بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
روند افزایشی حساب‌های دریافتنی و تسهیلات مالی ادامه دارد؛

افزایش ۵۱ درصدی سودآوری "دارو"

پیش بینی شده که مقادیر فروش ۶ ماهه دوم به یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون عدد انواع محصولات دارویی برسد.
کد خبر : ۲۳۰۶۷۷

روند افزایشی حساب‌های دریافتنی و تسهیلات مالی ادامه دارد

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت کارخانجات داروپخش در دوره ۶ ماهه منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده، سود خالص یک هزار و ۴۷۴ میلیارد ریالی را محقق کرده و این سود که معادل ۱.۹۶۵ ریال به ازای هر سهم بوده نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۱ درصدی را دارد.

روند افزایشی حساب‌های دریافتنی و تسهیلات مالی ادامه دارد

درآمد‌های عملیاتی محقق شده این شرکت در این دوره با ۵۳ درصد رشد نسبت به ۶ ماهه سال ۱۳۹۸ به رقم ۵ هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال رسیده است.

سود عملیاتی نیز به ۲ هزار و ۳۵۷ میلیارد ریال رسیده تا همچنان حاشیه سود عملیاتی ۴۰ درصدی این شرکت همانند سال گذشته محقق شده است. حاشیه سود اصلی شرکت از محل تولید و فروش محصولات حوزه قرص، شربت، آمپول و سرم بوده است. مقادیر فروش در نیمه نخست امسال به یک میلیارد و ۴۱۴ میلیون عدد رسیده که از لحاظ مقادیر فروش در حدود ۲۵ درصد افزایش فروش محقق شده است.

همچنین، پیش بینی شده که مقادیر فروش ۶ ماهه دوم به یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون عدد انواع محصولات دارویی برسد.

در صورت وضعیت مالی شرکت شاهد افزایش مجدد حساب‌های دریافتنی شرکت هستیم تا همچنان شاهد مشکلات نقدینگی در این شرکت باشیم.

جمع کل حساب‌های دریافتنی شرکت به ۶.۳۳۰ میلیارد ریال رسیده که ۱.۵۰۰ میلیارد ریال بیشتر از یک سال گذشته بوده به این ترتیب تسهیلات مالی شرکت مجدد روند افزایشی را ثبت کرده و از ۳.۴۶۲ میلیارد ریال در سال گذشته به پنج هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال در پایان تابستان امسال رسیده است.
هزینه‌های مالی شرکت با ۲۵ درصد افزایش مواجه شده؛ همچنین جریانات نقدی ناشی از عملیات شرکت منفی شده بود به ۱۰۱ میلیارد تومان منفی رسیده و این در حالی است که این رقم در دوره ۶ ماهه پارسال ۶۰۰ میلیارد ریال مثبت بوده است.
در نمودار زیر روند اقلام اصلی صورت سود و زیان شرکت در دو فصل سپری شده از سال جاری ارائه شده که شاهد رشد درآمد و سودآوری شرکت در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه اول هستیم.

روند افزایشی حساب‌های دریافتنی و تسهیلات مالی ادامه دارد

اشتراک گذاری :
ارسال نظر