بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"اتفاقی بنیادی" چاشنی صعود بعدی شاخص

سهامداران اگر دانش مالی کافی برای تحلیل سهم ها ندارند بهتر است بطور مستقیم اقدام به سرمایه گذاری نکنند یا اینکه از بین سهم های بزرگ و شاخص ساز بازار که p/e ttm شان روی سایت TSETMC مشخص است، هر کدام که P/E ttm کمتری دارند سرمایه گذاری کنند.‌
کد خبر : ۲۳۲۲۹۹

احتیاط، به محدوده اصلاح شاخص نزدیک می شوید!

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران هفته سبزی را پشت سر گذاشت و باید دید مثبت های بازار این هفته هم ادامه خواهد داشت یا نه.

سید علی هاشمی فشارکی مدیر تحلیل شرکت مشاور سرمایه گذاری مدبران هما در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه رشد خوبی داشته و از کف شاخص فاصله گرفته و برخی سهم‌ها حتی رشد ۵۰ درصدی داشته‌اند؛ بنابراین انتظار رشد شارپ سهم‌ها نمی‌رود و به نظر می‌رسد شاخص بورس در محدوده یک میلیون و ۵۰۰ الی یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی اصلاح خواهد داشت و برای صعود از این محدوده نیازمند یک اتفاق بنیادی است.

وی افزود: محتمل‌ترین اتفاق اثرگذار بر بازار سرمایه ما تا پایان سال جاری، توافق با بایدن و رفع بخشی از تحریم‌هاست تا امکان فروش نفت ایران و آزادسازی قسمتی از پول‌های بلوکه‌شده صورت بگیرد و این اتفاق احتمالی تأثیر زیادی هم بر بازار ارز خواهد داشت.

هاشمی فشارکی تاکید کرد: فعلاً درگیری‌های بین مجلس و دولت چالش ایجاد کرده و مانع از کاهش نرخ ارز شده، ولی به‌هرحال روند هر بازاری بیش از آنکه تابع واقعیت‌ها باشد، تحت تأثیر انتظارات سرمایه‌گذاران قرار دارد و اگر مردم انتظار توافق با آمریکا و رفع تحریم نفتی را داشته باشند، قبل از آنکه درآمد نفتی ایران افزایش یابد، نرخ دلار در بازار آزاد به‌راحتی تا محدوده ۲۰ هزارتومانی ریزش خواهد داشت. این کاهش نرخ ارز، البته اثر منفی روی بازار سرمایه خواهد داشت و در صورت کاهش نرخ ارز احتمال کسب بازدهی مثبت از بازار سرمایه تا پایان سال بسیار ضعیف است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:، اما ازآنجاکه توافق و کاهش نرخ ارز فقط یک احتمال است، توصیه می‌شود سهم‌های بنیادی نگهداری شود که در صورت کاهش نرخ ارز، ضرر و زیان کمتری نصیب سهامداران شود و در صورت افزایش نرخ ارز به سبب عدم توافق و... از بالا رفتن نرخ ارز جا نمانند. با در نظر گرفتن روند قیمت‌های جهانی، افت چندانی برای بازار سرمایه متصور نیستم.

هاشمی در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری اظهار کرد: در گروه بانکی، پتروشیمی، معدنی و فلزی سهم‌های ارزنده برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. ولی اگر سهامداران دانش مالی کافی برای تحلیل سهم‌ها ندارند بهتر است به‌طور مستقیم اقدام به سرمایه‌گذاری نکنند یا اینکه از بین سهم‌های بزرگ و شاخص ساز بازار که p/e ttm شان روی سایت TSETMC مشخص است، هرکدام که P/E ttm کمتری دارند سرمایه‌گذاری کنند. ضمن اینکه باید روند قیمت‌های جهانی را هم در تحلیل‌های خود لحاظ کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

با نگاه تحلیلی، صنایع ارزنده کدامند

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

راهکاری برای عدم تکرار شکست سهامداران خرد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس:

سود بازار از مصوبه جدید پیش گشایش

ارسال نظر
نظرات بینندگان
عباس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
در حال حاضر بورس سعودی است و مقاومت ۱۵۰۰ را با قدرت خواهد شکست و برای فتح شاخص ۱۶۰۰ پیش خواهد رفت .
ناشناس
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
لعنت بر آل سعودی!
مهدی.م
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
سلام.بیشتر حقیقی ها منتظرند نماد فملی باز شود چون سهم بنیادی و کم ربسک است البته شستا هم مورد توجه میباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
خوشبختانه بازار روند خوبی داره و با انرژی تا ۱۶۰۰ میره..گوشتان به حرف دلالان نباشه..اهسته اماصعودی..با خیال راحت
...................
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
اگر دولت انصاف داشت (به فرض محال) میتوانست ارز را از طریق بورس به جامعه ارائه ، ومانند اوراق قرضه ارزی با سهام رفتار نماید. ودرعین افزایش درآمد ارزی ارزش سهام هم بیشتر میشد. ومردم را از میز اجباری قمار بورس نجات نماید.
تنها دولت ................. در جهان هستیم که دولت با کمک بانک مرکزی و...به مردم میگوید پولت را از بانک خارج کن ودر میز قمار اجباری بورس شروع به بازی کن وگرنه تمام دار وندارت را در بازی تحریم و
تورم .................به جیب از شما بهتران واریز میکنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
کارشناس غلط میکنه بی شرف چرا بازار رو خراب میکنی ، نمی بینی با این همه ضرر پول خوب به بازار میاد و بازار دوباره صعود میشه. چرا مردم رو اذیت میکنید
عباس قلی
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
اخه این کارشناسان ............ هم بعضی هاشون از دلالان دلار و طلا هستن ..
ما نباید گوش به حرف ............. بدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۹
اینا نمیدونم جنس را از کجا میگیرن خیلی قاطی داره توهم زدن وشعر میگن
هر وقت هم کارشناسی کردن برعکس از اب درامد
امین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
از عجایب بورس ما اینکه دارا یکم 30 در صد کمتر از ان ای وی معامله می شود ولی اکثر صندوقها بالای ان ای وی معامله می شوند وقتی دارا یکم بالای ان ای وی معامله می شد ناظر محترم زود جلو گیری کرد ولی الان چرا با 30 در صد کمتر از ان معامله می شود کاری ندارد
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
بازم اومدم بگم شاخص تا800هزارریزش میکنه.مواظب باشید فکرنکنیدزرنگید.اولا دولت اومده دوباره یه نوسان تپل بگیره.ثانیا انقدردلالان رونکوبیددلال جماعت همیشه تحلیلش ازمنوشمادقیق تره.بخاطرهمینم همیشه توسودغوطه وره.پساگردانش کافی ندارید ببینیددلال چکارمیکنه شماهم همون کاروبکنید.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کارشناس محترم شما اگر سهام داشتید می فهمیدید که هنوز خیلی از سهامداران با وجود این رشد مختصر تا 40 درصد در زیان هستند . اتفاقاً برعکس خیالات شما شاخص با قدرت شروع به رشد خواهد کرد و تا 2 ملیون پیش خواهد رفت و روی دو میلیون کمی تعلل کرده و تا پایان سال 2.5 میلیون را هم می بیند و از این پس پایه شاخص بین 2 تا 2.5 متغییر خواهد بود .تا بعد
محمد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۳
سلام دوستان
هرکس کارگزاری آگاه داره،لطفا بره توی باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه در قسمت معرفی معرف میتونید کد GH1471 را بزنید و از ۱۵ درصد تخفیف در کارمزد معاملات برخوردار بشین.و هم ۴۰۰ امتیاز جایزه بگیرید.
لینک مستقیم برای ثبت نام:
https://bashgah.com/#!/register?reageantid=GH1471
ممنون