بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
فروش اوراق با درآمد ثابت صندوق سرمایه گذاری و جلوگیری از زیان عملیاتی؛

"خریخت" و توجیه افت نرخ سهام

به نظر می‌رسد سهامداران و سرمایه گذاران این شرکت‌ها در روز‌های کنونی می‌بایست توجهی ویژه به استراتژی‌های اتخاذی خود داشته باشند.
کد خبر : ۲۳۲۸۵۹

فروش اوراق با درآمد ثابت صندوق سرمایه گذاری و جلوگیری از زیان عملیاتی

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، آنچه در صورت‌های مالی شرکت‌های خودروسازی و قطعه سازان در دو سال اخیر می‌توان مشاهده کرد، چیزی جز زیان سازی و ثبت عملکرد ضعیف نیست.

از این رو به نظر می‌رسد سهامداران و سرمایه گذاران این شرکت‌ها در روز‌های کنونی می‌بایست توجهی ویژه به استراتژی‌های اتخاذی خود داشته باشند.

صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی شده شرکت صنایع ریخته‌گری ایران بار دیگر نشان داد که رشد چشمگیر مقداری و نرخ‌های فروش هم نمی‌تواند منجر به تحقق سود عملیاتی از این شرکت شود و چه بسا اگر همانند سال مالی گذشته شاهد شناسایی سود‌های غیر عملیاتی نبودیم، در ۶ ماهه نخست نیز شاهد تحقق زیان عملیاتی از این شرکت بودیم.فروش اوراق با درآمد ثابت صندوق سرمایه گذاری و جلوگیری از زیان عملیاتی

همانگونه که در جدول زیر مشاهده می‌کنیم مقادیر فروش محصولات اصلی شرکت تغییر ات محسوسی در مقایسه با سال مالی گذشته داشته با این وجود رشد نرخ‌ها و مبالغ فروش محصولات اصلی شرکت، هم نتوانسته منجر به شناسایی سود عملیاتی قابل ملاحظه‌ای شود.

فروش اوراق با درآمد ثابت صندوق سرمایه گذاری و جلوگیری از زیان عملیاتی

اما شاید مهمترین و تاثیر گذارترین سرفصل‌های صورت‌های مالی این شرکت در ۶ ماهه سال مالی ۱۳۹۹، مربوط به درآمد‌های ۱۴.۳۷۷ میلیارد ریالی فروش اوراق و سود بانکی بوده که اگر این درآمد محقق نشده بود می‌بایست شاهد شناسایی زیانی خالص از این شرکت می‌بودیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر