بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به پیشکسوتانی که آشکارا تخلف می کنترل و تازه واردها را مقصر قلمداد می کنند و یک عزل عجیب و...
کد خبر : ۲۳۱۲۶۸

وقاحت بچه های تخس بازار یا دروغ ۱۳؟

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران امروز کمی رنگ سبز به خود دید؛ اما جالب تر از سبزی کمرنگ بازار، حقوقی های دوست نمایی بودند که طبق معمول منتظر فرصت بودند تا هنرنمایی کنند و امروز هم هنرشان عرضه میلیون ها سهم بود تا از قافله فروشندگان عقب نمانند. کاش قبل از صدور کد بورسی، کمی بازارگردانی را برای بعضی ها معنی می کردند... البته تعدادی از این بزرگواران هم ختم زرنگ بازی هستند و به محض آنکه یک سهم صف خرید شود، یک بلوک سهام عدالت میخرند و بعد خرد خرد می فروشند! البته که مشاهده این رفتارها اصلا ذره بین لازم ندارد و هر چشم بینایی می بیند سودجویان این روزها با این بازار چه می کنند، جز ناظرانی که خود را به ندیدن زده اند!
اینکه بعضی پیشکسوتان بازار تقصیرها را به گردن تازه واردهای هیجان زده می اندازند هم ما را فقط یاد دروغ ۱۳ می اندازد، شما را نمی دانیم.

دل بستن بهارستان به طناب پوسیده بازارگردان ها
اهالی بهارستان اما فرموده اند از هفته آینده مدیران متخلف بورسی که متعهد بازارگردانی نشوند، با عنوان اخلال در نظام اقتصادی دادگاهی خواهند شد! این دوستان گویا زیادی به طناب پوسیده بازارگردان ها دل خوش کرده اند. اصلا مگر آنهایی که بازارگردان دارند، به سهامداران ضرر نزده؟ اشکال کار، جای دیگری است و با یک بازارگردان که در منفی ۵ هر روز چند دانه سهم بخرد، گرهی گشوده نخواهد شد.

تفاوت بین کذب و تکذیب
هی گفتیم آقایان برنامه افزایش نرخ سود بانکی دارند، گفتید نخیر، تکذیب شده! طبق اظهارات معاون ساختمان میرداماد، نرخ سود بین بانکی که در ماه های قبل به کمتر از ۱۰ درصد هم رسیده بود، این روزها به ۲۲ درصد رسیده! ولی نگران نباشید که ایشان فرموده‌اند "به نظر می رسد تا ۲ هفته دیگر به ۲۰ درصد می رسد" (و اگر هم نرسید، تقصیر دشمن بلا گرفته است و مسوولان ما بی تقصیرند)‌. از آن طرف هم آن ها که حساب بانکی شان حسابی پر و پیمان است می گویند بانک ها با پیشنهاد سودهای بالای ۲۰ درصد می خواهند ما را اغفال کنند که حساب مان را به بانک شان منتقل کنیم! حالا معلوم نیست واقعا چه چیزی فقط تکذیب شده و چه چیزی واقعا کذب است!!

طلب ۶۶ میلیارد تومانی چه شد
جنجال پرونده آقازاده ای که بازار دارو را به گند کشانده بود، هنوز از اذهان مان پاک نشده. گویا این بانوی محترم فقط به دو شرکت دارویی که یکی شان هم بورسی است، ۶۶ میلیارد تومان بدهی دارد!

استارت عزل مدیران ضعیف یا...
امروز یک عزل مهم هم داشتیم؛ عزل مدیری که بعضی ها اهمال وی را در پرونده خصوصی سازی دشت مغان و هفت تپه محرز می دانستند و باید دید این عزل، استارت عزل مدیران ضعیف بورسی هم خواهد بود یا نه. هر چند مدیران ملاصدرا طوری به صندلی شان چسبیده اند که جز با وعده یک صندلی گرم و نرم تر، کنده نخواهند شد.

خبر خوب امروز
و اما میان این همه اخبار بد، دو خبر خوب هم بشنوید. اول اینکه صادرات کلینکر از طریق خطوط ریلی به عراق آغاز شد و دوم آنکه، ۴۰ میلیون یورویی که فرستادیم تا واکسن آنفلوآنزا بخریم و ترکیه بلوکه کرد، آزاد شد؛ البته خرید واکسن آنفلوآنزا هم فعلا ملغی شده!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
انتظار سهامداران برخورد با متخلفان است؛

"مجلس" یا "سازمان بورس" فرقی نمی‌کند

اختصاصی/نامه نایب رئیس مجلس درباره متخلفان بورس به رئیس دستگاه قضا؛

اسامی متخلفان به دفتر قاضی‌القضات ارسال شد

منبع آگاه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

عرضه سهام عدالت تا اطلاع ثانوی متوقف شد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
حالا که قصد محاکمه مجرمان و متخلفان را ندارید و.................اونم هر روز این جمله ی دعایی حالتون را جا میاره :لعنت و نفرین و مرگ و بیماری و زندان و تقاص بر مردم .........و ............و ............................ایران که هر روز دارند ...........می کنند و ..............د و ................ را در پیش گرفته اند
نابود باد حکومت دزدا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
همشون دستشون تو یه کاسه هست بهارستان نشین ها و پاستور نشینها و جاهای دیگه. حالا که 80درصد پول میلیونها نفر از مردمو به جیب خودشون ریختن الکی حرف از محاکمه و بگیر ببند میزنن اخرش هم هیچ کاری نمیکنن همش سیاه بازیه برای سرگرم کردن مردم البته درازگوش خودشونن چون مردم همه چیزو بخوبی میدونن.و بموقش دهن همشونو اسفالت خواهند کرد.