بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
مدیرعامل شرکت تولیدی چدن سازان:

ظرفیت بازار داخلی ۸۵ درصدی نورد گرم در "چدن"

مدیرعامل شرکت تولیدی چدن سازان گفت:در حال حاضر سهم شرکت از ظرفیت بازار نورد گرم داخلی ۸۵ درصد بوده و نیاز کشور به غلتک حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تن است.
کد خبر : ۲۳۲۹۷۶

پذیرش شرکت های زیرمجموعه در دستور کار

به گزارش بورس نیوز، ابوالقاسم قدمی، مدیرعامل شرکت تولیدی چدن سازان در خصوص پیش بینی خود از نرخ مواد اولیه اظهار کرد: مواد اولیه مصرفی شرکت از انواع مختلفی تشکیل شده و ترکیب مصرف آن‌ها نیز در فرایند تولید محصولات متفاوت است. نرخ‌های مواد اولیه نیز مانند سایر اقلام، تابع نوسانات نرخ بازار بوده و قابل پیش بینی نیست. اما به دلیل اینکه در اکثر قبرارداد‌های شرکت حداقل ۵۰ درصد پیش دریافت از مشتریان اخذ و در تامین مواداولیه هزینه می‌شود تغییر قیمت مواد اولیه در فرایند تولید تاثیر نخواهد گذاشت.

وی درباره سودآوری شرکت "فسازان" افزود: شرکت غلتک سازان در دوره ۶ ماهه حسابرسی شده به ازای هر سهم ۱۱۸۶ ریال محقق کرده و امیدواریم در صورت تداوم شرایط موجود به همین میزان نیز در ۶ ماهه دوم محقق شود.
مدیرعامل شرکت تولیدی چدن سازان در این باره ادامه داد: درصد تقسیم سود شرکت مزبور طبق امیدنامه ۴۰ درصد بوده که در سال‌های گذشته در همین حدود تقسیم شده و در سال آتی نیز تابع تقسیم مجمع عمومی شرکت است.

قدمی درخصوص برنامه پذیرش شرکت‌های زیرمجموعه در بورس خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای پذیرش سایر شرکت‌های زیرمجموعه در بورس وجود ندارد.

وی همچنین، از مراحل افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی‌ها بیان کرد: طبق اعلام شرکت هیات مدیره با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی برخی از طبقات دارایی‌ها شامل طبقات سرمایه گذاری بلندمدت و دارایی‌های ثابت براساس صرفه و صلاح شرکت موافقت کرده که در این راستا اقدامات اولیه انجام شده که مراحل نهایی عملیات کارشناسی در حال پیگیری است. بدیهی است، میزان افزایش سرمایه پس از ارائه گزارش کارشناسان کانون مشخص می‌شود.

مدیرعامل شرکت تولیدی چدن سازان درباره نیاز کشور به غلتک گفت: نیاز غلتک کشور همسو با راه اندازی طرح‌های توسعه صنعت فولاد رو به افزایش بوده و در افق ۱۴۰۴ میزان غلتک موردنیاز کشور ۱۴۵۰۰ تن خواهد بود که شرکت چدن سازان برنامه‌های توسعه‌ای خود را در جهت دستیابی به ظرفیت مزبور به همراه تحقق ۳۰۰۰ تن صادرات در سال تدوین و به صورت سالانه در حال افزایش ظرفیت لازم است.

قدمی ادامه داد: در حال حاضر سهم شرکت از ظرفیت بازار نورد گرم داخلی ۸۵ درصد بوده و نیاز کشور به غلتک حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تن است.

وی در خصوص کاهش مقداری فروش شرکت در سال‌های ۹۴ تا ۹۶ افزود: نوسانات مقداری فروش در سال‌های ذکر شده تابع شرایط خاص حاکم بر فضای اقتصادی کشور و صنعت فولاد و همچنین ترجیحات مصرف کنندگان برای واردات بخشی از نیاز خودشان بوده، اما با توجه به افق ۱۴۰۴ و برنامه‌های دولت برای توسعه صنعت فولاد و همچنین افزایش قیمت ارز و افزایش اعتماد مصرف کنندگان در سایه افزایش کیفیت محصولات شرکت پیش بینی می‌شود شرایط سال‌های مذکور تکرار نشود.

مدیرعامل شرکت تولیدی چدن سازان درباره مدیریت برنامه صادرات شرکت برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیان کرد: باوجود شرایط سخت برای صادرات ناشی از اعمال تحریم‌های ظالمانه شرکت در امر صادرات محصولات خود توفیقات خوبی داشته و امیدواریم به اهداف صادراتی خود تا پایان سال جاری دست یابیم و برای سال‌های آینده نیز بستر لازم برای گسترش صادرات فراهم شده و تلاش شرکت این است که بتواند حدود ۲۰ درصد محصولات خود را صادر کند.

قدمی همچنین، در خصوص برنامه افزایش ظرفیت و طرح‌های توسعه‌ای شرکت غلتک سازان افزود: یک دستگاه کوره ۱۵ تن در حال راه اندازی بوده و از ابتدای دی ماه در مدار تولید قرار می‌گیرد. همچنین قرارداد خرید دو دستگاه کوره ۱۵ تن دیگر نیز منعقد و پیش پرداخت آن انجام شده و پیش بینی می‌شود از تیرماه سال آینده در مدار تولید قرار بگیرد و بررسی‌های خرید دو دستگاه کوره ۱۵ تن دیگر نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به برآورد میزان تولیدات شمش شرکت غلتک سازان برای سال جاری، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: باتوجه به اقدامات انجام شده میزان تولید برای سال‌های مذکور به ترتیب، ۱۶۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ هزار تن برآورد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت تولیدی چدن سازان درخصوص امکان صادرات محصولات "فسازان" ادامه داد:باتوجه به کیفیت شمش تولیدی و بازاریابی انجام شده امکان صادرات شمش فولادی وجود دارد.

قدمی درباره متوسط نرخ فروش شمش داخلی شرکت در خارج از بورس کالا در آذر ۹۹ بیان کرد: تا قبل از شیوه نامه جدید در زمینه ساماندهی بازار محصولات فولادی، تعهد این شرکت عرضه حداکثر ۵ هزار تن ماهیانه در بورس کالا بوده، اما به موجب ابلاغیه جدید وزارت صمت مقرر شده که شرکت ۱۰.۷۰۰ تن محصولات خود را در بورس کالا عرضه کند. نرخ فروش شمش فولادی این شرکت در آذرماه به طور متوسط ۹۷.۰۰۰ ریال بوده است.
وی درباره برنامه افزایش سرمایه شرکت غلتک سازان نیز ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش سرمایه این شرکت وجود ندارد.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کاهش ۱۳۰تنی فروش غلتک‌های این شرکت، مشاهده شد؛

"چدن" باردیگر از افزایش نرخ‌های فروش خبر آورد

شناسایی سود‌های غیر عملیاتی و بی کیفیت ادامه دارد؛

سهامداران به سود "چدن" دلخوش نباشند

به دنبال اعلام از سوی این شرکت تولیدی؛

"چدن" ۸۰۰درصد سرمایه را افزایش می‌دهد

فروش ۹ماهه شرکت به ۲ هزار و ۱۱۲ میلیارد رسید؛

افت یک درصدی نرخ غلتک چدن سازان در آذرماه

ارسال نظر