بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

توانایی بازار در جذب صف‌های فروش

کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار توانایی بازگشت را دارد و در حال حاضر نیز شاهد هستیم شاخص در حال برگشت به مدار مثبت است.
کد خبر : ۲۳۱۶۲۱

توانایی بازار در حذف صف های فروش

امیر سیدی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع در روند معاملات، حجم معاملات است که شاهد رشد آن بودیم و روز گذشته این حجم به مرداد و شهریورماه برگشت.

کارشناس بازار سرمایه افزود: به دلیل پشت سر گذاشتن یک روند نزولی شدید هنوز معامله گران اعتماد کامل به بازار را به دست نیاوردند و به محض اینکه تزلزلی در یک سهم ایجاد شود سریع به سمت فروش می‌روند.

وی با بیان اینکه اگر بازار بتواند این نوسانات را حذف کرده و ریزش‌ها مجددا به صف فروش برگردد به آرامی اعتماد به بازار برخواهد گشت، گفت: مهم‌ترین موضوع در این بین حجم معاملات است، اگر حجم معاملات در بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان باقی بماند توانایی جذب صف‌های فروش را دارد و بازار به تدریج به سمت بالا خواهد آمد.

سیدی با اشاره به صف فروش‌های به وجود آمده، بیان کرد: زمانی که بازار در فاز نوسانات شدید بوده برای اینکه بخواهد روند خود را عوض کند این صف ها، طبیعی است، بازار معاملگران زیادی به دست آورده و اگر خاطره آن‌ها از بازار منفی باشد با مشاهده کوچکترین رج منفی واکنش نشان می‌دهند و در صف فروش قرار می‌گیرند.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: افراد اگر سهام خوب را شناسایی می‌کنند باید از معاملات بیش از حد پرهیز کنند در حال حاضر زمان مناسبی برای معامله با هدف کسب سود و خرید در قیمت پایین‌تر نیست و این استراتژی جواب نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: بازار توانایی بازگشت را دارد و در حال حاضر نیز شاهد هستیم شاخص در حال برگشت به مدار مثبت است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تکذیب تشکیل "بازار برتر" در بورس

ارسال نظر