بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
نتیجه عملکرد ۶ ماهه این بانک سبزپوش را ببینید؛

رشد درآمد‌های مشاع "وکار" از افزایش تسهیلات

بر اساس صورت‌های مالی تلفیقی، سود خالص تلفیقی این بانک به ۶ هزار و ۴۳ میلیارد ریال و معادل ۲۲۵ ریال به ازای هر سهم رسیده است.
کد خبر : ۲۳۲۵۲۱

رشد درآمد‌های مشاع از محل افزایش تسهیلات اعطایی و سود فروش سرمایه گذاری‌ها

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بانک کارآفرین در دوره ۶ ماهه نخست امسال و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده بانک موفق به کسب سود خالص ۴.۰۰۰ میلیارد ریالی و معادل ۱۵۱ ریال به ازای هر سهم شده و این سود نسبت به گزارش حسابرسی نشده بانک رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد درآمد‌های مشاع از محل افزایش تسهیلات اعطایی و سود فروش سرمایه گذاری‌ها

همچنین بر اساس صورت‌های مالی تلفیقی، سود خالص تلفیقی این بانک به ۶ هزار و ۴۳ میلیارد ریال و معادل ۲۲۵ ریال به ازای هر سهم رسیده است.

این بانک بر اساس اطلاعات صورت‌های مالی در حال حاضر دارای ۱۰۸ شعبه و ۱.۶۳۹ کارمند بوده که نشان دهنده حجم به نسبت کوچک فعالیت‌های آن و مدیریت هزینه‌های اجرایی آن را دارد.

جمع درآمد‌های مشاع بانک به ۱۸ هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال رسیده و این مبلغ نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش ۶۲ درصدی را نشان می‌دهد.

علت اصلی این افزایش رشد سود فروش سرمایه گذاری‌ها و سود فروش سهام شرکت‌های سرمایه پذیر بوده است.
در ۶ ماهه امسال مبلغ سود فروش سهام و سود سهام دریافتی به ترتیب معادل ۳.۲۰۶ و ۹۸۰ میلیارد ریال بوده است.

سود سپرده‌های پرداختی نیز در این بازه زمانی به ۱۲ هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال رسیده که نشان دهنده افزایش ۳۶ درصدی این بخش است.

لازم به ذکر است، سود سپرده‌های بلندمدت معادل ۱۵ درصد، سپرده‌های کوتاه مدت ویژه ۱۰ درصد و سپرده‌های کوتاه مدت عادی نیز ۸ درصد بوده و به سپرده‌های دیداری نیز سودی تعلق نمی‌گیرد.

هزینه‌های عملیاتی دیگر بانک نیز افزایش سنگین ۹۲ درصدی را داشته و معادل ۵ هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال شناسایی شده است. علت اصلی رشد هزینه‌های بانک را می‌توان در شناسایی مبلغ ۲.۰۳۲ میلیارد ریال هزینه مطالبات مشکوک الوصول عنوان کرد. این مبلغ در مدت مشابه سال گذشته کمتر از ۸۵۰ میلیارد ریال بوده است.

جمع سپرده‌های مدت دار بانک در پایان شهریور ماه امسال ۱۹۰ هزار میلیارد ریال، ۱۳.۵۰۰ میلیارد ریال سپرده‌های دیداری بوده و همچنین جمع تسهیلات اعطایی بانک نیز در پایان شهریور ماه به ۲۱۸ هزار میلیارد ریال رسیده است.

نسبت کفایت سرمایه بانک کارآفرین با یک واحد افزایش به ۸.۱۸ رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر