بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
سود خالص ۱۵میلیارد ریالی و شاخی که بر سرها سبز شد؛

سودخالص "غشوکو" با «افزایش نرخ» زنده ماند

در مجموع شناسایی تنها ۱۵ میلیارد ریال سود خالص و ۴۲۹ ریال سود به ازای هر سهم دلیل منطقی برای افزایش حباب گونه قیمت سهام این شرکت در رزو‌های اخیر نیست.
کد خبر : ۲۳۰۹۳۴


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که در دو سال گذشته بار‌ها و بار‌ها در خصوص "افزایش بی‌مهابای" قیمتی موجود در سهام شرکت‌های بازار پایه تذکرات بی‌شماری به متولیان این بازار داده شد، اکنون حجم معاملات در نماد شرکت‌های این بازار‌ها و همچنین صفوف فروش طولانی مدت آن معضلات جدی را برای سهامداران این شرکت‌ها به وجود آورده است.

شاید با نگاهی اجمالی به ارزش بسیاری از شرکت‌های بازار پایه و مقایسه این اعداد با سود محقق شده آن‌ها این نوید را به سهامدارانش می‌دهد که چه بسا تخلیه کامل این افزایش بی‌مهابای قیمتی سهامشان حتی چند سال به طول بینجامد.

شرکت شوکوپارس با ارزش بیش از ۶۶۰میلیارد تومان در صورت‌های مالی ۶ماهه حسابرسی شده خود، سود خالصی تنها ۱۵ میلیارد ریالی را روانه سامانه کدال کرده که این موضوع به معنای ادامه حتمی صف فروش در نماد "غشوکو" در روز‌ها و شاید ماه‌های آتی است.

کاهش چشمگیر مقادیر فروش این شرکت در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با سال مالی گذشته، اگر چه از قابل تامل‌ترین و بزرگترین ریسک‌های شرکت به شمار می‌رود، اما افزایش نرخ‌های فروش محصولات، زیانی سنگین را به سود خالصی مناسب تبدیل کرده است.

در مجموع شناسایی تنها ۱۵ میلیارد ریال سود خالص و ۴۲۹ ریال سود به ازای هر سهم دلیل منطقی برای افزایش نرخ سهم این شرکت در رزو‌های اخیر نیست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر