بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
خرید شکر خام، کاهش تولید شکر از چغندر را جبران کرد؛

تحقق سود ۱۷۹ ریالی به ازای هر سهم در عملکرد ۳ ماهه "قمرو"

نکات قابل توجه در گزارش‌های حسابرسی نشده این شرکت همانند سال مالی پیش، افزایش سودآوری به دلیل افزایش نرخ‌های فروش شکر سفید (افزایش در حدود ۵۰ درصدی نرخ‌های فروش شکر تولیدی) و عدم افزایش محسوس بهای تمام شده است.
کد خبر : ۲۳۱۳۴۰

تحقق سود ۱۷۹ ریالی به ازای هر سهم در عملکرد ۳ ماهه

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در حالی که همانند گزارش سالانه منتشر شده شرکت قند مرودشت در روز‌های گذشته همچنان شاهد کاهش تولید شکر از چغندر در سه ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۰ می‌باشیم، صف فروش نماد این شرکت نیز همچنان استوار و قدرتمند به کار خود ادامه می‌دهد.

در شرایطی که شاید مجموع کل تعداد سهام معامله شده سهام شرکت قند مرودشت در ۲ماه گذشته به ۲میلیون سهم نیز نمی‌رسد و صف فروش ممتد سهام این شرکت منجر به نگرانی فراوانی برای سهامدارانش شده، صورت‌های مالی سه ماهه حسابرسی نشده سال مالی ۱۴۰۰ این شرکت حاکی از تحقق سود خالصی ۱۷۹ ریالی به ازای هر سهم و تعدیل مثبت ۴۱ درصدی سود این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال مالی قبل است.

تحقق سود ۱۷۹ ریالی به ازای هر سهم در عملکرد ۳ ماهه

روز گذشته شاهد انتشار گزارش عملکرد سه ماهه حسابرسی نشده سال مالی ۱۴۰۰ قند مرودشت بودیم که بر این اساس این شرکت موفق به تحقق سودی ۷۱ میلیارد ریالی و تعدیلی ۴۱ درصدی نسبت به سال مالی گذشته شود.

از جمله نکات قابل توجه در گزارش‌های حسابرسی نشده این شرکت همانند سال مالی پیش، افزایش سودآوری به دلیل افزایش نرخ‌های فروش شکر سفید (افزایش در حدود ۵۰ درصدی نرخ‌های فروش شکر تولیدی) و عدم افزایش محسوس بهای تمام شده است.

از دیگر نکات نگران کننده در صورت‌های مالی ادامه کاهش چشمگیر شکر تولیدی از چغندر این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال مالی قبل است (تولید تنها ۴۱۲ تن شکر تولیدی از چغندر) که بخش عمده‌ای از این کاهش تامل برانگیز را شکر تولیدی از شکر خام خریداری شده جبران نموده که به نظر نمی‌رسد این موضوع در سال مالی جاری همچنان چنین شرایطی داشته باشد.
در انتها کاهش در حدود ۳۷ میلیارد ریالی درآمد‌های شرکت و البته کاهش ۶۹ میلیارد ریالی بهای تمام شده، منجر به افزایش تنها ۲۱ میلیارد ریالی سود خالص این شرکت گردید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر