بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

وقتی همه خواب بودیم...

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به رهایی زندانیان از زنجیر صف فروش و..‌
کد خبر : ۲۳۱۹۹۹

۵.

به گزارش بورس نیوز، امروز خیلی از نمادهایی که مدت های مدیدی در زنجیر اسارت صف فروش بودند، از بند رهیدند و کمی هم خریدار به خود دیدند. گویا برخوردهایی که با کدهای متخلف و اخلالگر صورت گرفته و همینطور جریمه و سلب صلاحیت آنان که برای بازارگردانی سهم شان کاهلی کرده بودند، کم کم اثر کرده است. البته در این میان اظهار نظرهای ضد و نقیضی هم در رابطه با پرونده متخلفان بازارگردانی از سوی ملاصدرا و بهارستان و دادستانی شنیده شده که شرح کامل آنچه که گذشته را تا ساعتی دیگر در بورس نیوز میخوانید. اما نکته عجیب امروز بازگشت دامنه نوسان گروه زراعت به روال قبلی بود و این حجم از رنگ عوض کردن دوستان در فرابورس و اتخاذ تصمیمی جدید قبل از آنکه مهر تصمیم قبلی خشک شود، سوال برانگیز است! نکند قرار است ازین به بعد، بالا بردن دامنه نوسان، سیگنال فروش به خواص باشد؟؟

تغییر مدیریت نمایشی در شرکت پتروشیمی 
تغییرات مدیریتی برای برخی شرکت ها انگار نمایشی است که حتما هم هدفی در پشت پرده دارند. مثلا یکی از پتروشیمی ها، تقریبا ۵ ماه پیش معارفه مدیر عامل جدید را برگزار کرد، ولی در روزنامه رسمی و سامانه ثبت شرکت ها هیچ چیز عوض نشده! حالا چرا بصورت کاغذی هنوز مدیر قبلی سمت دارد، ما که نفهمیدیم.

وقتی همه خواب بودیم...

گفتیم مدیر نمایشی، یادمان آمد که برخی دوستان اهل رسانه طوری یکشبه مدیر شدند که باید در گینس ثبت کرد. مثلا طرف سال ها خبرنگار سیاسی بوده، بعد زمان انتخابات در ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها حضوری پررنگ داشته و بعد انتخابات بدون آنکه حتی الفبای سیمان را بداند، ناگهان عضو هیات مدیره یکی از شرکت های سیمانی شده! حالا هم چرتی زدیم و بیدار شدیم و این بزرگوار را بعنوان عضو هیات مدیره موظف یکی از هلدینگ های وابسته به یکی از صندوق های بازنشستگی که اتفاقا مشمول اصل ۴۴ هم هست، دیدیم! حالا یا قحطی مدیر آمده، یا... (قضاوت با شما)

دنده معکوس در پیچ جاده مخصوص 

مدتی مردم از بالا بودن قیمت چهار چرخ های وطنی گلایه داشتند و به هر دری میزدند شاید برنده خوش شانس دریافت یک چهار چرخ از جاده مخصوص با قیمت کارخانه باشند. ولی به لطف بلبشوی قیمت ها در چند ماه اخیر، قیمت کارخانه بالا رفته و آشفته بازار هم کمی افت داشته و در نهایت قیمت کارخانه ها به قیمت بازار بسیار نزدیک شده! حالا اینکه چرا با وجود شیب صعودی قیمت ها در جاده مخصوص، سهامداران تحمل سهامداری ندارند و برای فروش صف می کشند، معلوم نیست.

فغان بهارستانی ها از بانک پرادعا

یکی از اهالی بهارستان از دست یکی از بانک های پر ادعای بازار سرمایه به ستوه آمده و گفته تولیدکنندگان کارخانه خود را می فروشند تا جواب زیاده خواهی این بانک را بدهند! چرا که تولیدکنندگان پارسال با نرخ ارز سال ۹۸ وام گرفته اند و حالا مجبور به تسویه با بانک با نرخ ارز امروز هستند. بانک مذکور البته ید طولایی هم در شرکت داری داشته و برای خروج از شرکت داری به هیچ صراطی مستقیم نبوده است.

آش بدون کشک سمیه

از سمت سمیه هم اخبار خوبی به گوش نمی رسد و به نظر می رسد با آنکه قرار بوده نابسامانی های بازارهای کالایی به مدد حضور رئیس جدید برطرف شود، اما کماکان در بازار مرغ و تخم مرغ و شیر و گوشت و.... آش، همان آش است و کاسه، همان کاسه...

اشتراک گذاری :
ارسال نظر