بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
رشد ۱۹‌درصدی سود خالص ۶ماهه در سایه افزایش مقادیر فروش؛

جریانات نقدی "کاسپین" و معضل "تامین‌اجتماعی"

بی‌شک بزرگترین معضل شرکت داروسازی کاسپین و سهامدارانش شرایط بسیار نامطلوب نقدینگی شرکت است چراکه تمامی درآمد‌های شناسایی شده عمدتا ناشی از فروش محصولات تزریقی به بیمارستان‌ها و مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی بوده که متاسفانه شرایط نامطلوب بودجه این سازمان و دولت منجر به عدم پرداختی مناسب به این شرکت می‌گردد.
کد خبر : ۲۳۱۳۳۸

جریانات نقدی

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در شرایطی که شاهد افت در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت هر سهم شرکت داروسازی کاسپین در ماه‌های گذشته بودیم، با این وجود گزارش ۶ ماهه حسابرسی شده حاکی از رشد در حدود ۱۹درصدی سود خالص این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را دارد.

جریانات نقدی

بنا بر گزارش حسابرسی شده شرکت داروسازی کاسپین در ۶ماهه سال مالی ۱۳۹۹، درآمد‌های ناشی از فروش محصولات این شرکت در مقایسه با سال مالی گذشته، با ثبت مبلغ ۲.۳۷۳ میلیارد ریالی رشدی ۳۶درصدی را به ثبت رسانده که این موضوع منجر به تعدیل ۱۹درصدی سود خالص شرکت در این دوره نیز شد.

رشد مقداری محصولات اصلی شرکت اعم از انواع محصولات تزریقی در ۶ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ در کنار افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش، از مهمترین عوامل تعدیل سودآوری این شرکت بود.

جریانات نقدی

اما بی‌شک بزرگترین معضل شرکت داروسازی کاسپین و سهامدارانش شرایط بسیار نامطلوب نقدینگی شرکت است چراکه تمامی درآمد‌های شناسایی شده عمدتا ناشی از فروش محصولات تزریقی به بیمارستان‌ها و مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی بوده که متاسفانه شرایط نامطلوب بودجه این سازمان و دولت منجر به عدم پرداختی مناسب به این شرکت می‌گردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر