بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بانک مرکزی تمایلی به کاهش نرخ ارز ندارد!

مگر می شود متولیان این بازار که سکان هدایت بازار سرمایه را در دست دارند، در مورد ریزش سنگین بورس و ضرر و زیانی که به مردم تحمیل شد، صحبت نکنند و توقع داشته باشیم نهادهای سیاسی، ریزش بورس را توجیه کنند؟
کد خبر : ۲۳۱۱۳۰

نه به افزایش سود بانکی//

به گزارش بورس نیوز، اگرچه شایعه افزایش نرخ سود بانکی رسما تکذیب شده است؛ ولی گویا برخی بانک ها به مشتریان خاص خود پیشنهاد پرداخت سود بالاتر از نرخ مصوب بانک مرکزی می دهند. این در حالی است که برخی فعالان و تحلیلگران اقتصادی هم موافق افزایش نرخ سود بانکی هستند و معتقدند راه به ثبات رساندن بازارهای مالی و کالایی، افزایش نرخ بهره بانکی و هدایت نقدینگی به سمت بانک ها است.


سید مصطفی صفاری مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: موافق افزایش نرخ سود بانکی نیستم. افزایش نرخ سود بانکی بر خلاف اقتصاد مقاومتی بوده و اقتصاد بانک محور تناسبی با اقتصاد مقاومتی ندارد.

وی افزود: همواره ارتباطی بین بازار سرمایه و بازار پول برقرار است. دستکاری بازارها با هدف هدایت نقدینگی به سمت یکی از این بازارها، تعادل هر دو بازار را بر هم می زند. البته مقامات بانک مرکزی رسما هم اعلام کرده اند که برنامه ای برای افزایش نرخ بهره ندارند و شورای پول و اعتبار هم مخالف این موضوع است.

صفاری در مورد راهکارهای به ثبات رساندن بازارهای مالی گفت: ابزار تنظیم بازارها در دست بانک مرکزی است. نرخ ارز، مهم ترین ابزاری است که در حال حاضر بانک مرکزی می تواند با کنترل آن، بازارهای دیگر را به ثبات برساند. ولی به نظر می رسد بانک مرکزی تمایلی برای کاهش نرخ ارز ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: تسهیل افزایش سرمایه شرکت ها از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، رونق را به بازار سرمایه برمی گرداند و انتظار می رود در این شرایط، هر چه زودتر در این راستا اقدامات لازم صورت بگیرد. ضمن اینکه انتظار می رود مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار و شورای عالی بورس در مورد بازار سرمایه اظهار نظر کنند. شاخص کل از محدوده ۲ میلیون و ۱۰۰هزار واحدی به کانال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی رسیده و هیچ یک از مسوولان این بازار، در این مورد توضیحی ندارند! مگر می شود متولیان این بازار که سکان هدایت بازار سرمایه را در دست دارند، در مورد ریزش سنگین بورس و ضرر و زیانی که به مردم تحمیل شد، صحبت نکنند و توقع داشته باشیم نهادهای سیاسی، ریزش بورس را توجیه کنند؟ اظهار نظر سیاسیون در مورد بازار سرمایه به نفع این بازار نیست و فقط امیدواریم مسوولان بازار سرمایه با اظهار نظر به موقع، تسهیل شرایط افزایش سرمایه شرکت ها و جلوگیری از خروج نقدینگی از این بازار، به بهبود هر چه سریع تر این بازار کمک کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز پاسخ داد:

بورس این بار تا کجا رشد می‌کند

کارشناس پولی و بانکی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

وضعیت معکوس بانک‌ها در نرخ بهره سپرده‌گذاران

کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با بورس نیوز:

چتر مالیات باید بر سپرده‌های کلان سایه اندازد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

معکوس شدن حمایت روانی در بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
باید یک بار برای همیشه بازار سرمایه را از بازار مالی جدا کرد بس است انقدر که بازار سرمایه از بازار مالی اسیب دیده و بازار های مالی چاق شده اند حتی نسبت 30به 70 هم راضی نبوده درصورتی که همجا بازار سرمایه بزرگتر از بازار مالی است