بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

مدیران "شستا" قیمت‌سازی کردند

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه مدیران شستا با مصاحبه‌های خود فقط به دنبال تهیج سهامداران خرد بودند، گفت: این مصاحبه‌ها در قیمت‌ها اثر دارد ومصداق قیمت سازی است و باید با آن برخورد کرد.
کد خبر : ۲۳۱۷۶۱

مدیران

ولید هلالات در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره منفی شدن بازار اظهار کرد: به دلیل اینکه چند گروه همانند شستا، خودرو و پالایشی‌ها لیدری بازار را در اختیار دارند زمانی که این گروه‌ها در صف فروش می‌نشینند، سهام‌های دیگر نیز به تبعیت از آن‌ها به صف فروش می‌روند.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه متاسفانه رابطه سهم‌های بازار با سهم‌های لیدر قطع نشده است، افزود: بازار روی تحلیل خاصی جلو نمی‌رود، اما در میان مدت اینگونه نخواهد بود و از طرفی نظارت وزارت صمت بر روی فولادی‌ها اثر گذاشته و طبیعی است که بازار ضعیف شود.

مدیران شستا با مصاحبه‌های خود فقط به دنبال تهیج سهامداران خرد بودند تا آن‌ها را به سمت خرید سوق دهند و یا اینکه از فروش منصرف کنند که باید جلوی اینگونه رفتار گرفته شود.

هلالات تصریح با بیان اینکه جنس صف فروش‌های فعالی با صف فروش‌های هفته‌های گذشته متفاوت است کرد: این صف فروش‌ها ضعیف هستند و نگرانی از اپیدمی ریزش بازار برطرف شده و بازار شرایط غیرعادی ندارد.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ریزش " شستا" اظهار کرد: در گذشته مدیرعامل شرکت در قیمت ۵ هزار تومان از ارزنده بودن سهم خبر داده بود، اما در قیمت فعلی برای خرید ورود و حمایت نمی‌کند که این موضوع جای گله و تاسف دارد.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه باید از نوع رفتار مدیران شستا و تامین اجتماعی گلایه داشته باشد، تاکید کرد: زمانی که مدیران اعلام می‌کنند سهم در قیمت ۵ هزار تومان ارزنده است باید در قیمت پایین‌تر حاضر به خرید باشند.

هلالات افزود: مدیران شستا با مصاحبه‌های خود فقط به دنبال تهیج سهامداران خرد بودند تا آن‌ها را به سمت خرید سوق دهند و یا اینکه از فروش منصرف کنند که باید جلوی اینگونه رفتار گرفته شود.

کارشناس بازار سرمایه گفت: سازمان باید بر روی مصاحبه‌ها نظارت کند این مصاحبه‌ها در قیمت‌ها اثر دارد ومصداق قیمت سازی است و باید با آن برخورد کرد.

وی تصریح کرد: شستا ارزش بازار بزرگی دارد و بسیاری از سهامداران با این سهم وارد بازار سرمایه شدند و به همین دلیل روی کلیت بازار در حال اثرگذاری است به همین دلیل باید مدیریت شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

لطمه حقوقی‌ها به بازار با نوسانگیری روزانه

مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری هدف حافظ در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

۲ نکته مهم برای تحلیل بازار سرمایه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
معمولا از این دست مدیران در شرکت های بورسی طی مدیریتشان برای غالب کردن سهم به مردم به وفور دیده میشه!!
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
خوب معلومه!! دروغ و فریبکاری شاخ و دم نداره؟ البته ناگفته نماند همین روش ساده (قیمت کذایی) توسط یک مدیر بی سواد! صرفا برای خالی کردن جیب مردم کاربرد داره.
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
راهش اینه که با این مدیران برخورد بشه
شوخی که نیست، سرمایه مردم داره به باد میره
احمد رسول زاده
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
دقیقا حق با شماست شستا غول بازار سرمایه باتوجه به ارزش و تعداد شرکت ها برای عرضه اولیه و سودهای شناسایی و... حتما باید دارای مدیریت مستحکمی باشه نه اینکه در این شرایط مهیج و حساس بازار باعث منفی شدن شاخص و کلیت بازار بشه.مدیریت عامل حتما باید به فکر سهامداران باشه و اینکه سهم با این اصلاح بیش تر از این باعث ضرر سهامداران خرد نشه
امین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
آقای کارشناس وکارشناسهای محترم بورس ایا کسی به من بگه از طبقه بالا خود را پرت کن من باید خود را پرت کنم همان موقع که شستا باز شد با 30 در صد بالاتر از ارزش ان ای وی باز شد از ما بهتران خارج شدند از عجایب بورس ما این هست دارا یکم 30 در صد پایینتر از ان ای وی معامله می شود ولی شستا 30 در صد بالا یا مثلا کارشناسی تا حالا پیدا شده که بگه اقایان ساختمانیها شما در بورس چه کاره هستید محصوصا ثمسکن وزیر مجموعه هاش از سال 84 تا حالا چقدر به سهامداران خود سود رساندید در همین بورس شرکتی که عمده دارایی ان 3000 هزار متر زمین در تهران هست450 میلیارد تومان خرید فروش می شود شرکت ساختمانی شرق با ان همه دارایی 550 ملیارد تومان در بورس خرید فورش می شود ایا پول سهام داران فقط 4 یا 5 هزار متر زمین هست چرا اکثر ساختمانیها شفاف سازی سازی نمی کنند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
شستا حقوقی بازار گردان نامردی داره با کد به کد کردن و الگوریتمی نمیزاره سهم بره بالا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
ریشه تمام این حرکت ها ی فساد زا از حجم مبنا می اید که حذفش نمی کنن و برای این قیمت گذاری ها ی فساد زا به حجم مبنا نیاز دارن برای همین است دو دستی حجم مبنا را بر نمی دارن و چسبیده اند به قانون مسخره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
اقایان مدیر شستا یا حرف نزنید واگر حرفی درمورد قیمت سهم میکنید روی حرف خودتان بایستید. اخر ما چقدر از شما دروغ بشنویم. همش دروغ.... دروغ. اگر دین ندا ی ازاد مرد باشه.
دوست
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
متاسفانه با بهانه بازارگردان مدتها شستا رو بستن،الآن هم که باز شده بازارگردان بسیار ضعیفی دارد،سهمی به این وسعت نیاز به چند بازارگردان حرفه ای دارد؛نه فقط اسم بازارگردان.
اقدس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
نباید با حرف این و ان وارد حرکت اقتصادی شد ؟ پس حرف چه کسی ملاک است ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
انتظار دارید کی باهاش برخورد کنه .... قالیباف اصل ؟؟؟
علی یف
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
خخخخخخ قالیباف
ایناپول منو تورو ورمیدارن میدن قالیباف سکوت کنه
سگ زردبرادرشغاله
خخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
با حرف و تو بمیری من بمیریم چیزی درست نمی شه راهکار قانونی می خواهد تنها کاری که می توان مطرح کرد حذف حجم مبناست چون قیمت گذاری درست میش ویکی از بهترین روش ها برای جلو گیری از این اشوب ها حذف حجم مبناست دیگر سهام دار حقیقی هم معترض نیست که قیمت را درستکاری کردن و از انطرف هم جلوی بنداز در و ها رو میگره ولی تا حرفه ایی های بازار میگن حجم مبنا رو حذف کنید تا کشف قیمت سهام اصولی بشه مخالفت های بیسوادانه یا مغرضانه با حجم مبنا می کنن یا سکوت می کنن و پشت گوش می اندازن چرا بحث حجم مبنا را علمی توضیح نمی دهند و سر زیر برف می کنن مگر شوخی داریم ما سهامداران با قوانین مسخره حجم مبنای شما چرا اشکال به این بزرگی را حل نمی کنید یک برای همیشه تا کی این قانون 30ساله باید بربورس کشور تحمیل باشد کی باید راه سهام های بنیادی از غیره بوسیله کشف قیمت حل شه مگر میشود قیمت اهن از طلا گرانتر ارزش گذاری شود این مسخره بازی ها چیست تا کی باید همه چیزما خنده دارو مضحک باشد ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
خبر خوش > مرغ در شیراز کیلویی 35000 تومان ولی درتهران حدود 40000 تومان احتمالا میخواهند قبل از اینکه 4 صفر پول زا بردارند قیمت را بالا ببرند تا مرغهای ایران در برابر مرغهای آمریکا واروپا وچین وژاپن خجالت نکشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
سلام دراین جند ماه سقوط بورس خوب سی ودو عرضه اولیه سرمایهکذاریها سهام عدالت وارد بازار شد کارکزاریهای سهام عدالت سیدو استان کشور جه حجمی از معاملات را دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
این همه گفتین مدیران بورس برکنار شوند ولی قالی باف اصل و خدابخش نشستن و به ملت می‌خندن
بورس ایران شده محل تجمع افراد کثیف
و در رأس آن دژپسند و تیم اقتصادی دولت مثلاً تدبیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
من از دست اندرکاران بورس نیوز تقاضا دارم حقوقی ها رو سرجای خودشون بنشونن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵
میدونید همه مشکلات و ناعدالتیهای ما در بورس و کلا کشورمون بر میگرده به سیاستگذاری و قوانین نادرست
و همشون راه حل داره و کارشناسان عادل و مستقل و متخصص بیان میکنند رهبری هم فرمودند .
این مسولین کاربلد و حلالزاده ما که عادلانه سیاستگذاری هم میکنند واقعا میخواهند بازار بورس درست بشه ؟
این اقدامات رو در نظر بگیرن (با در نظر گرفتن اصلاحات کارشناسی):
۱)هر خرید و فروشی توسط حقیقی و حقوقی در کمتر از ۳ ماه انجام بگیرد سودش ۷۰ درصد مالیات گرفته شود واگر زیان باشد معاف از همه چیز
۲) هر خرید و فروشی چه حقیقی چه حقوقی در کمتر از یک سال انجام شود سودش ۴۰ در صد مالیات گرفته شود و زیان دیده معاف از همه چیز .
۳)هر خرید و فروشی که در بیش از دوسال انجام شود معاف ازمالیات و فقط پورسانت معامله باشد و زیان دیده معاف از همه چیز .
هر عرضه اولیه پایینتر از ارزش واقعی آن باشد و معامله برای همه آزاد باشه
این کار در کنار برداشتن دامنه نوسان و اقدامات دیگر باعث میشه سهامدار واقعی در بازار باشه و بازار عمق داشته باشه ودست گرگهای حقیقی و حقوقی قطع بشه .
اینها به شرطی انجام پذیره که ابر دلال و همراهی کنندگانش و عواملش به فکر گل آلود کردن و ماهی گیری نباشن و واقعا حسن نیت و خیر خواهی در میان باشه و مثل اجنبی ها مردم رو غنیمت و گوشت قربانی نبینند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲
فقط یه کلام .......................... همشون اینا اومدن فقط جیب ملت و خالی کنن الان طرف میگفت سهم بانک صادارات ۲و۳ دلاری هست کو یک سنت هم ارزش نداره اونوقت میگن سهم دلاری اینا فقط برا گمراه کردن مردم و خالی کردن جیب مردم هست و همین .واقعا دروغ تو این سرزمین جا خشک کرده و دروغ گفتن شده یه عادت برا اکثر ما ایرانی ها من نمیدونم میگن دروغ گو دشمن خداست پس این همه دشمن خدا تو ایران هست چرا خدا ایرلن و نابود نمیکنه چرا
ناشناس
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
خدا نابود میکنه دیر وزود داره سوخت و سوز نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
هدف دزدی و برداشت از اموال مردمه فقط
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
امثال من خیلی ها هستن که با کلی زحمت یه پولی دست و پا میکنن تا بیان توی بورس سرمایه گذاری کنن و یه سودی کسب کنن نه اینکه تموم داراییشونو از دست بدن...
ما نمیگیم اصلاح نکنه یا باید هر روز مثبت پنج باشه،متوسط رشد کنه چند روز هم منفی باشه،نه اینکه همش منفی...دو ماه بسته و بلوکه باشه موقع بازگشایی همش منفی...
ما میاییم سهام شرکت هارو می‌خریم و پولمونو در اختیار اونا قرار میدیم تا با سرمایه ما کارها و پروژه های خودشونو پیش ببرن در مقابل سود کسب شده از سمت اون کار شرکت به تناسب مبلغی که بابت سهام پرداخت کردیم به ما برسه...نه اینکه توی یه هفته نصف پول اصلیمون از دست بره...
چرا دولت و حکومت ایران اینگونه باید از جیب ملتش کسری بودجه خودشو جبران کنه؟؟؟
یبار اطلاعیه بزنید تا مردم خودشون بیان با رضایت کامل کمک کنن نه اینکه دست کنین تو جیبمون و دزدی کنه...
raoof
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
واقعا نامردیه که بعد اینهمه مدت بلوکه بودن پول ملت و بازشدن منفی شستا ، حالا خم باید سهام منفی باشه اونم با این سود عظیمی که حقوقیا از خرید و فروش بدست آوردن و الان باید بازارشون رو متعادل کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲
سلام به سهامداران لعنت خدا بر مدیران نالایق شستا خیلی نامردین وله بلا دنیا اینجور نمیمونه پس میدین مطمئن باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۶
کار دولت تمام شده در آمدی نداره فقط قصد شان اینه مرددم را بچاپن والسلام بورس به حال خود پیش نمیره
محسنی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
سلام لطفا بفرماییدافزایش سرمایه شستا کی اتفاق خواهدافتادودرآن صورت وضعیت شستا چگونه خواهدبود
ناشناس
Netherlands
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۸
فعلا انگار گدنا شده سلطان بورس و سهم بنیادی و پر سود که از ۶۰۰ تومن شده ۴۶۰۰ تومن.کسی هم نمیگه خرت به چنمن .و شستا جاش عوض شده.آقا بیا باور کنیم اون حباب نیست شستا حبابه.