بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری البرز گفت: پروژه بیوسان فارمد در سه فاز پپتید، بیوسیملار و واکسن‌ها طبق آخرین برآورد‌های انجام شده تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.
کد خبر : ۲۳۲۷۷۴

افتتاح پروه بیوسان فارمد

به گزارش بورس نیوز، اکبر برندگی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری البرز درخصوص افزایش نرخ دارو تا پایان سال جاری اظهار کرد: درخواست شرکت‌های داروسازی باتوجه به افزایش نرخ ارز در خرید مواد اولیه و به دنبال آن افزایش بهای تمام شده محصولات دارویی به سازمان غذا و دارو ارائه شده است.

وی افزود: بخشی از این درخواست‌ها توسط سازمان با اعمال افزایش نرخ بر روی محصولات پاسخ داده شده است. شرکت گروه سرمایه گذاری البرز در این خصوص تابع تصمیمات ابلاغی از سازمان غذا و دارو خواهد بود.

در صورت صلاحدید این سازمان ممکن است شاهد افزایش نرخ گروهی دیگر از محصولات دارویی در فرصت باقیمانده سال جاری باشیم.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری البرز درباره حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دارو‌های مکمل ادامه داد: متوسط افزایش نرخ دریافتی برای محصولات مکمل و OTC در سال جاری براساس افزایش هزینه‌های تولید و خرید مواد اولیه در این بخش بوده و به این ترتیب فروش محصولات دارویی برای شرکت‌های داروسازی با سیاست حفظ حاشیه سود همراه است.

برندگی درخصوص سهم قابل توجه شرکت کی بی سی در صورت واردات واکسن کرونا بیان کرد: تاکنون اقدامی برای خرید واکسن کرونا از شرکت‌های خارجی توسط مجموعه گروه سرمایه گذاری و شرکت کی بی سی صورت نگرفته بدیهی است در صورت اتخاذ هرگونه تصمیم جدید اطلاع رسانی می‌شود.

وی درباره سهم فروش داروی رمدسیور و فاویپیراویر شرکت‌های زیرمجموعه توضیح داد: داروی فاویپیراویر در شرکت داروسازی تولید دارو فرموله شده است. داروی رمدسیور هم اکنون در مجموعه سبحان انکولوژی به عنوان اولین تولیدکننده این دارو در حال تولید بوده و به دلیل عدم انتشار آمارنامه رسمی دارویی در کشور امکان رصد بازار و رقبا امکان پذیر نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری البرز درخصوص فروش شرکت بیوسان فارمد ادامه داد: پروژه بیوسان فارمد در سه فاز پپتید، بیوسیملار و واکسن‌ها طبق آخرین برآورد‌های انجام شده تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی افزود: پس از آن و باتوجه به نوع محصولات این شرکت فاز کلینیکال ترایال محصولات پس از توسعه اجرا می‌شود. این فاز در حدود ۹ ماه طول می‌کشد. در ۱۱ ماهه فروش شرکت بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال است.

برندگی درباره مزایده سهام شرکت خدماتی مجتمع صنایع داروسازی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم تامین شرایط بند ۴-۳ شرایط مزایده اتمام فرآیند اجرایی مزایده ممکن نشد و فعلا از دستور کار خارج شده و وجوه پرداختی بابت شرکت در مزایده نیز به تنها شرکت کننده در مزایده پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری البرز درخصوص تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده گفت: براساس آنچه در بودجه سال ۱۴۰۰ دولت آمده ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده نیز در دستور کار بانک مکرزی جهت تخصیص به شرکت‌های داروسازی بابت خرید مواد اولیه وجود خواهد داشت. در حال حاضر ارز درخواستی شرکت‌های داروسازی با تاخیر، اما به هر طریق در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و خرید مواد موثره شرکت‌ها با ارز دولتی صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر