بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط (هفته منتهی به ۲۷ آبان ۱۳۹۹)؛

بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط به ۱۷۱.۴ درصد رسید

بیشترین خروج منابع مالی از صندوق‌های مختلط متعلق به دو صندوق تجربه ایرانیان و مشترک سپهر آتی معادل ۲۰۴ و ۸۳ میلیارد ریال بوده است.
کد خبر : ۲۳۱۵۱۳
بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط به ۱۷۱.۴ درصد رسید
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید. از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره نمود. همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است. میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.
پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:
بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط به ۱۷۱.۴ درصد رسید

 ارزش صندوق‌های مختلط در پایان روز ۲۷ آبان ماه سال جاری به ۲۷ هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال رسیده است. در این هفته شاهد خروج ۳۳۱ میلیارد ریال منابع مالی از این صندوق‌ها در قالب ابطال واحد‌های سرمایه گذاری بوده ایم.
 
بیشترین خروج منابع مالی از صندوق‌های مختلط متعلق به دو صندوق تجربه ایرانیان و مشترک سپهر آتی معادل ۲۰۴ و ۸۳ میلیارد ریال بوده است. صندوق گوهر نفیس تمدن با ۶۸ میلیارد ریال جذب منابع مالی و صندوق ارمغان یکم ملل با جذب ۶۸ میلیون ریال، بیشترین جذب منابع مالی را داشته اند. لازم به ذکر است که از ۱۶ صندوق مورد بررسی ۱۴ صندوق با خروج سرمایه و تنها ۲ صندوق با ورود منابع مالی مواجه بوده اند.
 
میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های مختلط در هفته سپری شده معادل ۳ درصد بوده است. بهترین عملکرد هفتگی متعلق به صندوق آرمان سپهر آشنا با ۷.۲ درصد و پس از آن متعلق به صندوق نیکی گستران با ۶.۴ درصد بوده است. ضعیف‌ترین عملکرد هفتگی نیز متعلق به صندوق مشترک کوثر با ۳.۸ درصد بازدهی منفی است.
 
 میانگین بازدهی ماهیانه و فصلی صندوق‌های مختلط به ترتیب معادل ۶.۶ و ۱۳.۹ درصد بازدهی منفی بوده است.
 
 متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط در یک سال منتهی به ۲۷ آبان ماه سال جاری به ۱۷۱.۴ درصد رسیده است. بهترین عملکرد سالیانه مربوط به دو صندوق نواندیشان و توسعه پست بانک به ترتیب با ۲۵۵ و ۲۱۶ درصد بازدهی بوده است. ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه نیز مربوط به دو صندوق مشترک کوثر با ۱۰۵ درصد بازدهی و پس از ان مربوط به صندوق گنجینه مهر با ۱۳۶ درصد بازدهی است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نگاهی به مدیریت تأمین سرمایه تمدن بر این صندوق؛

افزایش بازدهی ۳۵۳درصد "قابل معامله آتیه درخشان مس"

ارزش صندوق‌های مختلط به ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید؛

متوسط سود صندوق‌ها ۱۸۰درصد شد/ "کوثر" و "گنجینه مهر" در لیست بدها!

ارسال نظر