بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

ناهماهنگی‌ها عامل عدم شفاف‌سازی بورسی‌ها

کارشناس بازار سرمایه گفت: عدم شفاف سازی از سوی مسئولان بورس درباره وعده‌هایی اجرای نشده ناشی از عدم هماهنگی بین نهاد‌های مربوطه است.
کد خبر : ۲۳۰۲۱۰

ناهماهنگی نهاد‌ها عامال عدم شفاف سازی مسئولان بورس

قاسم صادقی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره ادامه روند منفی بورس اظهار کرد: یکی از علل منفی بودن بازار، عملی نشدن وعده بازارگردانی است که توسط مسئولان داده شد، حتی وزیر اقتصاد اعلام کرد صف‌های فروش جمع می‌شود، اما این اتفاق به صورت گسترده نیفتاد و فقط در برخی سهم‌های در روز‌های محدود و به عنوان رفع تکلیف این کار صورت گرفت.

کارشناس بازار سرمایه افزود: در ادامه بازارگردان‌ها و حقوقی‌ها به جای اینکه از ایجاد صف فروش جلوگیری کنند در مقاطعی با خرید، حجم مبنا را پر می‌کردند و این کار موجب شد ترس افراد در بازار بیشتر شود.

وی گفت: طی هفته گذشته هیچ حمایتی از بازار صورت نگرفت و حتی طی دو تا سه روزی که شاخص مثبت بود فروش توسط حقوقی‌ها صورت گرفت در حالی که موقعیت فروش وجود نداشت.

صادقی بیان کرد: شایعاتی که درباره افزایش نرخ بانکی وجود داشت اعتماد را از افراد سلب کرد از طرفی یک درصد صندوق توسعه ملی نیز که وعده داده شده بود اجرایی نشد و این موارد بر روی رفتار سهامداران به ویژه سهامداران تازه وارد اثرگذار گذاشت، در غیر این صورت هیچ دلیل بنیادی برای ایجاد صف‌های فروش وجود ندارد.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه عدم شفاف سازی از سوی مسئولان بورس درباره وعده‌هایی اجرای نشده ناشی از عدم هماهنگی بین نهاد‌های مربوطه است، تصریح کرد: وزارت اقتصاد، وزارت صنعت و شورای عالی بورس با یکدیگر هماهنگی کاملی ندارند و موجب شده وعده‌ها اجرایی نشود.

صادقی تاکید کرد: علی رغم کم کاری‌هایی صورت گرفته هنوز هم می‌توان به سرمایه گذاران امید داد تا اتفاقات مثبتی بیفتد و مردم بیشتر متضرر نشوند.

وی گفت: بسیاری از بزرگان بازار ورود نقدینگی خود را به بعد از انتخابات آمریکا منوط کردند که کار اشتباهی است و همین رفتار‌ها موجب می‌شود که ورود پول‌های زیادی به بازار وارد نشود و بازار به وضعیت فعلی دچار شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تزریق کمتر از «یک همت» به صندوق تثبیت بازار

مدیرعامل شرکت بورس تهران در گفت‌وگو با بورس نیوز:

آخرین وضعیت برخوردبا‌شرکت‌های فاقدبازارگردان

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بازارگردان، دوای درد بازار نیست!

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فروکش هیجان منفی بازار، بعد از ۱۳ آبان

ارسال نظر