بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

ارزش صندوق‌های‌سهامی ۳۴هزارمیلیاردتومانی شد

میانگین بازدهی سالیانه صندوق‌های سهامی به ۳۱۴.۴ درصد رسیده است. این بازدهی در بازار سرمایه بر اساس شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن به ترتیب معادل ۳۳۹ و ۳۳۷ درصد بوده است.
کد خبر : ۲۳۱۹۲۷

ارزش صندوق‌های سهامی ۳۴هزار میلیارد تومان گذشت

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته‌شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام تا پایان روز سه‌شنبه چهارم آذرماه به بیش از ۳۴۰ هزار میلیارد ریال رسید. در دو هفته اخیر شاهد روند مجدد افزایش ارزش این صندوق‌ها از محل صدور واحد‌های جدید سرمایه‌گذاری هستیم.

پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب‌شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق‌ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است

ارزش صندوق‌های سهامی ۳۴هزار میلیارد تومان گذشتارزش صندوق‌های سهامی ۳۴هزار میلیارد تومان گذشتارزش صندوق‌های سهامی ۳۴هزار میلیارد تومان گذشت

ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در پایان روز سه‌شنبه چهارم آذرماه سال جاری به ۳۴۰ هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال رسید؛ بیشترین ارزش صندوق‌های سهامی مربوط به صندوق پیشرو با ۲۴ هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال است.
پس‌ازاین صندوق، صندوق زرین پارسیان و امید توسعه به ترتیب با ۱۸.۴۴۰ و ۱۸.۰۸۱ میلیارد ریال قرار دارند. در حدود ۱۸ درصد از ارزش صندوق‌های سهامی متعلق به این ۳ صندوق است.

میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی به ۴.۲ درصد رسیده است. بیشترین بازدهی هفتگی در هفته منتهی به ۴ آذرماه به ترتیب متعلق به صندوق‌های ارزش کاوان آینده، مشترک رشد سامان و گنجینه ارمغان الماس به ترتیب معادل ۱۱.۹، ۱۱.۲ و ۱۱ درصد است.
دو صندوق نیز از ۶۸ صندوق موردبررسی بازدهی منفی را در هفته ثبت نموده‌اند. این دو، صندوق‌های ایساتیس پویای یزد و مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی به ترتیب با ۱.۸ و ۱ درصد بازدهی منفی است. لازم به ذکر است که متوسط بازدهی بازار در هفته قبل بر اساس معیار‌های شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن به ترتیب معادل ۴.۶ و ۴.۳ درصد بوده است.

میانگین بازدهی ماهیانه این صندوق‌ها مجدداً مثبت شد و در ماه منتهی به ۴ آذرماه، بازدهی صندوق‌ها به ۱.۷ درصد مثبت رسید. بااین‌حال، میانگین بازدهی صندوق‌ها در فصل گذشته همچنان منفی است و به منفی ۱۷ درصد رسیده است.

میانگین بازدهی سالیانه صندوق‌های سهامی به ۳۱۴.۴ درصد رسیده است. این بازدهی در بازار سرمایه بر اساس شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن به ترتیب معادل ۳۳۹ و ۳۳۷ درصد بوده است.

بیشترین بازدهی سالیانه صندوق‌های سهامی مربوط به ۳ صندوق قابل معامله سرو سودمند مدبران، توسعه صادرات و ارزش کاوان آینده به ترتیب با ۴۲۸، ۴۱۶ و ۴۰۱ درصد بازدهی بوده است. ضعیف‌ترین عملکرد نیز مربوط به صندوق‌های سبحان، سینا و افق به ترتیب با ۱۹۸، ۲۱۶ و ۲۲۴ درصد بازدهی است. به‌این‌ترتیب همچنان صندوق سبحان تنها صندوقی است که بازدهی سالیانه آن کمتر از ۲۰۰ درصد است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نگاهی به عملکرد صندوق سرمایه گذاری توسعه صادرات؛

کاهش ارزش صندوق به کمتر از ۸۰۰ میلیارد ریال

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام؛

میانگین بازدهی سالیانه به ۲۹۳ درصد رسید

بازدهی ۳۰۲ درصدی این صندوق سهامی دریک سال گذشته؛

"مشترک نوین پایدار" و عملکردی بسیار ضعیف

ارسال نظر