بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
ارزش معاملات از ابتدای سال به ۵۳ هزار میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۲۳۰۴۲۵
 
رشد مجدد نرخ تیرآهن ذوب آهن در هفته گذشته
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز ، هفته گذشته شاهد معاملات بیش از ۱ هزار و ۱۰۴ میلیارد ریالی ذوب آهن اصفهان در بورس کالا بودیم. به این ترتیب جمع کل ارزش معاملات این شرکت در بورس کالا از ابتدای سال تا پایان هفته سپری شده به ۵۳ هزار میلیارد ریال رسید.
در این هفته ۶.۹۷۴ تن سبد تیرآهن با نرخ متوسط ۱۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال عرضه و معامله گردید. این نرخ نسبت به هفته قبل از آن افزایش بیش از ۴.۵ درصدی را نشان می‌دهد. ارزش معاملات این محصول به ۸۷۹ میلیارد ریال رسید.
همچنین ۱.۱۰۰ تن میلگرد این شرکت که عرضه بسیار اندکی محسوب می‌گردد، در نرخ ۱۰۸ میلیون ریال به ازای هر تن معامله شد. این نرخ در مقایسه با اخرین معامله میلگرد شرکت که مربوط به دو هفته گذشته است، کاهش ۲ درصدی را نشان می‌دهد.
۱.۰۰۰ تن نیز شمش فولاد در قیمت ۱۰۰ میلیون و ۷۷۰ هزار ریال معامله شد تا به این ترتیب شاهد ادامه روند عرضه‌های قطره چکانی شرکت‌های فولادی در بورس کالا باشیم. امری که منجر به هشدار مجدد دادستانی کل کشور گردید و به نظر می‌رسد که فضای حاکم بر بازار فولاد کشور توسط برخی شرکت‌ها همچنان متشنج و ملتهب است و تذکرات و نظارت‌های نهاد‌های مختلف نتوانسته است منجر به بهبود پایدار روند عرضه‌ها توسط فولاد سازان شود که جای تاسف بسیار عمیق است.
همچنین در نمودار زیر روند تغییر نرخ محصولات این شرکت در سه ماه گذشته ارائه شده است.
رشد مجدد نرخ تیرآهن ذوب آهن در هفته گذشته
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افت قابل پیش بینی تقاضا برای محصولات ذوب آهن اصفهان؛

ثبت تقاضایی معادل ۳ درصد عرضه ثبت شده تیرآهن و میلگرد

کوره‌های فولادساز اصفهانی داغ‌تر شد؛

رشد ۱۲۵درصدی درآمدهای "ذوب" روی خط فروش "ریل"

نگاهی به معاملات ذوب آهن اصفهان در بورس کالا؛

فروش ۱۰.۰۰۰ تن ریل در نرخ ۲۱۴ میلیون ریال به ازای هر تن

در نخستین روز هفته انجام شد؛

عرضه بیش از ۱۶ هزار تن قیر در بورس کالا

ارسال نظر