بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
بازدهی سالیانه صندوق به ۳۳۷ درصد رسیده و علی‌رغم کاهش بازدهی آن در هفته‌های اخیر، همچنان بازدهی این صندوق بیشتر از میانگین بازدهی سایر صندوق‌های سهامی است.
کد خبر : ۲۳۰۷۶۹

افت ارزش

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، صندوق سرمایه گذاری مشترک بورسیران در هفته گذشته و با در نظر گرفتن بازدهی منفی ۰.۲۱ درصدی و خروج ۸۰ میلیارد ریال از منابع مالی آن به ارزش ۱۴ هزار و ۸۷۶ میلیارد ریال رسیده است تا به ارزشی کمتر از ۱۵ هزار میلیارد ریال برسد.

افت ارزش

نرخ بازدهی هفتگی، ماهیانه و سالیانه این صندوق در جدول زیر ارائه شده است. همان گونه که مشاهده می‌گردد، بازدهی سالیانه صندوق به ۳۳۷ درصد رسیده است و علی رغم کاهش بازدهی آن در هفته‌های اخیر، همچنان بازدهی این صندوق بیشتر از میانگین بازدهی سایر صندوق‌های سهامی است.

بر اساس این گزارش، میانگین بازدهی صندوق‌های سهامی در یک سال منتهی به ۱۳ آبان ۱۳۹۹ به ۲۹۳ درصد رسیده است.

افت ارزش

ترکیب دارایی‌های صندوق بر اساس آخرین اطلاعات مندرج در وب سایت این صندوق شامل سهام و حق تقدم شرکت‌ها به میزان ۹۸.۱ درصد و ۱.۹ درصد نیز سایر دارایی‌ها است.

در جدول زیر صنایع اصلی تحت سرمایه گذاری این صندوق در بخش سهام و حق تقدم شرکت‌ها ارائه شده است.

افت ارزش

در حدود ۸۴ درصد از منابع صندوق در ۵ صنعت زیر سرمایه گذاری شده است.


همچنین در جدول زیر شرکت‌های اصلی تحت سرمایه گذاری این صندوق که اطلاعات آن از آخرین صورت وضعیت پرتفوی افشا شده این صندوق استخراج شده، ارائه شده است.

افت ارزش

لازم به ذکر است که آخرین صورت وضعیت پرتفوی افشا شده این صندوق مربوط به پایان مهر ماه سال جاری است و به طور قطع در این بازه زمانی شاهد تغییراتی در صورت وضعیت این صندوق بوده ایم.

بورس‌نیوز رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری، آمادگی درج پاسخ "صندوق مشترک بورسیران" را دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر