بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
کسب سود ۵.۸۰۰ میلیارد ریالی در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹؛

سود کنسانتره‌سازی فولاد سنگان در جیب "فولاد"

این شرکت در حال احداث طرح ۵ میلیون تنی کنسانتره بوده که در قالب دو خط تولیدی صورت می‌گیرد و طبق پیش‌بینی‌ها، این دو خط تولید تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و هزینه‌های صرف شده جهت دو خط تولید کنسانتره تا پایان شهریور ماه به ۳۳.۰۰۰ میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۲۳۱۳۸۴

سود کنسانتره‌سازی فولاد سنگان خراسان در جیب

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت فولاد سنگان خراسان که تقریبا ۱۰۰ درصد از سهام آن متعلق به فولاد مبارکه اصفهان بوده در ۶ ماهه نخست سال جاری موفق به کسب سود خالص ۵.۸۰۰ میلیارد ریالی شده است.

سود خالص محقق شده نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ افزایش ۲۹۰ درصدی را نشان می‌دهد.

علت اصلی رشد سودآوری شرکت را می‌توان در افزایش مقادیر فروش گندله (به عنوان محصول اصلی) و همچنین رشد محسوس نرخ فروش گندله عنوان کرد.

در ۶ ماهه نخست امسال این شرکت موفق به فروش یک میلیون و ۴۶۰ هزار تن گندله شده که این رشد ۶۰۰ هزار تن بیشتر از سال گذشته بوده است.

مبلغ درآمد‌های عملیاتی محقق شده در ۶ ماهه اول امسال به ۲۳ هزار و ۳۲ میلیارد ریال رسیده و ظرفیت اسمی تولید گندله این شرکت معادل ۵ میلیون تن بالغ می‌شود که با توجه به اینکه طرح آن در سال قبل به بهره‌برداری رسیده است، در سال آینده میزان تولید به نزدیک ظرفیت اسمی خواهد رسید.

سود کنسانتره‌سازی فولاد سنگان خراسان در جیب

همچنین این شرکت در حال احداث طرح ۵ میلیون تنی کنسانتره بوده که در قالب دو خط تولیدی صورت می‌گیرد و طبق پیش‌بینی‌ها، این دو خط تولید تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و هزینه‌های صرف شده جهت دو خط تولید کنسانتره تا پایان شهریور ماه به ۳۳.۰۰۰ میلیارد ریال رسید.

در صورت افتتاح طرح‌های کنسانتره‌سازی و همچنین افزایش تولید گندله شرکت، سودآوری شرکت رشد محسوسی را تجربه خواهد کرد. لازم به ذکر است که بخش عمده‌ی گندله تولیدی شرکت به فولاد مبارکه اصفهان که سهامدار اصلی شرکت محسوب می‌گردد، ارسال می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر