بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
بورس یکی از بازار‌های جذاب برای سرمایه گذاری به شمار می‌رود، اما ورود به این بازار بدون آموزش ضرر‌های زیادی را خواهد داشت.
کد خبر : ۲۳۰۹۲۱

• بازار بورس به دلیل برخی ویژگی‌ها مانند:
• کسب سود بیشتر نسبت به سایر بازار‌ها
• قانونی بودن سرمایه گذاری در بورس
• شفافیت بازار بورس نسبت به بقیه بازار‌ها
• قابلیت نقدشوندگی بالا نسبت به بازار‌های مشابه
• کمک به تولید ملی با سرمایه گذاری در شرکت‌های ایرانی
• متنوع بودن ابزار‌های سرمایه گذاری نسبت به مقدار سرمایه مشتریان
به گزارش بورس نیوز،از بازار‌های جذاب و در دسترس برای سرمایه گذاران است، ورود به بازار بورس با مبلغ کم باعث شده افراد زیادی بدون آگاهی و شناخت کافی وارد این بازار شوند و انتظارات نامعقولی از این بازار داشته باشند و به محض ریزش بازار تصمیم به فروش سهام یا خروج از بازار بگیرند و باعث بروز رفتار‌های هیجانی در این بازار شوند؛ لذا به افرادی که قصد ورود به بازار بورس دارند توصیه اکید می‌شود برای موفقیت در این بازار حتما آموزش‌های لازم را ببینند.

ضرورت آموزش بورس
یکی از توصیه‌های وارن بافت به سرمایه گذاران این است که برای سرمایه گذاری در هر بازاری باید شناخت کافی از آن بازار داشته باشید، بازار بورس هم از این قضیه مستثنی نیست و شما به عنوان سرمایه گذار اولین قدمی که در مسیر سرمایه گذاری خود باید بردارید آموزش است. اینکه منتظر باشید افراد دیگر به شما توصیه‌هایی برای خرید و فروش بدهند تصمیم بسیار پرریسکی است و ممکن است منجر به ضرر و زیان‌های زیادی شود. بهتر است خودتان با مفاهیم مختلف بورسی و انواع تحلیل‌ها آشنا باشید و بدانید پولتان را کجا سرمایه گذاری می‌کنید، دانش و مهارت لازم برای سرمایه گذاری در بازار بورس احساس اطمینان و لذت بردن از سرمایه گذاری را هم برای شما ایجاد می‌کند.

انواع آموزش بورس
امروزه مراکز زیادی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش بورس کرده‌اند، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که سراغ هر آموزشی نروید و سعی کنید آموزشی را انتخاب کنید که توسط مراکز معتبر ارائه می‌شود و افراد نسبت به آن بازخورد‌های خوبی داشته‌اند حتما از تجربه دیگر فراگیران هم استفاده کنید تا زمان و پول خود را هدر ندهید. مراکزی، چون آموزش بورس کارگزاری آگاه با سابقه برگزاری بیش از ۵ هزار دوره آموزشی از مراکز معتبر در آموزش بورس می‌باشند.

این روز‌ها آموزش‌ها به شکل‌های مختلف برگزار می‌شود:
آموزش حضوری:
برخی مراکز اقدام به برگزاری کلاس‌های حضوری برای بورس می‌کنند و شما می‌توانید از نزدیک با اساتید آشنا شوید و حتی از مشاوره آن‌ها بهره‌مند شوید.
لازم به ذکر است که کارگزاری آگاه دوره‌های آموزش بورس رایگان را نیز برگزار می‌کند.

آموزش آنلاین:
امروزه برگزاری دوره‌های آنلاین برای افرادی که امکان حضور در دوره‌های حضوری را ندارند بهترین شیوه یادگیری است، به خصوص اگر شما ساکن تهران نباشید و بخواهید از آموزش‌های با کیفیت استفاده کنید. تمامی دوره‌های حضوری به صورت آنلاین هم برگزار می‌شوند.

بسته‌های آموزشی: استفاده از بسته‌های آموزشی نیز یکی از انواع آموزش‌های بورسی است که اساتید و مراکز مختلف آن‌ها را تهیه می‌کنند، در این بسته‌های آموزشی اطلاعات به صورت منظم، از پایه تا پیشرفته ارائه می‌شود. تنها مشکلی که در این رابطه وجود دارد، عدم تعامل و عدم امکان پاسخ‌دهی به سؤالات احتمالی کاربران است.

نکته مهمی که در این بخش باید به آن توجه شود این است که آموزش‌های بورسی گام به گام می‌باشند و هر شخص بنا به سطح آشنایی و مطالعه خود در بازار بورس می‌تواند اقدام به یادگیری نماید. بهتر است که افراد تمام مراحل را به ترتیب آموزش ببینند تا تبدیل به یک تحلیگر حرفه‌ای شوند.
مرحله نخست در آموزش بورس، آشنایی با اصطلاحات و مفاهیم پایه این بازار، مبانی سرمایه‌گذاری در بورس، کدال خوانی و آموزش سایت TSETMC و... می‌باشد. دوره مبانی سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار در کارگزاری آگاه به صورت رایگان برگزار می‌شود.
مرحله بعدی آموزش تحلیل بازار است. با تحلیل بازار می‌توان به پیش‌بینی نسبتاً درستی از قیمت سهام رسید. تحلیل بازار دارای دو بخش تحلیل کلی وضعیت بازار و تحلیل سهم‌ها به صورت مجزا است. تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال و فیلترنویسی در این سطح قرار می‌گیرند.
مرحله پیشرفته، یادگیری تکنیک‌های پیشرفته مربوط به شرایط خاص بازار است. با بکارگیری چندین روش تحلیل در کنار یکدیگر، کاربران می‌توانند بهترین تصمیم‌ها را در شرایطی که نوسانات بازار بالاست به دست بیاورند دوره‌هایی مانند تحلیل امواج الیوت و تحلیل تکنیکال پیشرفته در این سطح قرار می‌گیرند.

مزایای یادگیری بورس
با شرکت در دوره‌های آموزش بورس و مطالعه در این زمینه علاوه بر اینکه تبدیل به یک تحلیگر حرفه‌ای می‌شوید و می‌توانید تجربه موفقیت‌آمیزی در بازار سرمایه داشته باشید. با بسیاری از مفاهیم مالی و اقتصادی هم آشنا خواهید شد و هوش و دانش مالی شما بهبود پیدا کرده و نسبت به سرمایه گذاری و مسائل اقتصادی شناخت بهتری پیدا می‌کنید.
علاوه بر این یادگیری بورس، باعث آشنایی بیشتر با صنایع و شرکت‌های مختلف کشور، روند فعالیت، تغییر و رشد آن‌ها، درک بهتر رخداد‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و همچنین تأثیر این مسائل بر یکدیگر خواهد شد. بنابراین، لازم است برای حضور در بازار بورس و داشتن تجربه‌ای موفقیت‌آمیز و پرسود در این بازار یادگیری مهارت‌های بورسی و معامله‌گری را در اولویت قرار دهید تا مسیر موفقیت مالی خود را هموار کنید.

کارگزاری آگاه یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین کارگزاری‌های کشور است، که خدمات متنوع و با کیفیتی به کاربران خود ارائه می‌دهد، در زمینه آموزش بورس کارگزاری آگاه علاوه بر اینکه ابزار‌های لازم برای سرمایهگذاری در بورس را برای افراد فراهم کرده است، بزرگترین آموزشگاه بورس کشور را با نام مدرسه بورسی آگاه نیز مدیریت می‌کند.
سالانه چندین هزار نفر توسط اساتید مجرب در سراسر کشور مفاهیم سرمایهگذاری در بورس را از مبتدی تا حرفه‌ای از خانه، محل کار یا شعب کارگزاری آموزش میبینند. شما هم میتوانید در کلاس‌های حضوری یا غیرحضوری آگاه شرکت کرده و به سرعت فرآیند آموزش را آغاز کنید. علاوه بر آن در وبلاگ باشگاه کارگزاری آگاه بیش از سیصد مقاله ارزشمند و فیلم‌های آموزشی بورسی نیز وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید.
از دیگر خدمات کارگزاری آگاه، دریافت کد بورسی رایگان، ارائه نرم‌افزار معاملاتی آساتریدر در نسخه‌های وب، اندروید و ios، ارائه تخفیفات ویژه بر روی کارمزد معاملات و همان‌طور که ذکر شد برگزاری کلاس‌های آموزش است.
برای مشاهده دوره‌های آموزش بورس و ثبت‌نام در آن‌ها، می‌توانید از طریق باشگاه مشتریان آگاه و یا مراجعه حضوری به شعب اقدام به ثبت نام کنید.

سخن آخر
بورس یک بازار پرریسک است و یک روی سود و یک روی زیان دارد، اگر آموزش‌های لازم را نبینید روی زیان را بیشتر تجربه خواهید کرد.
هیچ چیز به اندازه آموزش و تخصص نمی‌تواند ریسک این سرمایه گذاری را کاهش دهد؛ بنابراین اگر قصد ورود به این بازار را دارید حتما زمان لازم را برای یادگیری مفاهیم بورسی و آموزش‌های لازم بگذارید و پول و سرمایه خود را حفظ کنید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر