگه در آوردید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
این نظر اماتور رو کی نوشته؟ اولا شما بازار هفته گذشته رو نگاه کن هماهنگ ده دقیقه اخر بازار سیل عرضه حقوقی استارت منفی بازار بود چرا؟ دوما ساده انگارانه است که کد حقیقی حقوقی های بورس که در کار رنج کشی منفی هستن رو ندید ... حالا این رو بزار کنار صحبت رییس جمهور که گفتند ما عرضه شرکت ها در بورس رو سرعت می بخشیم و یک ساعت بعد انتهای بازار به صورت هماهنگ تمام صف های خرید ریخت و رنج منفی کشیده شد به بازار و بعد چهار روز منفی ... مردم میبینند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
لطف کنید به کارشناس محترمتون بفرمایید ...... نزنه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
یا خ ری یا خودت رو به خ ر ی ت زدی. ن فهم جان که اسم تحلیل گر رو خودت گذاشتی، فقط حقوقی های بازار در عرض دو روز سه شنبه و چهارشنبه گذشته تو این بازار رو به موت 1000میلیارد تومن پول از بازار خارج کردن، اون وقت تو اومدی از این حقوقیا طرفداری میکنید. واقعا که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
در روز مثبت ببین چه آبشاری میفروش ودر منفی میخرن..شدن نوسانگیر روزانه..میدونیم شما هم جزو همان قماشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
دوست عزیز به اصطلاح کارشناس ، تو یا مارو .... فرض کردی یا خودتو به ..... زدی
همه دارند میبینن که حقوقی داره توی صف خرید میفروشه و توی صف فروش میخره
این بزخری و کثافت کاری حقوقی ها تا کی میخواد ادامه داشته باشه؟
تا کی باید صبر کنیم جیب آقایون پر بشه؟
مثال شپنا رو میزنم ، برو ببین بررسی کن بعد بیا اینجا نظر کارشناسی بده
در ضمن بازارهای موازی دارن رشد میکنند ، ولی حمایت از بورس باید طوری باشه که حداقل نقدینگی توی بازار باشه و تعادل نسبی برقرار بشه ، نه اینکه دلار و طلا و خودرو رشد کنند و هیچکس هم نیست اینارو کنترل کنه ، چون کانالی برای کنترل آنها وجود نداره ، ولی بورس که همه چیزش شفافه ، هی داره منفی میخوره و سرمایه مردم رو به باد میده
ما نخواستیم بی محابا رشد کنه ، ولی ثبات رو که حقمونه که بازار باید داشته باشه !!!!!
ناشناس
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
آخه عقل کل لنتظار داری تو صف خرید بخره و تو صف فروش بفروشه؟ فاتحه بازار از وقتی خونده شده که هر بی سوادی پاشد اومد تو بورس
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
شرف داشته باشید ....
همون دستکاری پیش گشایش شپنا دیگه بس بود تا ملت از تازه اومدش تا کارشناسش بفهمن بورس ایران چه گند زاریه ....
حالا میخاد اخر تایم بیاد چند میلیاردم خرید بزنه ! مردمم خر نمیفهمن ...

شما هم که کاملا بی طرف ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
حقوقی که سهام روبکشه رنج منفی 5 و خرید کنه حقوقی نیست سرطان جان سهامداره
Majid
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
چرا یکشنبه هفته قبل رو مثال نزدی که حقوقی تایم آخر بازار آبشاری عرضه کرد و جو منفی به بازار داد ؟
چرا سه شنبه و چهارشنبه هفته قبل رو مثال نزدی که حقوقی 600 میلیون صف خرید شپنا رو تو 2 دقیقه پودر کرد ؟
ما تو این مملکت انتظار برخورد عادلانه و گزارش صادقانه دیگه از هیچکس نداریم ولی وقتی یکی پیدا میشه که آدم رو خر فرض میکنه و دستی نیست که تو دهنش بزنه ، احساس بدی به آدم دست میده که فکر میکنه تو خونه خودش بهش تجاوز شده
برای همه همفکراتون متاسفم
ناشناس
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
دوست عزیز وقتی صف خرید تشکیل میشه و عرضه نمیشه میگید چرا عرضه نمیشه وقتی این همه تقاضا هست و قیمت بالا نمیره. وقتی عرضه میشه میگید چرا عرضه میشه. بازار که یک طرفه نمیشه. ظاهرا شما توقع دارید هر روز خود به خود قیمت سهماتون بره بالا . یکم بهتر نگاه کنید اینجا بازار بورسه مهدکودک نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
چرا بیراه میگید برو هفته قبل خقوقی پارسان واخابر را به عنوان نمونه نگاه کن .معلومه جنس خوب نمیزنی.واقعا حقوقی ها در هفته قبل قابل بررسی است. اصلا مگه قرار نبود طوری بشه که صف بوجود نیاید این چه بازار گردانی شد.هفته قبل حقوقی وحتی دیروز طوری سهم را کشونددند پایین که دیگه تکون نمیخوره وارزش معاملاتتون هم اینقدر بیاید پایین که شرکتها دیگه سماق بمکند متقاضی بیاید.
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
مسئولین مملکتی دست در دست هم همچون ملخ های مهاجم داروندار و پس انداز 30 سال کار ما را در بورس خوردند ولی در ظاهر بهم میپرند و فیلم بازی میکنند. خدا لعنت و نابودشان کند.
جواد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
بورس نیوز، من که آماتورم ولی برای تو که کارشناسی بهتره بدونی بین ما آماتورها با خر تفاوتهایی هم هست، یعنی تو نمی فهمی که زمان سفارش گذاری برای خرید و زمان سفارش گذاری برای فروش از طرف ی حقوق میتونه چه تاثیری روی قیمت داشته باشه اول سفازش فروش میزاری قیمت میکشی پایین بعد دو برابر سفارش فروش را خرید میکنی ادعای حمایت از سهم را هم داری، اونا خودشون ختم روزگار هستم تو یقه جر نده.
کریم حمیدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
بورس نیوز عزیز خانه از پای بست ویران است متاسفا تا حجم مبنا ودامنه نوسان است وفروش سهام استقراضی عملیاتی نشود اش همان اش است کاسه همان کاسه انروزها که دوستان صف خرید می کردند وهر روز 5درصد در سود بود چه انروزها هم من وشما نبودیم که صف خرید می کردیم چون من شما انقدرقدرت را نداشتیم معلوم است وقتی کسی صف خرید می کند در یک جایی خالی می کند بازار بورس اگر به معنای کلمه راهاندازی میشد هرگز صفی وجود نداشت تا گقته شود باعث ریزش حقوقی است من نمی دانم این دوستان چه فکری میکنند یا بازار بورس رابا بانک اشتباه گرفته اند ونمی دانند که در بازار گرگها کمین کردهاند تا حرکت گله وار مردم را بدرند فرقی هم نمیکند چه حرفه ای باشی وچه تازه وارد بازار اقای به نام اقای بازار دارد اوست که تصمیم می گیرد بازار به بالا بکشد ویا به پایین همه وسایل زندگی از خانه وماشین را فروختند تا به خیال خود ره صد ساله را یک شبه بروند حالا که رویاهای انها ازدست رفته تقصیر به گردن حقوقی ویا هر احدی میاندازند در بازار بورس دست همه بازا ست وهیچ کس نمی تواند به دیگری بگوید چرا فروختی وهمانطوری که به شما نمیشود گفت چرا خریدی ایا اگر نقد بودی باز می گفتی الان شاد شنگول بودی که فروختی پس این بازار جایی است وحشتناک وبی رحم ودرست به میدان جنگ شبیه است نکشی کشته خواهی شد پس باید تک تیرانداز بود تا لبه را دیدی شلیک کن چون اگر فرصت ازدست بدهی دیگر فرصت جبرانی نیست
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
اکارشناس محترم امار روز چهارشنبه را اعلام کنید بچه گیر اوردید ؟ همه میدانند حقوقی در مثبت میفروشد بعد سهم را منفی میکند میخرد واقعا فکر کردید مردم احمق هستند نمی توانند این محاسبات شما را انجام دهند. امدیدی محاسبه یک روز را نشان میدهید . شما برای اینکه فسادد حقوقی را مشاهده کنید امار حقوقی یک سهم را در دو هفته بررسی کنید شپنا روز چهارشنبه در حالی که روند صعودی بود 200 میلیون حقوقی فروخشت سهم را منفی کرد در منفی خرید تا نوسان گیری کند فکر میکنید مردم نمی فهمند فولاد همنجور فملی همین جور این چه جور تحلیلی است که امدیدی امار یک روز منفی را فقط نشان دادید امار رووز مثبت و تلاش حقوقی برای منفی کردن سهم را منتشر کنید مرد باش منتشر کن همه بفهمند دستت با حقوقی در یک کاسه است پر مدعا
مهران
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
شما نمی خواد یه جدول ارایه بدی فقط لطف کن به زبون آدمیزاد بفرما بازار خراب کنی و بعدش بز خری رو چه جوری انجام میدن؟! ... آهان .. همینجوری!
عین این جدول رو از یکشنبه هفته قبل بزار تا روندش همه رو روشن کنه .... واقعا ماها رو چی فرض کردی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
تمامی اینهایی که از دستورات قوه قضائیه سرباز می‌زنند باید اعدام شوند.اینها همگی مفصدفالعرض هستند.
جواد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
بورس نیوز، من که آماتورم ولی برای تو که کارشناسی بهتره بدونی بین ما آماتورها با خر تفاوتهایی هم هست، یعنی تو نمی فهمی که زمان سفارش گذاری برای خرید و زمان سفارش گذاری برای فروش از طرف ی حقوق میتونه چه تاثیری روی قیمت داشته باشه اول سفازش فروش میزاری قیمت میکشی پایین بعد دو برابر سفارش فروش را خرید میکنی ادعای حمایت از سهم را هم داری، اونا خودشون ختم روزگار هستم تو یقه جر نده.
بشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
امیر هامونی صرفا بخاطر بله قربان بودن و انجام پایان نامه دکتری آقای سید علی حسینی مدیرعامل فعلی بورس انرژی به عنوان دست نشانده و نیروی خودی مدیرعامل فرابورس شده
بازار بورس ایران دست گروه دارو دسته علی صالح آبادی هست. خواجه نصیر، هامونی، حسین فهیمی؛ سید علی حسینی، مالمیر، شاپور محمدی، همه این افراد نوچه های صالح آبادی هستن. صالح آبادی مهره چینی و تعویض مهره رو طوری انجام میده که همیشه ارکان بازار دستش باشه
هامونی سال 84 بدون سابقه کاری و بیمه وارد بورس شده. کارشناس واحد نظارت بوده و یکی از تنبل ترین کارشناس ها. 4 سال بعد بصورت هدفمند برای ایجاد سابقه کاری به عنوان ناظر بازار فرابورس گمارده شده و بعدش به عنوان مدیرعامل مادام العمر فرابورس
کسی که کلا 5 سال سابقه کاری کسب کرده و اونم تو بورس یکباره میشه مدیرعامل مادام العمر فرابورس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

من نام تک تک تیم اینها رو میتونم بگم
فرهاد
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
اگر از دل این ادمهای کثیف مخصوصا حقوقی ها افرادی پیدا شوند و خیانتهای این افراد را برای مردم بر ملا کنند جهاد کرده اند چون اینگونه افراد و حقوقی های جیره خوار انها موجب نابودی سرمایه بسیاری از مردم بدبخت و ثروت اندوزی از طریق فروش سهام گران به مردم عادی و تازه وارد بورس بودند این خیانتکاران تا ابد در خاطر مردم خواهند ماند و عاقبت همه اینها دیدنی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
سلام
ترابه خدا فقط یکماه خرید نکنید
نادر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
مافیای بورس که کارکنان سازمان بورس را حمایت میکنه به قدری قوی هست که وزیر اقتصاد که هچ ،حتا رییس جمهور هم نمیتونه فردی را از سازمان بورس کنار بگداره مگر اینکه جابجا کنه درخود سازمان بورس .