بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

لمپن‌ها فریاد نمی‌زنند

ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به افرادی که به‌عنوان کارشناس نوظهور نمک به زخم سهامداران می‌پاشند تا لاک‌پشتی که برای آوردن سهم صندوق توسعه به بورس، از اسنپ حلزون گرفت.
کد خبر : ۲۳۰۲۴۵

لمپن‌ها فریاد نمی‌زنند

به گزارش بورس‌نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها خبر آورده که عده‌ای از سهامداران درخصوص سیاست‌های دولت در بازارسرمایه، در روزی که رئیس بورس به خانه ملت آمد مقابل مجلس جمع شده و نسبت به کوتاهی‌ها انتقاد داشتند و در این بین برخی‌ها که تازه توئیتر باز کرده‌اند، فرمایش داشتند که مال‌باخته بورسی یعنی چه و هر سودی ضرری دارد مگر آنجاهم بانک است و از این افاضه‌های اضافه.
آقایان شما نبودید، ماه‌های قبل آن ۲۵نفر تیر خود را بر بازاری که بار هدایت نقدینگی بر تولید را به دوش می‌کشید، رها کردند شما که نخ آن کمان نیستید اما؛ خوب است بدانید که اتفاقا سهامداران مال‌باخته‌اند چراکه اگر ویدیوچک مغز‌های خود را روشن کنید، می‌بینید که تا سال گذشته همین موقع نیز بسیاری از همین افراد از بورس سررشته‌ای نداشته و آن را بازاری برای سرمایه‌گذاری نمی‌دانستند، ولی پس از تشویق و ترغیب دولت و رسانه‌های ملی به سرمایه‌گذاری در بازار، این ریسک را به‌جان خریدید و آمدند ولی، حمایت از بازار به‌نحوی رنگ باخت که سیاهی زغال هم سیاه‌تر شد.
بنابراین، "لمپن‌ها فریاد نمی‌زنند".

لاک‌پشتی سوار بر حلزون
امان از آن یک درصد صندوق صندوق توسعه ملی! امروز خبر آمده‌اند که ۲۷ هزار میلیارد تومان به «حساب خاص رئیس‌جمهور» پول واریز شده که خزانه‌ای دیگر وجود داشته باشد اما؛ برای صندوق توسعه ملی که قرار بود مانع ریزش بازارسرمایه باشد، خبری نیست!
اینکه این روز‌ها اهالی فن در حوزه اقتصاد، اولویت‌ها را به درستی تبین نمی‌کنند، دودش به چشم سرمایه‌گذار می‌رود و نهایتا همین سرمایه بوده که سر از دلار، املاک داخلی و خارجی و ... در می‌آورد.

بازهم مجوز افزایش نرخ
سخنگوی راه‌پله‌ها بازهم از مجوز افزایش نرخی خبر اورده که در داشبورد خودروسازان قرار داده‌اند اما؛ گویا شورای رقابت، تنها با جیب مردم به نفع خودروسازان رقابت دارد و آنچنان سر خود را مانند کبک در زمین فرو کرده که از آن سوی کره‌خاکی بیرون زده است؛ اینجوری که مجوز افزایش نرخ‌ها بالا می‌رود، آدم فکر بد می‌کند که نکنه آتویی از این شورا دست خودروسازان وجود دارد؛ این‌همه لطف و حمایت شَک برانگیز است؛ اگر نیست شما برای ما بنویسید که چرا نیست!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
فقط فریب افکار خود را خوردیم که اهل دلالی ارز و سکه و طلا نبودیم و خیال میکردیم دولت و مجلس هم اندکی به فکر اقتصاد و معیشت مردم هستند.
اما تاریخ قضاوت خواهد کرد که وابستگان و نور چشمی‌های مقامات گوشت یخی برزیلی و استرالیایی را با سود بالای 200% به مردم فروختند.
با لطیف الحیل بنزین را چند برابر برای ما مردم نگون‌بخت گران کردند تا به ونزوئلا و عراق و .. صادر کنند و نتوانند یا نخواهند پولش را بگیرند و به زخم مملکت بزنند .
برق را برای ما مردم که از گرانی و تورم و بیکاری در حد نابود شدن هستیم ،گران کردند و به عراق و دیگران صادر کنند و نتوانند پولش را بگیرند.
صادرات گوجه‌فرنگی و میوه و پیاز و تخم مرغ و مرغ را آزاد کردند تا حسرت خوردن حتی یک املت به شکم و سفره های ما مردم بگذارند .
فقط خدا از تو نگذرد محمد خاتمی که با تکرارت و با فریب ما مردم این دولت را بر ما مسلط کردی.
سرمایه مان در بورس از بین رفت . زندگیمان از بین رفت .امید و آرزوهایمان نابود شد .
آنقدر مرگ بر این و بر آن گفتیم که داس مرگ گریبان کشور و خودمان را با سومدیریت و کرونا و کمبود دارو و مواد غذایی و گرانی و بیکاری و بی‌خانمانی گرفت .
و خدا میداند که عبرت جهانیان شده ایم از سومدیریت و اختلاس و منفعت طلبی مسئولین
پنج
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
روزی رو میبینم که حباب سکه ارز خودرو مسکن با بازگشت ریال عزیزمون به جایگاه شایسته اش خواهد ترکید در اون روز تنها تولید تولید وتولید است که ارزنده خواهد بود و مثل همه جای دنیا تنهاجای سرمایه گذاری منطقی و سودمند و مفیدبرای کشور بازار بورس وشرکتهای تولیدی خواهد بود ! یعنی میشه ؟ شک ندارم ! پنج و نیم جان !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱
یک فرد ایرانی سرمایه خود را کجا ببرد که امن باشد و تورم اثر نکند کجا؟
سهامدار حقیقی
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۸
خیلی جالبه آمریکا را قبول نداریم ولی بازار سرمایه ما منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ست که تغییر جهت دهد !!! فعلا که کسری بودجه دولت از جیب مردم صبور ومسکین ایران تامین شد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
من که واقعا به خاطر تبلیغات اینا اومدم تو بورس
وگرنه با این رشد دوساله بورس اومدن به بورس عاقلانه نبود
فقط به خاطر اعتماد به اینا بود
خدا ازشون نگذره
کاش همه بریم از حقمون دفاع کنیم