بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
زیان‌هایی که بسیاری انتظارش را داشتند؛

این شما و این دلیل ۲ماه صف فروش "غالبر"

شناسایی زیان خالص ۵۵ ریالی به ازای هر سهم با سرمایه قدیم، کاهش سود ناخالص و مقادیر فروش برخی محصولات اصلی این شرکت از مهمترین نکات صورت‌های مالی منتشر شده محسوب می‌شود.
کد خبر : ۲۳۰۲۵۱

زیان‌هایی که بسیاری انتظارش را داشتند


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که به طرزی عجیب هنوز هم کارشناسانی در بازار سرمایه یافت می‌شوند که از قیمت سهام کوچک دفاع می‌کنند، صورت‌های مالی ۶ ماهه شرکت لبنیات کالبر، دلیل اصلی صف فروش ۲ ماهه این شرکت را توجیه می‌کند. شناسایی زیان خالص ۵۵ ریالی به ازای هر سهم با سرمایه قدیم، کاهش سود ناخالص و مقادیر فروش برخی محصولات اصلی این شرکت از مهمترین نکات صورت‌های مالی منتشر شده محسوب می‌شود.

زیان‌هایی که بسیاری انتظارش را داشتند

همانگونه که از گزارش‌های عملکرد ماهیانه شرکت کالبر نیز آشکار بود، کاهش چشمگیر مقادیر فروش محصولات اصلی شرکت نظیر پنیر، شیر، ماست و آبمیوه منجر به عدم رشد مناسب درآمد‌ها حتی با وجود رشد چشمگیر نرخ‌های فروش این محصولات شد.

زیان‌هایی که بسیاری انتظارش را داشتند

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌شود، کاهش چشمگیر میزان پنیر، شیر و ماست فروخته شده شرکت وضعیتی نگران کننده را در ماه‌های آتی به نمایش می‌گذارد. در پایان ۶ ماهه نخست شرکت با تحقق ۱۹ میلیارد ریال زیان خالص عملکردی بسیار ضعیف را به ثبت رسانده که این موضوع می‌تواند تضمین کننده ادامه ریزش معنادار قیمت سهام این شرکت در ماه‌های آتی باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر