بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت؛

بازدهی سالیانه ۳۲ درصدی شد/ ۲۵۲ هزار میلیاردتومان ارزش کل صندوق‌ها

بیشترین خروج منابع مالی در بین صندوق‌های با درآمد ثابت مربوط به صندوق نگین رفاه با خروج ۸.۳۰۰ میلیارد ریال و پس از آن دو صندوق گنجینه زرین شهر و اندیشه ورزان صبا تامین با ۴.۵۸۵ و ۲.۰۸۱ میلیارد ریال قرار دارند.
کد خبر : ۲۳۰۴۲۶
۲۵۲ هزار میلیاردتومان ارزش کل صندوق‌ها
به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت پرداخته شده است.
از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد.
ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت به ۲۵۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است. با احتساب بازدهی کسب شده در هفته قبل شاهد خروج ۴۹۶ میلیارد تومان منابع سرمایه گذاری شده در این صندوق‌ها هستیم.
پس از ارائه جدول زیر که بر اساس میزان بازدهی سالیانه صندوق‌های درآمد ثابت ارائه شده، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:
۲۵۲ هزار میلیاردتومان ارزش کل صندوق‌ها
۲۵۲ هزار میلیاردتومان ارزش کل صندوق‌ها
۲۵۲ هزار میلیاردتومان ارزش کل صندوق‌ها
۲۵۲ هزار میلیاردتومان ارزش کل صندوق‌ها
ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته گذشته به ۲۵۲ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان رسید و در این هفته شاهد ابطال مبلغی در حدود ۴۹۶ میلیارد تومان از صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم.
 
بیشترین ارزش صندوق‌های با درآمد ثابت همچنان متعلق به صندوق گنجینه زرین شهر با ۲۹۹ هزار میلیارد ریال است. پس از آن دو صندوق لوتوس پارسیان و ره آورد آباد مسکن به ترتیب با ۲۱۶ و ۱۵۱ هزار میلیارد ریال است. کم ارزش‌ترین صندوق‌های با درآمد ثابت مربوط به ۳ صندوق توسعه سرمایه نیکی، نوین نگر آسیا و پیشگامان سرمایه نوآفرین به ترتیب با ۳۰۰، ۳۶۲ و ۸۶۱ می‌باشد.
 
 بیشترین خروج منابع مالی در بین صندوق‌های با درآمد ثابت مربوط به صندوق نگین رفاه با خروج ۸.۳۰۰ میلیارد ریال بوده است. پس از آن دو صندوق گنجینه زرین شهر و اندیشه ورزان صبا تامین با ۴.۵۸۵ و ۲.۰۸۱ میلیارد ریال قرار دارند. بیشترین ورود منابع مالی به صندوق‌های درآمد ثابت مربوط به صندوق ثابت حامی با ۳.۴۳۲ میلیارد ریال بوده است و پس از آن نیز دو صندوق اعتماد آفرین پارسیان و صندوق دوم اکسیر فارابی با ۳.۱۹۶ و ۳.۰۸۱ میلیارد ریال قرار دارند.
 
متوسط بازدهی ماه و سه ماهه صندوق‌های با درآمد ثابت به ترتیب به ۱.۲۴ و ۴.۲۲ درصد رسیده است که یکی از کمترین حد بازدهی‌های این صندوق‌ها در دو سال اخیر محسوب می‌گردد.
 
 همچنین متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های با درآمد ثابت در سال منتهی به ۶ آبان ماه امسال به ۳۲ درصد رسیده است. بهترین عملکرد سال را صندوق الماس بیمه دی با ۸۲.۳ درصد بازدهی از آن خود کرده است و پس از این صندوق، دو صندوق گنجینه الماس پایدار و اندیشه فردا با ۶۷ و ۶۱.۴ درصد بازدهی قرار دارند. همچنین کمترین بازدهی سال همچنان متعلق به صندوق امید انصار با ۱۸.۵ درصد بازدهی است. دو صندوق امین انصار و گنجینه زرین شهر با ۱۹.۱ و ۱۹.۲ درصد بازدهی در سال گذشته در رتبه‌های بعدی ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه قرار می‌گیرند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر