بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
رئیس سندیکای مواد موثره دارویی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

حال خوب دارویی‌ها و تحول در تولید دارو

هیچ خبری از حذف ارز دولتی دارو نیست ضمن اینکه عده‌ای در مورد قاچاق دارو هم بزرگنمایی می‌کنند.
کد خبر : ۲۳۰۹۸۵

حال خوب دارویی ها و تحول در تولید دارو

به گزارش بورس نیوز روز گذشته شایعاتی از حذف ارز دولتی دارو در گروه‌های بورسی مطرح شد که البته تحرکاتی هم در سهم‌های دارویی به همراه داشت.

فرامرز اختراعی رئیس سندیکای مواد موثره دارویی در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: شایعه حذف ارز دولتی دارو صحت ندارد. حذف ارز دولتی دارو نیاز به مصوبه مجلس دارد و یا اینکه اگر شرایط خاصی باشد، باید این طرح در جلسه سران قوا در این مورد تصمیم‌گیری شود که هیچ‌یک از این اتفاقات رخ نداده و تغییری حاصل نشده است. دارو کالای استراتژیکی است که مشمول دریافت ارز دولتی است و با ۷۰۰ میلیون دلار می‌توان نیاز ارزی تولید دارو را پوشش داد.

وی افزود: آنان که بر طبل حذف ارز دولتی دارو می‌کوبند، در نظر داشته باشند که حذف ارز دولتی دارو، در این شرایط به منفعت مردم نیست. ضمن اینکه عده‌ای در مورد قاچاق دارو هم بزرگنمایی می‌کنند؛ چراکه دارو کالایی شناسنامه‌دار بوده و از همان مرحله اول تولید، تحت کنترل مقامات نظارتی است و قاچاق آن، به این راحتی نیست. همچنین حذف ارز دولتی، برای شرکت‌های دارویی هم مشکل‌ساز خواهد بود؛ چراکه در صورت حذف ارز دولتی، برای تأمین مواد اولیه نیاز به سرمایه در گردش بیشتری خواهند داشت.

این فعال صنعت دارو در ادامه ضمن تأکید بر اینکه در حال حاضر شرکت‌های دارویی اوضاع مساعدی دارند، گفت: شیوع کرونا البته موجب افزایش تقاضا و رشد تولید چند قلم دارو که برای بیماران کرونایی تجویز می‌گردد، شده است؛ ولی درمجموع تقاضای تمام اقدام دارویی افزایش نداشته است. صنعت دارو در تولید اقلام دارویی تحول داشته که البته این تحول ناشی از محدود کردن واردات داروهای مشابه تولید داخل بوده است. حال صنعت دارو به لحاظ سودآوری خوب است. البته قیمت داروهای جنرال پایین بوده نیازمند بازنگری و اصلاح است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر امور بودجه و مجامع گروه دارویی برکت در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پایان طوفان دارویی‌ها

سود ۱.۰۷۳ ریالی در دوره ۹ ماهه؛

افزایش سودآوری از محل سود فروش سهام "اعتلا "

مدیرعامل شرکت "کی بی سی" در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"کی بی سی" در انتظار یک اتفاق بزرگ

ارسال نظر