بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
نایب‌رئیس انجمن‌تولیدکنندگان فولاد درگفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

افت ۳۵ درصدی صادرات فولاد/ ضربه داخلی ها، کاری‌تر از کرونا و تحریم

صادرات محصولات فولادی در ۶ ماهه اول امسال کاهش ۳۵ درصدی داشته است.
کد خبر : ۲۳۰۹۶۶

افت ۳۵ درصدی صادرات فولاد/ ضربه داخلی ها، کاری تر از کرونا و تحریم

به گزارش بورس نیوز، گویا صادرات محصولات فولادی در ۶ ماهه اول امسال کاهش ۳۵ درصدی داشته است.

بهادر احرامیان نایب‌رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در گفت‌وگو با بورس نیوز ضمن تائید این خبر بیان کرد: صادرات محصولات فولادی در ۶ ماهه اول امسال کاهش ۳۵ درصدی داشته و علت افت صادرات، مقررات دست و پاگیر و اشتباهی بوده که درزمینهٔ کنترل صادرات بالأخص منوط کردن صادرات به کنترل بازار داخل وضع‌شده است.

وی افزود: افت صادرات فولاد، نه ناشی از تحریم بوده و نه شیوع کرونا در آن دخیل بوده است؛ بنابراین روی کار آمدن بایدن و کاهش احتمالی فشار‌های بین‌المللی هیچ اثری در بهبود وضعیت صادرات فولاد نخواهد داشت و موانع صادراتی، فقط از سوی سیاست‌گذاران داخلی به این صنعت تحمیل‌شده است. البته با شناختی که وزیر جدید صمت از مشکلات صادراتی دارند، بسیار خوش‌بین هستیم که این مشکلات با حمایت ایشان برطرف شود. ایشان کارنامه درخشانی در حمایت از صنایع دارند و مطمئن هستیم در مسئولیتی که پذیرفته‌اند، موفق خواهند بود.

این کارشناس صنعت فولاد در خاتمه در پیش‌بینی سودآوری شرکت‌های فولادی با در نظر گرفتن افت شدید صادرات و کاهش نرخ ارز، اظهار کرد: به‌هرحال کاهش نرخ ارز در قیمت‌گذاری محصولات فولادی و به دنبال آن سودآوری شرکت‌ها مؤثر خواهد بود. کما اینکه حالا که نرخ ارز کاهش‌یافته، قیمت محصولات در بورس کالا هم کاهش خواهد داشت.

احرامیان در پایان خاطرنشان کرد: ولی فعلاً نمی‌توان اظهارنظر دقیقی از سودآوری شرکت‌ها داشت. نوسانات قیمتی (چه افزایش‌های شدید و چه کاهش‌های ناگهانی) به نفع صنایع تولیدی نیست. امیدواریم هر چه زودتر قیمت‌ها به ثبات نسبی برسند تا هم تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان با آرامش بیشتری در خریدوفروش‌های خود داشته باشند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر