بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

رگبار اتفاقات خوب جهانی و داخلی بر سر بورس

فراموش نکنید که بازار سرمایه همواره بازاری پرریسک بوده و سرمایه گذاران هم بهتر است با احتیاط بیشتری اقدام به معامله کنند.
کد خبر : ۲۳۲۳۲۷

رگبار اتفاقات خوب جهانی و داخلی بر سر بورس تهران

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران امروز هم استارت صعود زد و با رشد ۱۷ هزار واحدی، مجدداً قله ۱ میلیون و ۴۸۰ هزار واحدی توسط سهامداران فتح شد. این مثبت‌ها، موجی از امید به درخشش دوباره بورس در دل سهامداران ایجاد کرده است.

علیرضا مستقل کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: اتفاقات مثبت متعددی که در حوزه سیاسی و اقتصادی هم در سطح بازارهای جهانی و هم بازار داخلی ما رخ‌داده، بر روند بازار سرمایه اثرگذار بوده است. ازیک‌طرف قیمت جهانی نفت و کامودیتی ها شیب صعودی داشته و از طرف دیگر با انتخاب بایدن، ریسک‌های سیستماتیک بازار سرمایه ما و احتمال رخ داد اتفاق غیرمنتظره در عرصه سیاست خارجه کاهش‌یافته است.

این کارشناس بازارسرمایه ادامه داد: بایدن هم در صحبت‌های خود از بازگشت آمریکا به برجام سخن گفته و بازگشت آمریکا به برجام برای اقتصاد ایران، اتفاق خوشایندی خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر این، به‌رغم انتظار فعالان بازار سرمایه برای کاهش شدید نرخ ارز، نرخ ارز افت زیادی نداشته و شاهد تثبیت نسبی نرخ‌ها در بازار هستیم. کاهش شدید نرخ ارز دور از ذهن به نظر می‌رسد و شاید فقط اندکی اصلاح در نرخ دلار داشته باشیم. همچنین نرخ بهره بین‌بانکی هم به کمتر از ۲۰ درصد رسیده و احتمالاً نرخ سود بانکی، ثبات داشته باشد و حتی ممکن است کاهش هم پیدا کند. بنابراین کلیه شرایط به منفعت بازار سرمایه است. این در حالی است که سهم‌ها هنوز با سقف‌های قیمتی چند ماه قبل فاصله زیادی دارند.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت گفت: برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، احتمالاً گروه خودرویی خواهد بود. البته بعضی سهم‌های گروه خودرویی از منظر بنیادی پر ریسک هستند؛ ولی برخی نمادها ازجمله "خبهمن" به لحاظ بنیادی هم پتانسیل رشد دارد.

مستقل در پایان خاطرنشان کرد: گروه بانکی هم مورد اقبال بازار قرار دارد. همچنین سهم‌های گروه پتروشیمی و فلزی و معدنی هم گزینه‌های معقولی به نظر می‌رسند. اما فراموش نکنید که بازار سرمایه همواره بازاری پر ریسک بوده و سرمایه‌گذاران هم بهتر است بااحتیاط بیشتری اقدام به معامله کنند.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

حرکت بازار سرمایه با فرض توافق

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

راهکاری برای عدم تکرار شکست سهامداران خرد

نقش و نگاری از طنز تلخ در بازار سرمایه؛

"کحافظ" و شناسایی سود ناشی از فروش دارایی‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
عباس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
شاخص مقاومت ۱۵۰۰ را خیلی راحت رد خواهد کرد ومیرود که قله ۱۶۰۰ را فتح کند .بازار سرمایه صعودی و شارپی خواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
سلام برجام از سال نود دو تا یکسال پیش پدر بورسرادراورد داستان دوباره شروع میشود یکبار برجام ترامپ اینبار برجام بایدن حماقت تا کی ادامه دارد یکبار هم شده برجامرا ایرانیها ازنکاه خودشان عملیاتی کنند انموقع بورس بنیادی رشد میکند برجام ترامپ بایدن حماقت هست وبازی احمقها