بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
شرکت صنعتی بهپاک به منظور جلوگیری از خسارات ناشی از عدم تناسب قیمت بهای تولید و قیمت مصرف کننده پروتئین سویا، پیشنهاد افزایش قیمت این محصول را به سازمان حمایت از مصرف کننده ارائه داد.
کد خبر : ۲۳۱۳۷۲

درخواست بهپاک برای افزایش قیمت فروش پروتئین سویا

به گزارش بورس نیوز، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید محصولات پروتئین سویای انسانی و در مقابل عدم تناسب نرخ فروش با بهای تولید، درخواست متناسب سازی هزینه‌های تولید و فروش به مصرف کننده، به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه شد.
این قیمت‌ها به منظور جلوگیری از زیان و خسارات ناشی از افزایش هزینه‌های تولید و ادامه حیات شرکت‌های تولیدکننده محصولات مشابه، ایجاد تناسب بین بهای تولید و نرخ فروش به عنوان یک ضرورت به سازمان حمایت اعلام گردید.
بر این اساس قیمت یک کیلوگیرم پروتئین سویای فله درب کارخانه «با احتساب ۲۵۰۰۰ ریال هزینه بسته بندی»، مبلغ ۹۷۰۰۰ ریال پیشنهاد شده است؛ بنابراین حداکثر «قیمت مصرف کننده» پروتئین سویا در هر کیلوگرم ۱۱۵۰۰۰ ریال می‌باشد.
همچنین قیمت فروش این محصول «بدون احتساب هزینه‌های بسته بندی»، در هر کیلوگرم ۷۲۰۰۰ ریال محاسبه شده است.
با این حساب، حداکثر قیمت مصرف کننده پروتئین سویای ۲۰۰ گرمی با افزایش ۵۰ درصدی ۳۳۰۰۰ ریال، پروتئین ۲۵۰ گرمی با افزایش ۵۲ درصدی ۳۸۰۰۰ ریال و پروتئین ۸۰۰ گرمی با افزایش ۲۷ درصدی ۹۵۰۰۰ ریال به سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکنننده اعلام شده است.
در عین حال با استناد به مصوبات مورخ آبان ماه ۹۷ و خردادماه ۹۸ کارگروه تنظیم بازار و مستندات واحد‌های تولیدی، با منشأ ارز رسمی، حداکثر قیمت درب کارخانه پروتئین سویا و گلوکز در هر کیلوگرم ۳۶۵۰۰ ریال، فروکتوز بر پایه ذرت ۳۵۰۰۰ ریال و نشاسته تولیدی بر پایه ذرت ۳۲۵۰۰ ریال پیشنهاد شد. کرایه حمل این کالا‌ها برای توزیع در سراسر کشور بر اساس اسناد و مدارک محسابه می‌شود

اشتراک گذاری :
ارسال نظر