بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
منابع 100استارتاپ و صندوق پژوهش و فناوری گیلان به فعالیت های استارتاپی استان رونق می‌بخشد.
کد خبر : ۲۳۱۱۳۵

به گزارش بورس نیوز، در هفته‌های اخیر دو رویداد سرمایه گذاری در گیلان برگزار شده است که ماحصل آن جذب سرمایه‌ی 4 میلبارد تومانی برای 3 تیم گیلانی بوده است. رویداد آی وست توسط صندوق پژوهش و فناوری گیلان برگزار شد و کاروان سرمایه گذاری 100استارتاپ نیز در تاریخ 17آبان رویداد خود در استان گیلان را برگزار کرد. در کنفرانس خبری مشترک صد استارتاپ و صندوق پژوهش و فناوری گیلان، جزئیات مربوط به این سرمایه‌گذاری‌ها تشریح شد.

علی سدیفی، مدیر 100استارتاپ، برنامه کاروان کشوری 100استارتاپ را موفقیت آمیز توصیف کرد و گزارشی از فعالیت های این مجموعه ارائه کرد:

“تا کنون بیش از هزار تیم در پلتفرم 100استارتاپ ثبت نام کرده اند که بر روی 45 مورد سرمایه گذاری شده است. جمعا 17 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط 100استارتاپ انجام شده است که از این مقدار 10 میلیارد تومان به صورت هم سرمایه گذاری بوده است. با توجه به گسترش فعالیت 100استارتاپ، منابع صندوق 100استارتاپ از 20 میلیارد تومان به 50 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.”

سدیفی با اشاره با بازخورد مثبت برنامه کاروان کشوری نسبت به رونق اکوسیستم های استانی ابراز امیدواری کرد و آمارهایی از عملکرد این مجموعه در استان گیلان ارائه داد:

“سرمایه‌گذاری انجام شده بر روی سه تیم صفر و یک لبخند (سازنده بازی دهکده شادی)، واجارو، استودیو بازی سازی میدوپیا (سازنده بازی موبایلی سر ضرب)، اتفاق افتاده است. تا کنون از طرف 45 استارتاپ گیلانی درخواست جذب سرمایه داشته ایم که مذاکرات با 5 استارتاپ وارد مذاکره شده ایم و در 3 موردی که ذکر شد سرمایه گذاری کرده ایم.”

دانیال سمیعی، مدیر صندوق پژوهش و فناوری گیلان، گزارشی از رویداد آی وست ارائه کرد و از برنامه این صندوق برای سرمایه گذاری 10 میلیارد تومانی بر روی استارتاپ ها خبر داد:

” 80 طرح از 10 استان کشور به آی وست ارسال شد که از این تعداد 10 طرح برای ارائه به سرمایه گذار برگزیده شدند. پذیرش سرمایه برای 8 تیم جریان پیدا کرد که در 2 مورد به سرمایه‌گذاری توسط صد استارتاپ منجر شده است. در گیلان موسسه‌ای که با سرمایه گذاری خطرپذیر از شرکت های نوپا حمایت کند وجود نداشت اما با ایجاد صندوق پژوهش و فناوری گیلان این حمایت اتفاق خواهد افتاد. ما تا 10 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری بر روی استارتاپ ها منابع در نظر گرفته ایم.”

دهکده شادی، محصول تیم صفر و یک لبخند، یک بازی برای کودکان 3 تا 10 است که با هدف آموزش توسعه یافته است و موفق به جذب سرمایه 2 میلیارد تومانی شده است.

بازی سر ضرب، محصول تیم میدوپیا، یک بازی در دسته بندی سرگرمی است که با هدف دسترسی به بازار خارجی، توانسته است یک میلیارد تومان سرمایه جذب کند.

واجارو بستر خرید اینترنتی محصولات ارگانیک است که در پارک علم و فناوری گیلان مستقر است. این تیم نیز توانسته است یک میلیارد تومان سرمایه جذب کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر