بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
بازگشت رونق به بازار سهام پس از یک دوره رکود و ریزش قیمت ها، بار دیگر انگیزه فروش و عرضه سهام عدالت را در مالکان این سهم تقویت کرده است.
کد خبر : ۲۳۲۲۱۰

به گزارش بورس نیوز،صعودی شدن شاخص بورس سبب تقویت ارزش سهام عدالت شده و این رشد با مراجعه به سامانه سهام عدالت و یا اخبار روزانه‌ای که از ارزش این سهم منتشر می‌شود، قابل درک و مشاهده است.
آزاد سازی سهام عدالت از نیمه دوم خرداد ماه سال جاری و با اعلام قابل معامله شدن ۳۰ درصد این سهم کلید خورد، این رقم در نیمه دوم مردادماه به ۶۰ درصد رسید و بنا بر اعلام مسئولان، باقی مانده این سهام نیز در دهه فجر امسال آزاد خواهد شد. در عین حال همچنان برای برخی این سوال مطرح است که چگونه می‌توانند سهام عدالت خود را بفروشند.
بر اساس مکانیزم‌های تعریف شده از زمان آزاد سازی سهام عدالت دو روش عرضه آن مرسوم و معمول بوده است.
نخست؛ فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها است، با انتخاب این روش صاحب سهام به یکی از بانک‌ها مراجعه و فرم درخواست فروش ۶۰ درصدی سهام عدالت را تکمیل و ارائه می‌کند، پس از انجام این کار بانک مورد نظر مسئولیت فروش سهام را بر عهده گرفته، اقدام به فروش بلوکی سهام و در نهایت واریز وجه حاصل از فروش به به صاحب سهم می‌کند. این روش اگرچه مزایایی دارد، اما کندی بانک‌ها در واریز وجه حاصل از فروش سهام عدالت، اغلب افرادی را که از این روش اقدام به فروش سهامشان کرده اند را ناراضی کرده است.
اما روش دوم مراجعه به کارگزاری‌های بورس است، در این روش متقاضیان باید اقدام به ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی کرده و پس از دریافت کد بورسی وارد سایت کارگزاری مربوطه شده و درخواست فروش سهام عدالت را ثبت کنند. با ثبت درخواست، کارگزاری اقدام به فروش سهام فرد به صورت بلوکی در بورس می‌کند.
کارگزاری دلیران پارس از جمله کارگزاری های، باسابقه، خوشنام و فعال بازار سرمایه است که سهامداران عدالت می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی آن و ورود به بخش سهام عدالت به آدرس https://daliranse.etadbir.com/login.html نسبت به تکمیل اطلاعات و ارائه درخواست فروش اقدام کنند.
این کارگزاری به وکالت از مالکان سهام عدالت اقدام به عرضه سهام آن‌ها در بالاترین قیمت ممکن کرده و با نگاه مسئولانه در شرایط کاهش و افت شاخص‌های بورس از عرضه سهام عدالت خودداری می‌کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر