بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت؛

جذب ۲۰ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال منابع مالی جدید

بهترین عملکرد سالیانه را ۳ صندوق الماس بیمه دی، گنجینه الماس پایدار و توسعه سرمایه نیکی به ترتیب با ۸۰.۶، ۶۵.۹ و ۶۲.۳ درصد داشته‌اند. همچنین ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه نیز مربوط به صندوق‌های امیدانصار، امین انصار و گنجینه زرین‌شهر با ۱۸.۷، ۱۹ و ۱۹.۲ درصد بوده است.
کد خبر : ۲۳۱۹۲۶

جذب ۲۰ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال منابع مالی جدید

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در پایان روز سه‌شنبه ۴آذرماه سال جاری به ۲۶۰ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان رسید.

در هفته گذشته شاهد جذب بیش از ۲ هزار و ۸۰ میلیارد تومان منابع مالی جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت بوده‌ایم.

میانگین بازدهی ماهیانه صندوق‌های با درآمد ثابت در یک ماه منتهی به ۴ آذرماه امسال به ۱.۵ درصد رسید.

کاهش انتظارات تورمی سرمایه‌گذاران منجر به انتقال بخشی از سرمایه‌های راکد به صندوق‌های با درآمد ثابت‌شده است و انتظار می‌رود که این روند در هفته‌های پیش رو ادامه داشته باشد و انتظار برای رسیدن ارزش این صندوق‌ها به بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تا پایان سال می‌رود.


پس از ارائه جدول زیر که بر اساس میزان بازدهی سالیانه صندوق‌های درآمد ثابت ارائه‌شده، موارد اصلی به‌صورت جداگانه توضیح داده‌شده استجذب ۲۰ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال منابع مالی جدیدجذب ۲۰ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال منابع مالی جدیدجذب ۲۰ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال منابع مالی جدیدجذب ۲۰ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال منابع مالی جدید


ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته منتهی به ۴ آذرماه سال جاری به ۲۶۰ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

سه صندوق گنجینه زرین‌شهر، لوتوس پارسیان و ره‌آورد آباد مسکن به ترتیب با ۳۰، ۲۲.۷ و ۱۵.۱ هزار میلیارد تومان بیشترین ارزش را به خود اختصاص داده‌اند.

بهترین عملکرد سالیانه را ۳ صندوق الماس بیمه دی، گنجینه الماس پایدار و توسعه سرمایه نیکی به ترتیب با ۸۰.۶، ۶۵.۹ و ۶۲.۳ درصد داشته‌اند.

لازم به ذکر است که این ۳ صندوق بیش از ۲۶ درصد از کل ارزش صندوق‌های با درآمد ثابت را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین صندوق‌های توسعه سرمایه نیکی، نوین نگرآسیا و پیشگامان سرمایه نوآفرین با ۲۸.۶، ۳۶.۴ و ۷۰ میلیارد تومان ارزش کم‌ارزش‌ترین صندوق‌های با درآمد ثابت در ۷۵ صندوق موردبررسی هستند.

در هفته گذشته شاهد جذب ۲ هزار و ۸۳ میلیارد تومان منابع مالی جدید در صندوق‌های با درآمد ثابت بودیم. بیشترین جذب منابع مالی در صندوق‌های بانک گردشگری، مشترک یکم ایرانیان و درآمد ثابت کاردان به ترتیب با ۷۰۳، ۶۶۸ و ۵۴۲ میلیارد تومان صورت گرفت.

همچنین ۳ صندوق ثابت حامی، گنجینه زرین‌شهر و بانک ایران‌زمین به ترتیب با ۷۱۴، ۴۴۶ و ۲۱۵ میلیارد تومان خروج منابع مالی در قالب ابطال واحد‌های سرمایه‌گذاری، بیشترین خروج سرمایه را به خود اختصاص دادند.

میانگین بازدهی ماهیانه صندوق‌های با درآمد ثابت در یک ماه منتهی به ۴ آذرماه امسال به ۱.۵ درصد رسید. بیشترین بازدهی ماهیانه مربوط به دو صندوق پیشگامان سرمایه نوآفرین و درآمد ثابت کوثر یکم به ترتیب با ۲.۸ و ۲.۸ درصد بازدهی بوده است. ضعیف‌ترین عملکرد ماهیانه نیز مربوط به صندوق ارزش‌آفرین گلرنگ با ثبت بازدهی منفی ۰.۳ درصدی است.

پس‌ازاین صندوق، دو صندوق اندوخته پایدار سپهر و مشترک صبای هدف با ۰.۲ درصد بازدهی منفی قرار دارند. از ۷۵ صندوق موردبررسی، ۳ صندوق اخیر تنها صندوق‌هایی بوده‌اند که در ماه گذشته بازدهی منفی ثبت نموده‌اند و ۷۲ صندوق نیز بازدهی مثبت را محقق کرده‌اند.

میانگین بازدهی فصل و سال گذشته به ترتیب معادل ۴.۳ و ۳۲.۳ درصد بوده است.

بهترین عملکرد سالیانه را ۳ صندوق الماس بیمه دی، گنجینه الماس پایدار و توسعه سرمایه نیکی به ترتیب با ۸۰.۶، ۶۵.۹ و ۶۲.۳ درصد داشته‌اند. همچنین ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه نیز مربوط به صندوق‌های امیدانصار، امین انصار و گنجینه زرین‌شهر با ۱۸.۷، ۱۹ و ۱۹.۲ درصد بوده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت؛

۲۶۸ هزار میلیارد تومان ارزش صندوق‌ها شد

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت؛

۲۷درصد ارزش صندوق‌ها در دستان سه تفنگدار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

روند بورس صعودی است، مگر آنکه...

ارسال نظر