بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
نماینده مجلس در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

جیب حقوقی‌ها گشادتر شد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع سهامداران حقیقی می‌تواند بازار سرمایه را به سمت عادلانه شدن پیش برده و رانت حقوقی‌ها را از بین ببرد.
کد خبر : ۲۲۹۸۸۸

مجمع سهامداران حقیقی مانعی برای رانت‌های حقوقی‌ها/ جنگ زرگری وزرای نفت و اقتصاد بازار را در شیب سقوط قرار داد

علی‌اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: با توجه به اینکه سهام عدالت آزاد شد و با جهت‌گیری‌هایی که صورت گرفت موجب شد مردم گرایش بیشتری به بورس پیدا کنند و تعداد سهامداران خرد در بازارسرمایه افزایش یافت و بخش زیادی از جامعه، عضو بورس شدند بنابراین وجود مجمع «سهامداران حقیقی» ضرورت پیدا کرد.

نماینده مردم در خانه ملت افزود: با توجه به اینکه سهامداران کلان با در اختیار داشتن رانت اطلاعاتی و قدرت تاثیری‌گذاری که بر شاخص‌ بورس می‌توانند داشته باشند، با ایجاد صف‌فروش و خرید در زمان‌های خاص موجب ضرر و زیان سهامداران خرد می‌شوند.

وی گفت: با توجه به افزایش سهامداران خرد، این موضوع بخش زیادی از جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و معمولا هم حق آن‌ها ضایع می‌شود.

عنابستانی بیان کرد: بر این اساس تصمیم گرفته شد تا ساختاری با عنوان مجمع سهامداران حقیقی ایجاد شود که بتواند از حقوق سهامداران خرد حمایت کند و بازار سرمایه را به سمت عادلانه، رقابتی و کارآمد شدن پیش ببرد و وضعیت اعضای خود را در بازار بهبود ببخشد و رانت اطلاعاتی که در اختیار حقوقی‌ها قرار دارد را از بین ببرد و اطلاعات در بین همه سهامداران تقسیم کند و حتی به سمت دانش تخصصی بازار سرمایه برای عموم مردم پیش برود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ایجاد مجمع سهامداران حقیقی بسیار طرح مناسبی است و همه افراد حقیقی که کد بورسی دارند می‌توانند در این مجمع عضو شوند، خاطرنشان کرد: این مجمع می‌تواند اعضای هیئت مدیره و دبیر انتخاب کرده تا بتواند از حقوق سهامداران حقیقی حمایت کند.

وی تصریح کرد: امضای این طرح جمع‌آوری و اعلام وصول شده و در نوبت مطرح شدن در کمیسیون مربوطه قرار دارد و امیدواریم به سرعت به صحن مجلس بیاید.

عنابستاتی با بیان اینکه تاکید کرد: به دلیل اینکه انسجام سهامداران حقیقی می‌تواند منافع برخی افراد را به خطر بیندازد پیش‌بینی می‌شود با مقاومت‌هایی روبه رو شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در ماه‌های اخیر برخی از شرکت‌ها که اصل سهام آن‌ها در بورس قرار دارد موفق شدند با مانور‌های رسانه‌ای قیمت سهام را به صورت حبابی افزایش داده و در قیمت بالا سهام را به مردم فروختند.

وی ادامه داد: پس از این اتفاق، جنگ زرگری که بین دو وزیر اقتصاد و نفت بر سر دارای دوم صورت گرفت موجب بروز تنش در بورس شد و این تنش ادامه یافت و بازار را در شیب سقوط قرار داد و سهامی که با قیمت بالا عرضه شد در کف قیمتی خریداری شد.

عنابستانی بیان کرد: این بازی از سوی سهامداران حقوقی صورت گرفت و بخش زیادی از سرمایه مردم را از بین بردند و پول آن به جیب افرادی رفت که جیب آن‌ها پر پول‌تر شد بنابراین وجود ساختاری برای حمایت از سهامداران حقیقی ضرورت پیدا کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس قانون از زمان اعلام وصول در کمیسیون تخصصی ۳ ماه زمان وجود دارد که به صحن مجلس مطرح شود که در حال حاضر یک ماه از این زمان سپری شده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اما و اگر‌های حذف پیش گشایش‌ها

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بیش واکنش فعالان بازار سرمایه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
جیب ملت رو می زنند کسی هم صداش در نمیاد تف تو این مملکت
جواد
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
به موقش صدامون در میاد
....
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
نشون میده مملکت بیصاحبه. ازبالاتاپایین.
توروخدا ول کنید مملکتی برید .
زکریا
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
مملکت صاحب دارد .ولی این دولت با وزیران کاخ نشینش دین ندارند و جیب مردم بدبخت را زدن ..
و الان وقتش رسیده تا مجلس و قوه قضاییه ورود کنند ‌
جواد رستمی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
دولت نامرد یخورده حیا کن مردم به بدبختی پول جمع میکنن چرا پولای مردم میخورین
amir
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
فقط دلم می خواد یک چک افسری به روحانی بزنم دلم خنک بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
لعنت خدا به هرچی حقوقی حروم خور
حسین کیانی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
اقای عنابستانی نماینده شهر بنده سبزوارهستند و انسانی پر دل و جرات هستند و اصلا ترسی از کسی ندارند و سخنرانی های بسیار شجاعانه دارند مطمعن هستم اگر اقای عنابستانی ورود کنند به یک سرانجامی میرسونند و اگرم نتونند خیلی واضح اسامی همه اونا که نگذاشتند رو میگن . یک زمانی فرماندار سبزوار بودند و تحول ایجاد کردند در صنعت سبزوار انشالا دوباره موفق باشند۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
کجا بودی تا حالا، کجا بودی تا حالا
مشتری مغموم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
پس نمایندگان الآن چکار میکنن؟
پس چی شد آن سوگندی که یاد کردند که به داد مردم میرسند؟
آیا پست نمایندگی مجلس،پول و ماشین و.....چشم این نمایندگان مجلس یازدهم هم مثل مجلس دهم و نهم کور کرده است؟
پس از الان تا روز قیامت آنها را لعن و نفرین خواهیم کرد:
لعن الله هؤلاء المسؤولين الحكوميين ، أعضاء مجلس الشورى الإسلامي ، وممثلي مجلس صيانة الدستور ، وأعضاء مجلس الخبراء منذ بداية الثورة حتى يوم القيامة ، الذين تولى زمام الأمور باختيار الشعب ولم يفعل شيئًا لحل مشاكل الناس. داسوا وأكلوا وأخذوا حقوق الناس وجعلوا مائدة الناس أصغر يومًا بعد يوم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷
کاری نکنید که تاریخ دوباره تکرار بشه مردم شورش کنن
مرگ بر دزدان داخلی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
خدا کنه هر کسی امریکا رای اورد اول به اینجا ..........کنه و شر این ..............دزدو از سر ملت کم کنه.وقتی پس انداز یک عمر ما را چند روزه تو بورس میخورن خوب این یعنی دشمنی با مردم و دشمن با دشمن فرقی نداره چه خارجی چه داخلی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
خوبه واقعیت را می دانید ولی چه فایده وقتی دزدی در روز روشن اتفاق افتاده و هیچ قانونی برای مجازات اینها نیست گفتن این خرفها چه فایده دارد ایا این مجمع ها می تواند حق رفته را بر گرداند. چه بسیاری از افراد که بخاطر چند میلیون در زندان به سر می برند و برخی بصورت قانونی هزاران میلیارد دزدی می کنند و تازه پست و مقام هم دارند این دو وزیر باید حبس ابد بگیرند
زکریا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
وام گرفتم که جهزیه برای دخترم بخرم ولی وارد بورس کردم تا در میان مدت هم کمکی به جهش تولید کرده باشم و هم بعد از مدتی با سود برم جهیزیه بخرم .
ولی الان هم نصف پولم که پودر شده چون سهام را در سقف به ما انداختن و در رفتن ..
دزدی در روز روشن .
این دولت دارد با این کارش دید مردم را به دین منفی میکند ‌

تو را بخدا یکی بیاد جلوی اینها را بگیرد ..بدبختمون کردن .

این دولت روی همه اصلاح طلبان را سیاه کرده
رضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
با عرض سلام
میخواستم در مورد سهام عدالت بپرسم که چرا شرکت هایی که افزایش سرمایه دادند سهام جایزه به سهام عدالت اضافه نشده؟ ارزش این شرکت ها در پرتفوی سهام عدالت تقریبا به نسبت درصد افزایش سرمایه کاهش یافته و هیچکس هم پاسخگو نیس حتی کارسناس سامانه سجام میگه که شامل سهامداران عدالت نمیشه که با این حرف به شعور مردم توهین میکنن...از طرفی برای فروش هم چندماه طول میکشه و عملا نمیشه از این افزایش سرمایه ها فرار کرد که باعث کاهش ارزش سبد نشه...نماد های وبملت،شتران،شپناو فارس تا جایی که میدونم افزایش سرمایه دادند. ما که صدامون به مسئولین نمیرسه ولی امیدوارم بورس نیوز این موضوع رو پیگیری کنه.
تشکر