بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
سود تنها ۸۹ ریالی به ازای هر سهم در ۶ ماهه نخست؛

آیا "ذوب آهن" در مرداب وزارت صمت می‌افتد!

این شرکت برای ۶ ماهه دوم سال جاری فروش یک میلیون و ۲۸۵ هزار تنی را پیش بینی کرده است.
کد خبر : ۲۳۰۰۸۳

سود تنها ۸۹ ریالی به ازای هر سهم در ۶ ماهه نخست

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، عملکرد شرکت ذوب‌آهن در ۶ماهه نخست امسال منجر به کسب سود خالص ۵ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریالی شده است.

سود تنها ۸۹ ریالی به ازای هر سهم در ۶ ماهه نخست

این در حالی است که در ماه‌های اخیر انتظارات بسیار بالایی از سهام این شرکت در خصوص تحولات عظیم سودآوری وجود داشت و از مقامات اجرایی این شرکت تا کارشناسان بازارسرمایه انتظار رشد قابل توجه سودآوری ذوب‌آهن را داشتند.

درآمد‌های عملیاتی شرکت با ۴۶درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۷۵ هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال رسیده و مقادیر فروش محصولات شرکت که شامل سه دسته اصلی تیرآهن، میلگرد و شمش فولاد بوده به یک میلیون و ۱۶۰ هزار تن رسیده که ۴۰ هزار تن کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین، این شرکت برای ۶ ماهه دوم سال جاری فروش یک میلیون و ۲۸۵ هزار تنی را پیش بینی کرده است.
لازم به ذکر است، ۴۶۰ هزار تن از فروش محقق شده ۶ ماهه اول به صورت صادراتی بوده و محصول اصلی صادراتی شرکت، شمش فولادی است.

نرخ فروش متوسط تیرآهن و میلگرد در نیمه نخست سال به ترتیب معادل ۶۰ و ۵۹ میلیون ریال به ازای هر تن بوده که این نرخ برای شمش صادراتی نیز معادل ۶۱ میلیون ریال بوده است.

در نمودار زیر اقلام اصلی صورت سود و زیان شرکت ذوب آهن اصفهان در دو فصل گذشته به صورت مقایسه‌ای ارائه شده است.
سود تنها ۸۹ ریالی به ازای هر سهم در ۶ ماهه نخست

نرخ فروش این سه محصول در حال حاضر رشد خوبی را داشته اند و تیرآهن به حدود ۱۲۰ میلیون ریال و میلگرد نیز در محدود ۱۰۵ میلیون ریال معامله می‌شود.

نرخ فروش شمش نیز به ۱۰۰ میلیون ریال رسیده، اما با این حال، به نظر می‌رسد که نرخ‌های ذکر شده پایداری نداشته باشند و با برنامه‌های وزارت صمت در خصوص عرضه حداکثری در بورس کالا و جلوگیری از انبارگردانی و عرضه‌های قطره چکانی توسط تولیدکنندگان و همچنین کاهش تقاضای سرمایه‌ای شاهد افت قیمت‌ها در هفته‌های پیش رو باشیم. کمااینکه در آخرین معاملات بورس کالا در هفته گذشته شمش فولاد خوزستان افت سنگین نزدیک به ۸ درصدی را تجربه کرد و به حدود ۹۶ میلیون ریال به ازای هر تن کاهش قیمت داشت.

با توجه به سود ضعیف محقق شده و عدم تحقق انتظارات سهامداران، به نظر می‌رسد که روند نزولی قیمت سهام این شرکت که در ماه‌های گذشته به ۱.۲۰۰ تومان نیز رسیده بود، ادامه داشته باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کاهش تقاضای شمش و تختال فولاد خوزستان؛

معاملات ۴۰.۹۰۰ تنی محصولات در هفته گذشته

فروش ۷ ماهه شرکت به بیش از ۹۴ هزار میلیارد ریال رسید؛

رشد نزدیک به ۳۰ درصدی نرخ تیرآهن "ذوب"

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بیش واکنش فعالان بازار سرمایه

ارسال نظر