بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو بورس نیوز:

عوامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار به آرامی به سمت شناسایی صنعت برتر حرکت می‌کند و شاهد رشد عمومی همانند گذشته نخواهیم بود.
کد خبر : ۲۳۱۹۶۲

عوامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه

هومن عمیدی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره دلایل نوسان بازار اظهار کرد: دو طیف در بازار تفاوت فکری دارند، طیف نخست قیمت‌ها را ارزنده می‌دانند و مشغول خرید هستند و طیف دوم نگاه منفی و محتاطانه‌تر دارند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: به صورت سنتی در آذرماه بحث بودجه نیز وجود دارد و با توجه به وضعیت اقتصادی، حتما بودجه‌ای که در انتهای سال دولت آن را ارائه خواهد داد اهرم فشاری روی برخی صنایع و شرکت‌ها خواهد آورد.

وی گفت: به همین دلیل باید بررسی کرد گروه‌هایی که از این موضوع متاثر می‌شوند کدام گروه‌ها هستند و تکلیف درست را پس از رونمایی از بودجه و مشخص شدن ابعاد تاثیرگذاری عوامل ذکر شده در بودجه بر روی صنایع و شرکت‌ها بررسی کرد و نظر قطعی را درباره بازار ارائه کرد.

عمیدی با بیان اینکه تغییر قوانین نیز از دیگر دلایل نوسانی شدن بورس است، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت گذاری فولاد اصل بازار شده و سرمایه گذار زمانی که متوجه می‌شود وضعیت مشخص نیست ریسک نمی‌کند و اقدام به فروش می‌کند تا تعیین تکلیف صورت گیرد تا اقدام به خرید کند.

کارشناس بازار سرمایه درباره تاثیر لیدر‌ها بر بازار خاطرنشان کرد: "شستا" و خودرو نقدینگی زیادی جذب کردند و اگر نقدینگی متحرک برای آن‌ها ایجاد نشود هر کدام که وارد فضای افت و رکود هم گروه‌های خود را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: بازار به آرامی به سمت شناسایی صنعت برتر حرکت می‌کند و شاهد رشد عمومی همانند گذشته نخواهیم بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

لطمه حقوقی‌ها به بازار با نوسانگیری روزانه

مدیر عامل گروه صنایع بهشهر ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

گزینه‌ای امن برای سرمایه‌گذاران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
به این بازارواین کارشناسها اعتماد نکنید بهانه برای بالا پاین کردن سهامها زیاد دارند ۵ماه وارد این بازار شدم بیش از۱۰۰قانون گذاشتند تمام قانونها به نفع حقوقیها ودولت تمام شد ۰۰۰بازارگردان فقط حجم زیاد شده که بازهم به نفع دولت حقوقی کارگزاری شده ۰۰۰۰