بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
گزارش هفتگی صندوق های سرمایه گذاری مختلط؛

میانگین بازدهی سال به کمتر از ۱۸۴ درصد رسید

شاهد افزایش محسوس خروج منابع مالی از صندوق‌های مختلط هستیم و تنها در هفته گذشته در حدود ۲ درصد از منابع مالی سرمایه گذاری شده در این صندوق‌ها در قالب ابطال واحد‌های سرمایه گذاری خارج شده است.
کد خبر : ۲۳۰۰۶۱

میانگین بازدهی سال به کمتر از ۱۸۴ درصد رسید

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط پرداخته شده و اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره داشت و همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است. میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.

پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

میانگین بازدهی سال به کمتر از ۱۸۴ درصد رسید

ارزش صندوق‌های مختلط در پایان روز ۲۹ مهر ماه به ۳ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان رسید. در این هفته و بدون احتساب بازدهی کسب شده در این هفته شاهد خروج ۵۹۹ میلیارد ریال از منابع سرمایه گذاری شده در این صندوق‌ها بودیم. شاهد افزایش محسوس خروج منابع مالی از صندوق‌های مختلط هستیم و تنها در هفته گذشته در حدود ۲ درصد از منابع مالی سرمایه گذاری شده در این صندوق‌ها در قالب ابطال واحد‌های سرمایه گذاری خارج شده است.

صندوق‌های تجربه ایرانیان و ثروت آفرین پارسیان به ترتیب با ۱۱.۸۲۸ و ۳.۵۳۲ میلیارد ریال بیشترین ارزش صندوق‌های مختلط را دارند و از سوی دیگر، صندوق‌های نواندیشان و نیکی گستران با ۲۱۳ و ۲۶۰ میلیارد ریال، کمترین ارزش را در بین صندوق‌های مختلط دارند.

در هفته گذشته بیشترین خروج منابع را در دو صندوق تجربه ایرانیان و مشترک کوثر با ۴۳۲ و ۱۱۵ میلیارد ریال شاهد بودیم. بیشترین ورود منابع نیز متعلق به دو صندوق سپهر اندیشه نوین و توسعه ممتاز با ۱۸ و ۱۵ میلیارد ریال بوده است.

میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های مختلط به منفی ۵.۵ درصد رسید و به این ترتیب بازدهی متوسط ماهیانه وسه ماهه صندوق‌های مختلط همچنان منفی باقی ماندند و در ماه و سه ماهه منتهی به پایان مهر ماه شاهد بازدهی منفی ۶.۴ و منفی ۱۱.۶ درصدی در دوره‌های زمانی یک و سه ماهه بودیم.

بدترین عملکرد هفتگی را صندوق‌های گوهر نفیس تمدن و سپهر آتی به ترتیب با ۸.۵ و ۷.۲ درصد داشتند. کم‌ترین بازدهی منفی را نیز در هفته‌ای که تمامی صندوق‌های مختلط بازدهی منفی ثبت کردند، دو صندوق کوثر و تجربه ایرانیان به ترتیب با ۱.۸ و ۳.۳ درصد بازدهی منفی داشتند.

میانگین بازدهی سال صندوق‌های مختلط در هفته منتهی به پایان مهر ماه به ۱۸۴ درصد رسید. صندوق‌های نواندیشان و پست بانک با ۲۸۳ و ۲۳۲ درصد بهترین عملکرد را داشتند. ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه نیز متعلق به صندوق‌های کوثر و گنجینه مهر به ترتیب با ۱۳۰ و ۱۳۸ درصد بازدهی بوده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بازدهی هفتگی ۱.۶درصد منفی/ بازدهی سالانه ۱۰۶درصد مثبت
ذره‌بینی بر گزارش هفتگی صندوق‌های مختلط؛

بازدهی هفتگی ۱.۶درصد منفی/ بازدهی سالانه ۱۰۶درصد مثبت

متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط به ۱۵۲.۸درصد رسید؛

صندوق "توسعه پست بانک" و جذب منابع جدید

سهم بالا و معنی‌دار سهام بانک آینده در صندوق با مدیریت کارگزاری بانک آینده؛

بازدهی ۱۵۳ درصدی "صندوق سرمایه‌گذاری تجربه ایرانیان"

ارسال نظر