بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
"کساپا" و سودی که قیمت‌های کنونی سهم را توجیه نمی‌کند؛

جریانات نقدی ضعیف مهمترین دغدغه سهامداران

در مجموع "کساپا" در ۶ ماهه نخست موفق به ثبت درآمدی ۶۲۲ میلیارد ریالی شده که این موضوع منجر به رشد بیش از ۱۰۷ میلیارد ریالی سود ناخالص و تحقق ۹۶ میلیارد ریال سود خالص شده است.
کد خبر : ۲۳۱۲۱۱

جریانات نقدی ضعیف مهمترین دغدغه سهامداران

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که پس از ماه‌ها قفل شدن نماد "کساپا" در صف فروش در روز چهارشنبه شاهد معاملات مثبت در این نماد بودیم، صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی شده این شرکت نیز حاکی از تحقق سود خالص ۴۱۹ ریالی به ازای هر سهم است.

علیرغم آنکه شاهد رشد بیش از ۹۱ میلیارد ریالی شرکت سایپا شیشه در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم با این وجود قیمت‌های کنونی بیش از ۲۰.۰۰۰ ریالی هر سهم نشان از عدم همخوانی سود اعلامی با قیمت‌های کنونی دارد.

جریانات نقدی ضعیف مهمترین دغدغه سهامداران

بی شک مهمترین عامل افزایش درآمد‌ها و در نتیجه سود خالص این شرکت در ۶ ماهه نخست در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته، افزایش نرخ‌های در حدود ۶۲ درصدی انواع شیشه اتومبیل فروخته شده بود که با توجه به تورم موجود چندان دور از ذهن نیز نیست.

جریانات نقدی ضعیف مهمترین دغدغه سهامداران

در حالی که این شرکت در ۶ ماهه نخست درآمد‌هایی ۶۲۲ میلیارد ریالی را به ثبت رسانده به دلیل عدم پرداخت از سوی شرکت سایپا به عنوان تنها خریدار این شرکت، وجه نقد حاصل از عملیات این شرکت تنها ۱۱ میلیارد ریال در ۶ ماهه نخست بوده که این موضوع اصلی‌ترین دغدغه سهامداران این شرکت نیز است.

در مجموع این شرکت در ۶ ماهه نخست موفق به ثبت درآمدی ۶۲۲ میلیارد ریالی شده که این موضوع منجر به رشد بیش از ۱۰۷ میلیارد ریالی سود ناخالص و تحقق ۹۶ میلیارد ریال سود خالص شده است.

بعید نیست با ادامه شرایط موجود این شرکت موفق به تحقق سود خالصی در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ ریال به ازای هر سهم نیز شود.

اما جدی‌ترین دغدغه این شرکت جریانات نقد ضعیف این شرکت به دلیل عدم پرداخت‌های مناسب از سوی شرکت سایپا به عنوان سهامدار عمده این شرکت است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرمالی شرکت سایپا شیشه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تداوم روند مثبت سودآوری «کساپا»

این شرکت شیشه ای روند رو به رشد داشت؛

«کساپا» و رشد درآمد

ارسال نظر